Autor: David Ducháček Publikováno: 4.června 2004 | Verze hry: česká/finální/s patchem 1.3 Doba recenzování: 1 týden |
![]() ![]() ![]() Vše závisí na tom, jak rychle získáváte přísun peněz a jak si počínáte proti nepřátelům. Těmi je město doslova procpané, narozdíl od chybějícího provozu na silnici. Na druhou stranu je hra poměrně realistická, jelikož přepadnout vás může opravdu kdokoliv a většinou na místech, kde byste to čekali nejméně. Přestřelky probíhající v reálném čase (s patchem je lze pauzovat) jsou značně nerealistické a stupidní. Protivníci vydrží spoustu výstřelů z bezprostřední blízkosti a utlouct je pěstmi je takřka nemožné. Alespoň, že granáty fungují tak, jak mají. Ovládání + AI = zásadní problémy ![]() Mnohem větším problémem, který příliš neřeší ani patche, je umělá inteligence – stěžeň hratelnosti celého projektu. Nebudu rozebírat (vysokou) obtížnost hry jako takové, míru náročnosti určují tři obtížnostní stupně. Problémem je spíš chování postav. Jakmile se pohybujete gangsterskou džunglí o samotě, občas hlavního hrdinu popadne berserk a začne vyhlazovat vše živé. Tým může tvořit až pět kolohnátů (včetně vás) a věřte nebo ne, příchod do poklidného mafiánského doupěte v téhle sestavě znamená slušné potíže. Parťáky pochopitelně můžete v reálném čase ovládat a přikazovat jim, co mají dělat, jenže v praxi to vypadá přesně obráceně a zvrhává se to ve zběsilou klikanici. Jejich chování lze označit za velmi hloupé – často střílejí nejen do policistů (kterým se to ani trochu nezamlouvá), ale i do civilistů. Další podivností, která vás však spíše potěší, než rozesmutní, je velmi pochybná funkce policejních složek. Policie v městech funguje záhadným způsobem, jelikož ani větší masakr v úředních budovách nikoho příliš nevzrušuje. Pokud na vás nějaký zázrakem začne důstojník dorážet, po chvíli se váli v tratolišti vlastního protlaku. Navíc jeho smrt je pro jeho kolegy stejně významná jako pro vás stavba nového supermarketu na kraji města. Proč volat posily, vždyť by stejně brzy padly, že? ![]() ![]() ![]() Opravdovou nepříjemností je však zcela dementní systém ukládání. Hru nejde ukládat, kdy se hráči zlíbí, kdepak. Uložení pozice se provádí automaticky na tvůrci vybraných místech – checkpointech, což je značně frustrující, neboť sebemenší chyba znamená opakování části mise. Vizuálně žádné bomba Bohužel ani po grafické stránce není Gangland žádná bomba. Pravda, hra je kompletně ve 3D a nabízí maličkosti od zoomu po všemožné natáčení plochy, jenže vizuálně mi přišel JEN průměrný. Po graficky velmi vyvedeném Chicagu 1930 jsem doufal v něco v podobném stylu, leč zbytečně. ![]() Prostředí je narozdíl od konkurenčních záležitostí nepříjemně rozmazané a objekty jsou většinou nevzhledně hranaté. Drobnou náplastí budiž poměrně pestré interiéry. Co mě však doslova vyrazilo dech, byla hardwarová náročnost. Na mé konfiguraci (AMD 2700+, 1 GB RAM, GF4Ti), kde se (pravda, pouze dvourozměrné) Chicago pohybovalo rychlostí světla, Gangland místy připomíná Far Cry na nejvyšší detaily. Na vině bude pravděpodobně špatná optimalizace enginu, neboť ke kritickému zpomalení dochází jen v některých částech města a kupodivu nikoliv díky velkému počtu postav. Podivné, avšak velmi nepříjemné, a nepomohl tomu moc ani patch, který sliboval zlepšení. ![]() ![]() ![]() obrázky jsou z anglické verze hry, z té české se nám je nepodařilo vytípat Příjemný překvapením pro mne byl hudební doprovod Ganglandu. Melodie zdaleka neplní účel nějakých atmosférických doplňků. Jde o plnohodnotný hudební zážitek, který svou kvalitou převyšuje většinu soudobé počítačové tvorby. Hudba často mění styl, rytmus a žánr, přičemž přechody jsou nenucené a přesné. Výsledkem je velmi pěkný mix „maxiánských“ a soudobých symfonických pasáží místy doplněných jemným sborem. Ani zvukové efekty nejsou špatné. ![]() Stáhněte si: Dema, Patch, Trailery, Video, Cheaty... Související články: Novinky, Chicago 1930 recenze |
David Ducháček | |
autorovi je 23 let, dříve psal pro GamePort a nyní působí i v Levelu, pracuje jako správce sítě, nejraději má akční hry všeho druhu a mezi jeho nejoblíbenější tituly patří Dungeon Master, Shadowman a Half-Life (všechny články autora) |