zdroj:
tisková zpráva
Zdá se, že žánry počítačových her se vyvíjejí do dvou extrémnů: buď do audiovizuálně špičkového díla (např. Morrowind) nebo do tak komplexní hry, až pochopení jejích principů převažuje nad samotným hracím časem. Hráčské okruhy se profilují podle oblíbeného žánru a dá se v celku najisto říci, že NHL si nezahraje milovník budovacích strategií. Každá vydaná hra není tím, čím kdysi byly nekonečné přívaly polopatických her - teď už musíme programy brát jako propracované, vyčerpávající a někdy i vizionářská umělecká díla. Evoluce každého herního směru - a už jich není mnoho - se dá sledovat stejně dobře jako vývin lidského druhu z plazů. Kde v minulosti návrháři rozezněli strunu ohlasu, tam pokračovali v práci a vznikaly hry na stejném základě, jen v jiné grafice.
Evoluce manažerských strategií Konkrétnější příklad? Ano, prosím: řeč je o SimCity a nekonečné řadě manažerských SIMulací ze všech možných prostředí. Theme Park a další THEME hry později vystavěly silnou konkurenci ve specializovaném prostředí (zábavní park, nemocnice), ale dokonalou manažerskou potravu přinesl teprve simulátor lidského života The Sims od Willa Wrighta. O přelomovosti The Sims netřeba diskutovat, hra zasáhla všechny věkové kategorie, a co víc, podařilo se jí vzbudit zájem v nepodchytitelné složce společnosti: v ženách. Ono to starání se o panenky a zařizování domečku bylo vždy doménou žen a The Sims relativně slušně vytvářela „manažer domácnosti“.
Každopádně, vznikla podivná herní chiméra, návrhářský precedens a Hotel Giant od průbojné společnosti JoWood a návrháře Seven Kingdoms, Trevora Chana, následuje The Sims v naznačených stopách hraní-nehraní poměrně věrně.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Stavíme svůj Hilton Cílem hry je postavit komfortní hotel, přilákat spoustu lidí a vesele prosperovat jako hotelový magnát. Věnujme se nejdříve volnému módu hry, pak si povíme pár slov o kampaních. Ve volném módu začíná hoteliér od píky. Vybere si lokaci, jeden z hotelů a začne připravovat pokoje. Na výběr je několik turisticky oblíbených lokací a dvacetšest druhů hotelů, poskytující všechny možné tvary. Můj první hotel se samozřejmě jmenoval Bates Motel, na počest Hitchcocka a jeho Psycha, ale nikoho mi nezavraždili a nikdo za dírou ve zd... dobrá, konec lechtivých narážek, věnujme se samotné hře (druhý, s revoluční architekturou, se jmenuje Tatooine Hotel a vážně do něj nikdo nechodí (dobře, dobře, už mlčím)). Hotel na pláži bude mít zaručeně náročnější zákazníky než ten v centru města, kam jezdí byznysmeni. Svou roli hraje počet pater a úměrně s tím rostoucí výdaje na zařizování.
zdroj:
tisková zpráva
Samotná architektura interiéru spočívá plně na vašich ramenech. Zařizovat se dá vše, od společenských místností, internetových kaváren, barů a bazénů, až po detailní výbavičku pokojů. Každá postavená místnost se automaticky uloží jako vzor pro postavení další, odpadá tedy práce s individuálním designováním řadových pokojů. Po otevření hotelu stačí sledovat přání a stížnosti návštěvníků, upravovat tabulky a snažit se vyjít všem vstříc. Trochu to připomíná Startopii, že? Ale rozdíl je patrný hned: žádná agrese, žádná krev, žádné mise - úspěch hoteliéra leží v servilním přístupu k hostům.
Scénáře ve světových metropolích Druhý herní mód poskytuje kompetitivní kampaně v rámci boje o popularitu v jednotlivých světových metropolích: New York, Vídeň, Paříž, Las Vegas, Sydney a dalších. Výhra scénáře je podmíněna obvyklými body jako „vydělejte tolik a tolik tisíc dolarů do tří let“ nebo „na konci roku musíte mít alespoň 200 hostů“. V zásadě jde o vystavění hotelového impéria po celém světě - záviděli jste někdy korporaci Hilton, že je všude? Konečně budete mít ten pocit také. A můžete si svojí říši pojmenovat třeba Svinkov Hotels.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Příznivci ekonomických tabulek se budou cítit jako v ráji. Nastává čas Velkého Vytržení nad kartotékami, fiskálními zprávami, mediálními kampaněmi ve sdělovacích prostředcích, převody zaměstnanců a třeba také výběrem firemního ošacení. Každá lidská bytost má svojí osobní kartu, kde se vypisují všechny důležité informace: spokojenost, přání, stížnosti, jméno, právě vykonávaná činnost a tak dále. Trochu tento odstavec odbudu slovy, že kvalitní managment hotelu a samotná správa zákazníků mohla překvapit jedině záporně. V Hotel Giant se tak nestalo, vše je perfektně ovladatelné a přehledné.
