Autor: Petr Ciesarík Publikováno: 17. března 2010 | Verze: anglická/PC/prodávaná Doba recenzování: 1 týden |
![]() ![]() ![]() Ačkoliv je vše vylidněné a živou duši byste v CM hledali marně, občas se na scéně vždy nečekaně nějaké charaktery objeví (snad 5). Jejich role v příběhu jsou až na jednu výjimku hodně krátké. Na začátku hry tam z ničeho nic naběhne jeden postarší mnich, který vás naučí schopnost „třetí oko“, díky které budete moci vidět speciální symboly a po kliknutí na ně se vám spustí malá a nenáročná minihra, jež vás bude doprovázet po celou hru a odkrývá vám různé artefakty či odstraňuje překážky. Poté se po dědovi slehne zem, aby vám pak na pár minut dělal společnost v druhé půlce hry. Smysl zmiňované minihry spočívá v tom, že v daném intervalu pomocí kurzoru myši vykreslíte obrazec, který se vám náhodně objeví. Tuto minihru využijete i k zabíjení duchů a netřeba připomínat, že později se přitvrdí. Máte-li ale rychlé a přesné ruce, nemůže vás nic překvapit. Tvary se navíc pak už jen opakují, čili vám to půjde samo a nebude to tak žádná výzva. ![]() ![]() ![]() Duchové představují jedinou formu vašich nepřátel. Sem tam vám to hra opepří nějakým bossem, ale těch je pomálu a napočítáte je na prstech jedné ruky. Ke zničení protivníků využíváte pouze váš horolezecký cepín, na něhož postupem času můžete připevnit různé artefakty. Nic světoborného ale nečekejte, hra nabízí všeho všudy pět vylepšení, přičemž buď můžete ducha vlastnoručně rozsekat, sestřelit z dálky anebo ho chytnout a pomocí spojovací minihry ho dorazit. Poslední metodu jsem využíval nejčastěji, neboť mi přišla nejrychlejší, takže jsem každého sejmul na první pokus. Potyčky s průhlednými nezbedníky ale brzy přecházejí do nudného stereotypu. Chybí tomu pořádný nápad, jenž by soubojům dodal šťávu. Mně osobně přestalo spojování teček asi v půlce hry bavit a snažil jsem se to mít co nejdříve za sebou. V případě velkého počtu nepřátel se navíc souboje stávají poměrně frustrující záležitostí. Hlavní hrdina se pohybuje dost pomalu, míření ho dokonce přinutí zastavit se úplně a při máchání cepínem je dost neohrabaný. A věřte mi, že jakmile se proti vám sejde více duchů, začne pořádné rodeo. Ještě si k tomu připočtěte pomalé přepínání zbraní – postava se opět zastaví, aby vás všichni dostihli a uštědřili vám ránu. V těchto chvílích mým pokojem začaly létat vzduchem všelijaké předměty. ![]() ![]() ![]() Stopy po Wii na každém kroku PC verze hodně doplácí na své portování z Nintenda Wii. Hra je značně koridorová a hlavní hrdina není schopen přeskočit žádnou překážku, dokonce nepřeleze ani malý potůček. Vaše rychlost i při zapnutém sprintu není kdovíjaká. Nešťastné je, že hra vás hodně tahá za nos a posílá vás od jedné budovy ke druhé, mnohdy se i musíte vracet. A při pomalém pohybu Erica vás tento styl začne za chvíli prudit a zbytečně se vše prodlužuje. Hra má někdy tendenci přepínat z ničeho nic pohled kamery, což způsobuje taky trable. Postava občas neposlouchá zrovna to, co „mačkáte“, a jde si úplně jiným směrem. Jednou za čas si dokonce užijete interaktivních scén, kdy je třeba zmáčknout mezerník pro skok / zachycení anebo zběsile mácháte myší, aby postava nabrala pořádný sprint při útěku. Na Wii s nunchukem může pobavit, tady žádná sláva. O slabším grafickém zpracování není třeba hovořit. Stačí se podívat na nádhernou prezentaci hry Uncharted 2, které je zasazeno do stejného prostředí. Rozdíl je znát. Netvrdím, že se měli autoři vyšvihnout na stejný level, ale lehké grafické vylepšení by hře silně prospělo. ![]() ![]() ![]() Jen silou vůle ![]() Stáhněte si: Trailery |
Petr Ciesarík | |
autorovi je 18 let a studuje SPŠEI v Ostravě; spatřit ho můžete také na Hratelně; z her mu nejvíce sedí akční, RTS a RPG tituly; aktivně hraje hokej, vedle sportu ho baví dobré filmy a soundtracková hudba |