Autor: Mart Publikováno: 30.dubna 2007 | Verze: prodávaná/PS2/PAL Doba recenzování: pár dnů |
![]() ![]() ![]() oficiální obrázky od EA Lahůdkou budiž třebas momenty, kdy SKRZE postavu jednoho takového spojeneckého nýmanda majícího herní permanentku střílí nácek až tak zuřivě, že vám dokáže vyprášit uniformu. Naštěstí se nejedná o nic, co by vás mělo nějak zásadně mrzet, protože se stačí stáhnout, schovat, a po chvíli každé takové zranění rozdýcháte. Uvedená funkce vám mnohokrát zachrání život a v praxi to znamená, že spoustu ošemetných situací ustojíte - s trochou té trpělivosti. Doplňování arzenálu Zbraně sice jsou pro každý level předdefinované, ale můžete si doplňovat munici a nebo arzenál po padlých, přičemž ve svém držení lze mít dvě zbraně naráz, plus granáty, jejichž akční rádius není moc velký. Na druhou stranu, jelikož budete procházet dosti uzavřenými lokacemi, počítaje v to zákopy, rozbombardované domy atd., svou práci odvedou. Veskrze pozitivně lze nahlížet na způsob konfrontace s nepřátelskými složkami, u nichž převládá pěchota, v několika případech, kdy se na scénu dostaví tank, nechybí někde poblíž příhodně pohozená bazuka. Obvykle ponesete pušku a nějaký automat, přičemž u obou alternativ se lze na dění podívat hledáčkem dané zbraně, díky čemuž se náhle můžete, v zákrytu za nějakým objektem, velice efektivně vyklánět zpoza rohů a relativně bezpečně opětovat palbu, resp. uštědřovat headshoty. K lepšímu povědomí o postavení oponentů poslouží kompas v rohu obrazovky, kde se tito zohledňují jako červené tečky, červená ostatně hraje prim i při zohlednění, odkud je na vaši maličkost veden atak. Samozřejmě, že v onom střílení skrze mušku té které zbraně se nedá hýbat, to je jenom taková cizelérská aktivita přicházející do úvahy také tehdy, když nejste spokojení s nedobrým řešením tradičního pohledu přes zaměřovací terčík, který může být leckdy poněkud nečitelný a nebál bych se jej obvinit, že i nepřesný. ![]() ![]() ![]() Maximální skriptování Kriticky mohu nahlížet i na skutečnost, že je občas hůře pochopitelné, kdy a jak vás nepřítel dokáže zasáhnout, ačkoliv se cítíte bezpečně schovaní jeho zrakům. Zcela nekompromisní v tomhle směru jsou odstřelovači a chlapíci za stacionárním kulometem, který občas také budete moci využít při bránění dobytého území, na nějž posléze nabíhají nepřátelské jednotky. Nejenom v tento moment vás pobaví maximální skriptování - za všechny uvedu příklad situace, kdy jsem zlikvidoval Němce v okně budovy a byl opakovaně svědkem té samé situace, jak se odněkud vyloupnul jeho další klon a zcela identickou animací naběhl na opuštěné místo, kde se měl zcela identicky k činu. Četnost podobných obrazů připomínajících zaseklou gramofonovou desku je zde natolik vysoká, že se nabízí, že někomu patrně ujela při designování ruka. AI je zkrátka prvek, který zde nemá moc místa pro nějakou seberealizaci a k tomu si ještě připočtěte nevídanou spoustu omezení. Vaše postava zvládne krátký sprint, umí se také plazit, nebo se přikrčit pro lepší schování se za neprůstřelným objektem, což může být stejně tak vrak auta jako dřevěná bedna, dokonce je k vidění přeskočení nějaké menší překážky na cestě, jako je plot. Leč je s podivem, proč tomu je možné jenom někde. Chápu sice nutné restrikce, ale v řadě případů je to vyloženě trapné. Tvůrci si vůčihledně ulehčili práci a vytvořili co nejméně komplikované představení, v němž je vrchol vašich možností jedna situace, kdy se do budovy dokážete dostat oknem. Samozřejmě, že jinde už to zase možné nebude. Seskok s padákem Záchvěv invence, něco, co by hru vytáhlo z dusivého bahna podprůměru, se pak ještě mihne ve dvou efektních výsadcích, padákových seskocích, kdy můžete dílčím způsobem ovlivnit místo dopadu. Na konci hry, při útoku na obsazenou pláž, může mít vaše rozhodnutí, tedy výběr dopadu, zcela fatální následky (okamžitá smrt a restart). Pokud však vyberete správně, můžete se naopak nadít dalšího z mála nápadů, jímž je motiv vylepšení zbraně! V tomto případě se dočkáte šikovného optického zaměřovače, se kterým si snáze poradíte s osazenstvem mimořádně nebezpečných kulometných hnízd. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry si prohlédněte v galerii Asi bych mohl vzpomenout také audiovizuální stránku, kdy ta grafická snese označení "slušná", byť je interakce takřka nulová a rozpohybování není zrovna dvakrát realistické. Což podtrhuje skutečnost, že Vanguard je opět ryze arkádové představení. Ale ozvučení a hudební kulisa je tradičně hodně kvalitní a zaslouží se o lepší prožití jinak dosti monotónní akce. V podstatě tady postupujete po jasně nalajnované trase, při neustálém krytí se za k tomu určenými překážkami, kde vám ve výhledu překážejí vaši muži a kde se pravidelně vynořují nepřátelé. Vystřílíte jeden úsek a už je vám jasné, že po pár krocích se to samé bude opakovat, jenom v bledě modrém. Stereotypní náplň a to tím spíše, čím je MOH Vanguard už ani nevím kolikátou válečnou FPS z poslední doby. Offline multiplayer Určitým vylepšením preferencí může být offline multiplayer pro čtyři hráče, tedy hraní ve split-screenu s režimy jako deathmatch, nebo s nápadem, kde soutěžíte o sběr materiálu snášejícího se na plochu z oblohy. Ovšem v době online je tohle trochu paradoxní volba, u níž musíte mít hodně velkou TV. Hraní singlu může prodloužit alternativa proběhnutí již absolvovaných levelů kupř. na vyšší obtížnost. Ale není to nic natolik zásadního, co by vylepšilo celkově nedobrý dojem. ![]() Stáhněte si: Video Související články: Novinka #1, Novinka #2, Vše o předešlých dílech Medal of Honor |
Mart | |
editor:jd |