zdroj:
tisková zpráva
Jaký si to uděláš, takový to máš. S podobným mottem přicházejí autoři Made Mana na trh. Kolikrát už jste sledovali vzestup k moci s bouchačkou v ruce a očima připíchnutýma na zádech hlavního hrdiny? V Silverback Studios si myslí, že i na dvacátý pokus lze v žánru najít neuvyžité skulinky.
Nekonečně dlouhý road trip... Příběh "made mana" Joey Veroly začíná v sedmdesátých letech a křižuje hned několik desetiletí. Vyprávět vám ho bude sám Joey, který veze jednoho mlaďase a má potřebu mu během jízdy sdělit svůj příběh. Jednotlivé kapitoly jsou tak prokládány suchou konverzací v autě. Joey si odmele svoje tři věty a my se přesuneme do další ze sedmnácti misí. Aby nám to autoři trochu zpestřili, rádi zařazují flashbacky a tak chvílemi skáčeme ze 70. do 80. let a pak zase zpátky.
Podobná škatulata však nezakryjí béčkovost celého děje. Od gangsterky ostatně nemůžete čekat nějaké zázraky - Joey se po nezdařeném kšeftu s cigárama dozví o nějakých těch fajn kšeftech, pak si vzpomene na zlato z Vietnamu a nakonec skončí u jednoho z nejvlivnějších newyorských mafiánů. Je to páté přes deváté a vietnamská vložka gulášový dojem ještě umocňuje. Samotný herní děj je ale pouze slabým odvarem toho skutečného.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek
O čem to mluvím? Made Man sice na první pohled vypadá jako průměrná budgetovka a trochu tomu napovídá i jeho cenovka, ale nenechte se mýlit. Ambiciózní Made Man byl ohlášen už před lety (tehdy ještě fungujícím Acclaimem) jako velkolepá gangsterská trilogie, která bude stát tuny peněz a její scénář sepíše uznávaný autor, podle zážitků skutečného mafiána. Acclaim se mezitím poroučel do horoucích pekel a Made Man se odkládal, předělával a zase odkládal. Nakonec ho Silverback Studios s vypětím všech sil konečně dokončili (hra podle všeho stála něco kolem 10 milionů dolarů) a teď doufají, že je spasí pár šokujících nápisů na průměrně vypadající krabici. Revoluční! Podle skutečného příběhu! Nutná koupě! Tak, prrr... přestaneme citovat a začneme rozebírat. Hezky zásobník po zásobníku.
Ušmudlané přední sklo Vizuální prezentaci bychom měli vzít opravdu rychle a hlavně bezbolestně. Ani na vysoké detaily hra nenabízí nic, co by ze stolu nesmetly i dva roky staré áčkové tituly. Odpovídá to době, na kterou byl tento projekt plánován. Nevím, jestli se nějak razantně upravoval engine, ale krom odlesků a snahy o jakž takž realistické obličeje, je to bída s nouzí, kterou bohužel ruku v ruce doprovází hudba a zmršený dabing (obě složky jsou zmixovány tak, že postavám nebudete rozumět ani slovo). V přestřelkách zcela jistě potěší ragdoll efekty a spousta krve, ale to je vizuálně tak jediné, co byste na hře chtěli pochválit.
zdroj:
tisková zpráva
Skromné interiéry ještě dovedou zakrýt technologickou i kreativní krizi, ale jakmile se dostanete do přírody, zaútočí na vás unylé barvy a stejnobarevné hektarové plochy. Slabší povahy by to mohlo rozhodit, slabší konfigurace jsou naštěstí v pohodě. O tom, že Made Man je nenáročná hra, vás přesvědčí už úvodní menu, které svou jednoduchostí připomíná adventury z 90. let. To zkrátka není nic, nad čím by se váš počítat zapotil.
