Autor: ACE Publikováno: 5.března 2002 |
![]() ![]() ![]() Ocitáte se v roli jedné z nejsilnějších jednotek z původního C&C, speciálně vycvičeného komanda GDI, schopného drasticky zvrátit situaci na bojišti. Jmenujete se Nick „Havoc“ Parker a jste typickým příkladem toho největšího kladného drsňáka - nemáte rádi týmovou práci, příkazy shora přímo nesnášíte, vaším jediným zájmem je splnit misi a zachránit lidské životy za každou cenu. Při komunikaci se svými kolegy si občas neodpustíte cynickou hlášku, z nichž některé jsou dobře známé i z původního C&C - "time to rock’n’roll" :-) Součástí důverně známého světa C&C ![]() Při pohledu na první budovy nepřátelské základny se neobráníte úsměvu ve stylu „tohle znám, tady jsem už byl“. A když se poprvé ocitnete před dveřmi nepřátelských kasáren Hand of Nod, půjdete dovnitř se zatajeným dechem. Je k tomu také důvod - spousta budov má hned několik podzemních pater a například v kasárnách narazíte na takové zajímavosti, jako je posilovna nebo umývárna. Zpracování grafiky a videosekvencí ![]() Mezi jednotlivými misemi (celkem jich je jedenáct a vystačí Vám na takových 10-15 hodin hraní) je vám příběh vyprávěn předrenderovanými animacemi. Tyto animace však používají modely s nízkým počtem polygonů - tolik filmových efektů však neobsahují, proč tedy autoři tyto animace nevytvořili také v herním enginu? Přechod mezi hrou ve vysokém rozlišení a animacemi v nízkém je až příliš markantní. ![]() ![]() ![]() Lineární mise Mise jsou vcelku různorodé, zpravidla máte za úkol něco zničit nebo někoho zachránit. Kromě primárních cílů dostáváte v průběhu hraní i sekundární a minoritní úkoly, které není nutné splnit k úspěšnému ukončení mise, ale je vhodné je dokončit - za splnění získáváte nové zbraně, bonusy ke zdraví či štítům nebo nová vozidla. Nové úkoly se objevují vcelku logicky v průběhu mise, po interakci s NPC postavami a nebo jako příkazy „shora“. Celou hru se tak pořád něco děje, stále máte pocit, že jste pouze jedna z mnoha jednotek na ohromném bojišti a vaše akce jsou ve své podstatě řízeny někým jiným. To bohužel znamená také určité omezení v bádání herního světa - vše je až příliš striktně naskriptováno a různých alternativ řešení příchozích problémů příliš není. Strojový park ![]() I tady se ovšem najde pár chybiček - při nastoupení do vozidla se hra automaticky přepne do třetího pohledu, žádný výhled z kabiny auta se tedy nekoná. Bohužel takový Mamooth tank je natolik veliký, že vám zabere polovinu obrazovky a moc krajiny v tom zbytku nevidíte. Vozidla toho vydrží opravdu hodně, nicméně když vámi ovládaná jednotka ukončí díky nepřátelské palbě mohutným výbuchem svůj život, vy z ní najednou zázračným způsobem vypadnete, aniž byste na sobě měli škrábnutí. Myslím si, že zajímavější by bylo nutit hráče k tomu, aby neustále sledoval energii tanku a v případě nebezpečí ho urychleně opustil. ![]() ![]() ![]() Zbraně a nepřátelé Když už se nenacházíte v žádném vozidle, máte na výběr z velkého množství zbraní. Kromě standardního arzenálu známého ze všech first-person stříleček, který obsahuje sniperku, raketomet, granátomet nebo rotační kulomet tu je i pár originálních zbraní, jako rozmetač tiberia (který v C&C měli Chemical Warriors) a osobní Ion cannon. Zbraně jsou pěkně vymodelovány, nicméně jejich účinek je značně rozdílný a některé jsou de facto nepoužitelné. ![]() Umělá inteligence na úrovni Serious Sama Na druhou stranu si nepřátelští vojáci nic jiného než totální anihilaci nezaslouží. Jsou totiž bohužel obdařeni pravděpodobně nejhorší umělou inteligencí poslední doby. Vyskytují se zde prakticky jenom dva základní skripty. První z nich je sniper - nepřátelský voják vyzbrojený libovolnou zbraní, stojí na místě a čeká až vás uvidí, pak zahájí palbu, dokud ho nezlikvidujete. Velice často se stává že se schováte za zeď nebo vlezete do jiné místnosti, ale nepřítel po vás stále střílí rakety, které bezmocně explodují o zeď. Byl jsem svědkem několika nádherných sebevražedných výstřelů raketometem přímo do zdi hned vedle nepřítele. ![]() Přivolávání posil a funkce radaru Neinteligence nepřátel je dost vyvážena účinností jejich zbraní. Stačí jeden vydařený zásah sniperkou nebo raketou a je jedno, kolik jste měli štítů - máte na kahánku. Často se stane, že jste z ničeho nic mrtví a ani nevíte proč. V některých momentech hry je potřeba jako sekundární úkol zlikvidovat nepřátelského velitele. Tito velitelé jsou vybaveni vysílačkami a neustále přivolávají nové a nové posily, dokud je neeliminujete. Bohužel jsou občas tak dobře zašití, že vás bude stát dost úsilí je vypátrat a nové posily vás přivedou k šílenství. Jedinou výhodou je, že noví vojáci přilétají transportním vrtulníkem Chinook, který sestřelíte jednou ránou z raketometu. ![]() ![]() ![]() Co se týká vašeho herního interface, kromě indikátoru zdraví, štítů a munice máte k dispozici i radar, na kterém vidíte nepřátele ve svém blízkém okolí. Pokud se přiblížíte k komunikačnímu středisku, čeká vás dočasné zatemnění radaru, takže máte alespoň motivaci pro jeho zničení. Dále máte na obrazovce stále přítomné ukazatele primárního, sekundárního i minoritních cílů a jejich vzdálenost, což vám ale například uvnitř budov nebo ve městech příliš nepomůže - ukazatel zobrazuje pouze vzdušnou vzdálenost a směr, nikoliv cestu k cíli. Příjemný počítačový hlásek EVA ![]() A výsledný verdikt? Bohužel musím konstatovat, že mě Command & Conquer: Renegade celkem zklamal. Možná jsem od tohoto titulu čekal až příliš, možná že druhý díl bude lepší. Musíme si uvědomit, že se jedná o první first-person střílečku společnosti Westwood. Na celkovém konceptu misí je vidět, že si s Renegadem dali hodně práce, avšak nemají dost zkušenosti jako například tvůrci Medal of Honor, kteří dříve vytvořili datadisk pro Wages of SiN. Nicméně pokud nejste až tak zkušeným a rozmazleným hráčem tohoto druhu her, bude pro vás Renegade ohromná zábava, která vás u počítače udrží po dlouhou dobu. ![]() Stáhněte si: Demo (90 MB), Patch (5 MB), Šest videoukázek |
ACE připravil: jd |