Autor: Frix Publikováno: 22.března 2005 |
![]() ![]() ![]() TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek ![]() Přitom začátek hry a vůbec její produkční hodnota jsou vysoko nad průměrem, ať už mluvíme o animovaných filmečcích, které se prolínají dějem po každé dokončené misi, nebo o excelentním dabingu, pro který tvůrci naverbovali vedle Michel Rodriguez a Iggy Popa také oblíbeného Michaela Madsena. Právě on se stává hlasem Tannera, dobře známého policajta z předchozích dílů, který je tentokrát na stopě drogové mafii. Z úvodního Miami se postupně Tanner dostává do francouzského Nice a tureckého Istanbulu, přičemž zpracování lokací je bez debaty největším kladem hry. Nemluvím teď o zpracování grafickém, ale čistě faktickém – autoři z Reflections si zjevně dali obrovskou práci s modelováním každé popelnice u cesty, každé antény na střeše mrakodrapu a skoro bych se vsadil, že pokud najdete zkratku v jednom z měst virtuálních, budete ji moci eventuálně použít i v realitě. Škoda, že stejné puntičkářství není vidět také na hratelnosti. Uměle vysoká obtížnost Vedle módů Free Ride (bez komentáře) a Driving Games (recyklace misí z kampaně v jiných městech a místech) nabízí Driv3r především hlavní kampaň, která se skládá ze série lineárně spojených misí. Pro ilustraci si nepředstavujte GTA, ale spíše Mafii, kde také člověk šel od štace ke štaci a nemohl si v mezičase jen tak drandit po ulicích. Každá mise je velmi jasně určená a obvykle se jedná o úkol tak obtížný, že hraničí s těžkou frustrací. ![]() ![]() ![]() Těžko odhadovat, jak by tomu bylo v případě, že by Driv3r běžel na PC plynule, stěží je však možné se kvalitně věnovat řízení, když před vámi obraz zběsile skáče. První Driver také nebyl procházkou růžovou zahradou, ale šlo v něm především o cvik a dobré plánování trasy. Oproti tomu Driv3r klade důraz hlavně na štěstí a čekání, po kolikátém pokusu se umělá inteligence konečně v nějaké zatáčce vyseká. A věřte mi, že tu nejde ani náhodou o posměšnou nadsázku. Umělá inteligence je kapitolou sama pro sebe, ať už jde o jízdu, nebo o přestřelky. Začněme jízdou, kde jsem již zmínil občasné kiksy nepřátel, kteří nevychytají zákrutu a prostě se po několika pokusech zabijí sami, což je sice od nich sympaticky kolegiální, ale… Driv3r však umí ještě lepší kousky - nepřejte si třeba vidět, jak dopadají týmové akci s dalšími policejními vozy. Policajti se ženou za cílem bez ohledu na okolní situaci, většinou tak jejich auta končí v plamenech po nárazu do stromu, stožáru nebo domu, v horším případě jim však budete stát v cestě vy. Nejspíš už dovedete sami odhadnout, že následuje tvrdá demolice a restart mise. Zoufalé ovládání a jiné potíže ![]() ![]() ![]() Tannerův pohyb je špatně animovaný a trhaný, nejhorší je však střelba, kterou jednoduše nelze plynule ovládat. Po chvíli se tak stává jediným východiskem úkrokování před nepřáteli s cílem dostat je do zaměřovače. Z přestřelek se tak stává fraška, kterou hravě porazí i béčkové budgety od Valusoftu. Jízdní část je o něco lepší a také se snáz ovládá, ale ani tady se Driv3r nevyhne bohaté porci chyb a problémů. Drsné časové limity se odráží v nutnosti jezdit co možná nejriskantněji, čemuž sice napomáhá příjemná minimapa, avšak fyzikální model aut tuto snahu sabotuje. ![]() Zachrání situaci grafika a zvuk? O technických problémech jsem již mluvil, zatím jsem však taktně opomenul grafický vzhled. Driv3r vypadá na rok 2005 opravdu špatně a dost možná je první díl hezčí, než tahle šedo-zelená hrůza. Chyb jsou desítky a jejich vyjmenování je sice zábavné, ale zabralo by příliš mnoho odstavců, tak tedy jen telegraficky: nesmyslné vyvážení barev, kostičkované objekty i postavy tvořené snad pěti polygony, i s maximálním nastaveným dohledem mají keře nebo domy tendenci objevit se pět metrů před vámi zničehonic, zastaralé a neostré textury, různé náhodné bugy a mnoho dalšího. Zvuky sice vynikají profesionálním dabingem, zbytek však dopadl o poznání hůř. Auta znějí po většinu času slušně, pokud jsou však poškozena, zcela nerealisticky jednoduše přestanou vydávat zvuky kompletně. Střelné zbraně mají i do špuntovek hodně daleko, jejich neslyšné bublání je urážkou hráči moderních akčních her. ![]() ![]() ![]() ![]() Aspoň něco? Čím si tedy vlastně Driv3r zasloužil hodnocení, které ještě spadá alespoň do oblasti šedého průměru? Autoři si zaslouží kredit za velmi citlivě a dobře zpracovaná města i auta, kterých je ve hře údajně přes 70 a rozhodně nevypadají úplně zle. Rozlehlost měst se dá poměřovat leda s Vice City a v módu Free Ride je celkem fajn si jen tak projíždět po Miami a sledovat kolem sebe frmol bez nutnosti vnímat právě probíhající misi. Možnost editovat a následně uložit průběh mise jako videosoubor je skutečně lahůdková a v kombinaci s řadou kamerových úhlů může o něco prodloužit herní dobu. A nakonec hudba, která se sice po chvíli začne opakovat, ale nepostrádá pohodový šmrnc. PC verze se oproti těm konzolovým odlišuje jen minimálně - přibyla jedna nová mise a filmeček "Making of", textury by údajně měly být ostřejší, a to je zhruba tak vše. Co autoři dělali ten necelý rok, je mi záhadou. ![]() Stáhněte si: Videa, Cheaty... Související články: Recenze PS2 verze (7/2004), Rozhovor, Novinky |
Frix | |
autorovi je 19 let, píše pro Tiscali Games, Level a Playmobil, po třech letech ve Finsku se vrátil do ČR, kde studuje Angloamerican College v Praze; hraje akce všeho druhu, trpí úchylkou pro stealth žánr, GTA a hry Warrena Spectora, vedle hraní patří mezi jeho hobby lezení po skalách, bowling a cestování |