Nejdřív střílej, pak se ptej Made Man se nás tedy raději snaží oslnit vrstevnatým příběhem, sympatickým hlavním hrdinou a přehršlí olověných deštíků. Funguje v podstatě jen ta poslední část a i to vlastně záleží na vaší trpělivosti. Těžko říct, jaký vztah byste si mohli vypěstovat k Joeymu, protože je jen dalším z nekonečné řady drsňáků, co mají patent na rozum, umí vyhodit do povětří cokoliv od nafukovacího hradu až po heroinovou manufakturu a během akce trousí suché hlášky. I ten náznak spřízněnosti, když se vám Joey snaží medovým hlasem vnutit svoje historky, je rozsekán na kusy drzostí, se kterou tvůrci vykrádají okolní konkurenci.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Systém krytí za překážky, který jako by vypadnul z oka Gears of War, by se dal ještě odpustit, ostatně podobnou koncepci teď zavádí spousta her a Made Man stejně tenhle systém nedovede řádně využít (vlastně bych doporučoval ho vůbec nepoužívat, protože vás tak či onak něco trefí a "přisátí" ke stěne podstatným způsobem zhoršuje pohyblivost). Pak tu ale máme věci jako "zabití z milosti", "útok zezadu", střelbu obouruč nebo zpomalení času. Jak revoluční, že? Zvlášť zpomalení času je neuvěřitelně povrchní záležitostí, protože je tu z jediného důvodu - totiž že hezky vypadá. Výhody veškeré žádné, ale hra se bude líp prodávat, když budeme mít svůj vlastní bullet time. Hmm... super.
zdroj:
tisková zpráva
Ale budiž. Musíte se smířit, protože přestřelky jsou to jediné, co vás v téhle hře čeká. Zapomeňte na jakoukoliv náročnější činnost. Každá mise je o tom, že se něco podělá a vy to musíte vyřídit násilnou cestou, což znamená pohyb po vyznačených cestičkách (pět dvěří na jednom místě, ale otevřít jdou jenom jedny) a likvidace nepřátel, kteří vyskakují zpoza rohu jako pověstní kovbojové v laser game.
Znáte takové ty hry na automatech, kde jste světelnou pistolí sestřelovali dvoupixelové desperáty, co se tu a tam objevili za kaktusem? Tak přesně takhle to funguje v Made Manovi. Ani inteligence protivníků se od těch dob nezměnila. Skoro bych sázel, že ten krokodýl, co mě při cestě bažinami kousnul do zadku byl chytřejší, než parta buranů, co mě mezitím honila s brokovnicemi.
Kvalita je nahrazena kvantitou, což platí jak o množství protivníků, tak o zbrojním arzenálu. Granáty, trubkové bomby, miny, zápalné lahve, kulometů víc, než byste spočítali na jedné ruce. Nebudu vám kazit náladu, že se jedná o různé skiny stejného fyzikálního modelu jménem "když ho trefíš poprvé, uletí mu klobouk/helma/tupé, když ho trefíš podruhé, vystříkne z něj sud krve". Někdy je v lokaci dokonce takový chaos, že musíte odstřílet zásobník kolem dokola a pak teprve se rozhlédnout, co se stalo.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
další obrázky z této hry si můžete prohlédnout v naší galerii Hra vás naštěstí i na vyšší obtížnosti (to je nutnost, pokud to nechcete dohrát za jedno odpoledne, těch sedmnáct misí je totiž neuvěřitelně krátkých) zásobí "obrazem v obraze", který upozorňuje na "logické rébusy". Ano, ten komicky nafouknutý zámek na dveřích musíte nejdřív rozstřelit. Kdo by si to pomyslel?
Vánoční dárek pro nepřítele? Je ale těžké Made Mana odstřelit úplně. Prvních pár desítek minut se zřejmě budete docela bavit, protože relaxační ustřelování klobouků a hlav má něco do sebe, zvlášť pokud se vám ještě v poličce nehřeje některý z podzimních hitů. Stereotyp se však dostaví stejně rychle jako selský rozum, importující do hlavy zásadní otázku: Proč sakra hraju tohle, když bych mohl znovu otočit druhého Maxe Payna? Hru s neskonale lepší grafikou, dějem i ovládáním. Hrou, která vyšla před třemi roky a pravděpodobně ji lze v bazaru sehnat za třetinu toho, co stojí Made Man.
zdroj:
tisková zpráva
Nerad vás naviguji jiným směrem, ale muselo to ven. Kdybych si na starého dobrého Maxe nevzpomněl, určitě by si to se mnou přišel vyřídit. Joeyho se nebojím, ten zřejmě zůstane na vánočních pultech ležet hodně dlouho. Možná bych ho doporučil jako levný studijní materiál pro začínající odstřelovače, ale s nálepkou "18+" zřejmě i tahle možnost padá. Takže se s Joeym rozlučte, pánové a dámy. Velmi pravděpodobně ho dneska vidíte naposled.
Stáhněte si: Demo...
Související články: Novinky...
|