zdroj:
tisková zpráva
Kámen úrazu přichází v propracovanosti prostředí. Na výběr jsou desítky nejrůznějších předmětů, často variací jednoho typu (třeba několik druhů kytek), v různých cenových relacích. Jeden decentní pokoj s koupelnou a ložnicí zabere dvacet minut designování a neustálého přestavování, protože aktivní místo kolem předmětů nedovoluje stavět blízko u sebe. Jakmile máte navrhnout celý hotel, počítejte minimálně s hodinou (amatéři) a dvěmi hodinami a více, v případě, že jste detailisty.
Jak se to hraje? Mizerně. Nejde o hru s narativním vývojem událostí, ale o sprostý hotelový manažer bez špetky překvapení. Dobrý pocit z expanze a bezchybného klapání hotelového stroje je převážen tou nekonečnou nudou, jakou vytváří virtuální život hostů. Od počítače navíc nemůžete odejít, protože si neustále někdo stěžuje a přáním je potřeba vyhovět, jinak hosti odejdou a takový zaprášený hotel je stejně strašidelný v realitě, jako na monitoru. Vítané urychlení času skáče maximálně o sedm dní dopředu, během té doby hosti odejdou kvůli tomu, že neměli v pokoji telefon a vy budete hledat marně problém, dokud vás další host neupozorní. Bohužel je proto docela riskantní nechat hru, aby se sama budovala v době vaší nepřítomnosti.
Pro koho to je?
zdroj:
tisková zpráva
Tak zde není odpověď jednoduchá. Ona taková hra/nehra vypadá jako ideální, ale úzkoprofilový, produkt pro kurzy hotelových manažerů. Mému laickému oku se realismus manažerského života jeví tak dobře, až odpuzuje komplikovaností a nudou. Mnohem víc bych se bavil s implementovanými mini-příběhy, jako třeba vražda v hotelu a detektivní vyšetřování nebo ochrana nóbl zákazníka před záškodníky, a to nutně neznamená větší úspěch hry, ale alespoň základní oživení prostředí. Také schází možnost starat se o exteriér hotelu - třeba zahradní restaurace by nebyla nejhorším nápadem.
Malí skřítci uvnitř podivného akvária Grafika jako by se narodila z The Sims. Engine občas mírně zadrhne při realtimeovém otáčení kamery, celkově se však chová vychovaně i na pomalejších počítačích. Pohyb kamerou není omezen v žádném směru. Detailní modely postav disponují plynulejšími animacemi než v The Sims, jinak provozují prakticky ty stejné akce - baví se, když je kde, objímají se, když je s kým, koupou se, hrají billiard, obědvají a kdyby se naše praprababička podívala na monitor, přišly by jí pixelovaté postavy jako malí skřítci uvnitř podivného akvária.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
další obrázky z této hry najdete v sekci screenshotů K virtuální živosti přispívá možnost dívat se na hotel očima návštěvníka (při pohledu na nekonečný strop se neodbytně vtírá vzpomínka na Wolfenstein 3D) nebo je sledovat magnetickou „ptačí“ kamerou a definitivní personalizaci znamená vytvoření vlastního fotoalba. Ovládání je dostatečně intuitivní; pro dřeva je připraven protidřevní tutorial: doporučujeme!
zdroj:
tisková zpráva
Hra s příběhem je jedinou šancí pro PC platformu. Za několik let (tady v České republice možná až po další době ledové) porazí online hraní nekvalitní offline hry bez příběhu a přežijí jen nejvýpravnější kusy a takovým Hotel Giant rozhodně není. Jde o příjemnou zábavu na dlouhé dny, o přehnaně propracovaný herní vesmír pro hračičky a dospělé legáčky. Zřejmě je potřeba, aby hra dozrála v hráčích, ne aby hráči dozráli pro hru. Své publikum si i přes absenci internetové hry jistě najde.
Stáhněte si: Demo (102 MB), Patch (1,5 MB), Trailer (4 MB nebo 9 MB), Cheaty Související články: Novinky
|