Původně comics
zdroj:
tisková zpráva
Hellboy - Asylum Seeker by se dal jednoduše popsat jako silně nevydařený pokus firmy Cryo Interactive o vytvoření dokonalé herní atmosféry v počítačovém ztvárnění jednoho z nejpoutavějších a nejpopulárnějších comicsů všech dob. Stejnojmenný kultovní comics z tuše Mike Mignoly a vydavatelství Dark Horse Comics pojednává o nadpřirozeném hrdinovi, Hellboyi, jež putuje po světě a hledá nadpřirozené síly, které prozatím úspěšně poráží. Jeho rudý obličej spatřily již stovky cizinců a tentokrát se má ve hře dostat do Československa, místa, kde se již v minulosti ukázal.
V sedmdesátých letech společně se spolu-agentkou Sarah hledá dalšího ztraceného agenta. Tohle je vlastně jednoduchý úvod a zápletka. Výlet se postupně začíná měnit v horor doprovázející hráče až do konce hry. Hellboy ale všechno bere s klidem a tak odolává neživým monstrům i poté, co se ocitne nenávratně uprostřed jejich potřeštěného útočiště. Časem přichází na víc než sám původně chtěl - někdo se pokouší otevřít mystický portál mezi podzemím a naším světem, čímž by na svět přinesl nepředstavitelný horor. A jestli se Hellboyovi má povést tomuto zabránit, může se mu to povést jen ve vašich rukou.
Tradiční potíže s úhlem kamery
zdroj:
tisková zpráva
Asylum Seeker je tedy 3D hra ve stylu Crya - to znamená pevně stanovené kamery, mezi kterými se v průběhu hry přepínáte. Tady nastává klasický problém, tato kamera je velice nevhodná když hledáte tajné průchody nebo nějaké předměty. Je sice hezké vidět celý pokoj v jednom záběrů, horší je když v nejvzdálenějším rohu máte za tmy něco hledat. A vzhledem k tomu, že většina celé hry je ve tmě, tak se jedná o podstatný problém.
Nepříjemné ovládání je dalším problémem - v Hellboyi používáte kromě směrových šipek dalších osm kláves, které doporučuji hned při prvním spuštění poměnit. Tato hra nepotřebuje žádné speciální ovládání, takže jsem byl poněkud překvapen zmatkem na klávesnici, který se po instalaci udál. Po podrobnějším rozboru zjistíte, že nepotřebujete více než tři klávesy.
Ovládání není jediná nevydařená věc, která by se neměla dostat k hráčům. Interface je další zbytečně složitá nepříjemnost. Když pohlédneme na jednoduchost současných her budeme se divit proč je to tu takhle složité? A také proč se při používání předmětů jako zapalovač (určený k osvětlení místnosti) nemůžeme hýbat? Odpovědi na tyto otázky nikdy nejsou a nikdy nebudou jednoduché. Cryo Interactive na nás chrlí nové a nové hry, ale kvalita, i když to není vždy, často pokulhává.
Příliš tmavé prostředí Grafika je nevyvedená sama o sobě. Byly použity velice jednoduché a nekvalitní textury, které snižují dojem ze hry. Podoba postav a převedení Hellboye samotného do 3D rozměru nedopadla nejlépe - kdyby hlavní hrdina nebyl tak hezky zbarvený, asi byste ho ani nerozeznali. Velká část hry je tak tmavá, až vás to donutí extrémně zesvětlit monitor, jinak neuvidíte, kam jdete - a zase trpíte. Grafika je snad posledním hodnoceným faktorem, který u mne propadá. Sorry Cryo, tohle jste zpackali.
zdroj:
tisková zpráva
Nebýt vyvedeného příběhu a toho, že jsem Hellboyovým fanouškem, asi bych hru přestal hrát již před dlouhou dobou. Prokousal jsem se vším možným, opět jsem zachránil svět a stal se hrdinou.
|
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
|