Autor: Mart Publikováno: 5.března 2008 | Verze: review/PS3/anglická Doba recenzování: 1 týden |
![]() ![]() ![]() Přicmrndávačem nebo užitečným pomocníkem? Někdy se jeden hrdina ujme role jakéhosi nosiče štítu, zatímco druhý zpoza štítu likviduje nepřítele. Samozřejmě za obezřetného postupu vpřed, přičemž štít má svou jasně viditelnou výdrž, která vás limituje v jeho zneužití. Zneužít naproti tomu lze vašeho parťáka, který v singleplayeru může většinu práce odřít za vás, to když mu dáte některý z inteligentně navržených pokynů. Na scéně se tedy vždy pohybujete ve dvou, přičemž jednoho aktéra ovládáte přímo, druhého pak právě skrze ony příkazy. Kolegu můžete vybídnout pro postup vpřed, ke stáhnutí se, resp. připojení se k vaší maličkosti, či setrvání na místě - a všechno uvedené ve dvou stupních agresivity. I s tímhle se však dají provádět skutečné divy! Pokud jste např. v módu, kdy vás váš parťák v těsné blízkosti následuje, můžete si zvýšením jeho agresivity usnadnit život, neboť tento vám bude velice účinně a aktivně krýt zadek. Což je na otevřeném bitevním kolbišti, kde mnohdy nejsou jasně vymezené zákopové linie, resp. postavení vašeho týmu a nepřátel se dost často prolíná, mimořádně užitečná věc. Army of Two je prostě a hlavně o efektivní spolupráci. ![]() ![]() ![]() Pravda, párkrát jsem byl svědkem aktivity, za níž bych svého kolegu ve zbrani nepochválil, ale při přímém srovnání s běžně nabízenou herní AI patří Army of Two k tomu výrazně lepšímu, co dnes najdete na trhu. To se koneckonců týká i vašich protivníků, kteří se snaží nedat svou kůži lacino. Především se účinně kryjí a přitom přebíhají z místa na místo, aby vám co nejvíce zkomplikovali případný odstřel, k němuž se eventuálně vytasíte s puškou odstřelovačkou. Což vede k upozornění, že máte k dispozici hned tři zbraně naráz, plus granáty, u nichž uznale kvituji jasně čitelný indikátor dráhy letu a dopadu. Ovládání brzy přejde do krve V rejstříku pohybových dovedností naleznete chůzi, běh i opatrný postup v přikrčení (hodí pro účinné krytí za nejrůznějšími překážkami, díky kterým časté přestřelky evokují Gears of War či Uncharted). Pak je tu kotoul, dále rychlý skluz (dostane vás k nejbližšímu objektu, za nímž se dá efektivně krýt) a vylezení na nějakou vyšší plošinku. Jelikož je ke všem dalším činnostem vymezeno jedno jediné tlačítko, někdy se můžete nadít situace, že vámi ovládaný borec neudělá přesně to, co čekáte. Nicméně nečekané vystavení se na odiv nepřátelské palbě nemívá fatální následky, protože v případě těžšího dechu se stačí stáhnout někam do bezpečí a zranění, jak se stalo trendem, rozdýchat. Dokonce i v případě, že padnete, ještě není nic ztraceno. Váš parťák se totiž promptně přiřítí na scénu, odtáhne vás do bezpečí (během čehož navíc můžete pálit po nepříteli a krýt tak ústup) a následně postaví zpátky na nohy. Zmínit také musím speciální navigaci umožňující lépe se orientovat v daném levelu - jak co se týče možné interakce, tak cesty dál. ![]() ![]() ![]() Aggrometr Ačkoliv jsou mise striktně lineární, poměrně často vás interiérové, jakož i exteriérové koridory vyplivnou na nějaké větší prostranství, kde je konfrontace rázem výrazně zajímavější a také náročnější. I kvůli časté generaci nepřátelských sil, která v některých momentech připomíná zaseklou gramofonovou desku. Nicméně jak už bývá nepsaným pravidlem, oponenti nemají ani zdaleka takovou resistenci co vaše dvoučlenná parta, navlečená do strašidelných masek a postupně stále silnější zbroje. Pravidelně přikvačí na scénu soupeř s výrazně větší odolností a útočnou silou, leč jeho přítomnost je pouze indikátorem zpomalení jinak hektického tempa akce. Klíčovou roli tu hraje tzv. parametr Aggro. Jde o to, že jeden z hlavních hrdinů na sebe upoutá pozornost nepřítele, kterážto je po dosažení určitého stupně natolik silná, že nepřátelští vojáci toho druhého posléze zcela ignorují. Takže přichází jedinečná příležitost pro rychlý útok zboku, pro výpad ze zálohy, kde je vedle střílení pamatováno i na ultimátní atak tváří v tvář. Způsoby boje Častá konfrontace se stále početnějšími zástupy nepřátelských vojáků nabízí několik modelů střelby. Buď za nějakou nižší překážkou, kdy můžete přes její nevysoký horizont relativně bezpečně opětovat palbu, aniž byste se přitom odkrývali. Nebo se lze vyklonit např. zpoza zdi s kamerou automaticky se přepínající za to které rameno (ne vždy to však funguje tak, jak by mělo) pro lepší zacílení potenciálních hrozeb. Nechybí ani hurá styl á la Quake, kde se ponejvíce musíte spolehnout na své hbité prsty. A nakonec mód precizní střelby, v němž se kamera přiblíží k postavě, její pohyb je pak o poznání pomalejší, ale zlepší se náměr a snáze se dají rozdělovat headshoty. ![]() ![]() ![]() Na Army of Two se opravdu moc hezky dívá. Mám na mysli grafickou prezentaci a povědomí, že se tady podíváte do tematicky různých koutů světa, takže vám prostředí hned tak nezevšední. Navíc, čehož si z hlediska designu vážně cením, není obraz vždycky tak účelově rozbit na spoustu objektů určených primárně pro krytí jako je tomu právě v Gears of War či Uncharted, neboli zdejší scenérie působí mnohem přirozenějším a ucelenějším dojmem. Negativně nicméně nahlížím na skutečnost, že zaměřovací kříž není řešen zcela ideálně a leckdy jsem, v prudkém víru boje (kdy mne okupovala palba a obraz byl díky tomu poněkud nestálý) ztrácel povědomí o jeho umístění. Nemluvě o situacích, kdy mi ve výhledu překáželo vlastní tělo a nebo parťák, co mne právě odtahoval do bezpečí poté, co se o mne otřela smrt. V tomto kontextu připomínám, že tvůrci z nějakého důvodu zapomněli na eventualitu vycentrování third-person kamery, kterou si tak skrze pravý analog musíte neustále rovnat. Do zbraně! Motivací k případnému opakování hraní již dokončených misí je možnost vydělat nějaké ty peníze navíc a tyto následně utratit v shopu za lepší zbraně nebo jejich upgrade. Vedle standardních vojenských kvérů se tu vyskytují i pekelně drahé, ale po čertech přitažlivé bonusy, jako je např. rotační kulomet, spadající pod volbu primární zbraně. Na postu té sekundární mohou být pak různě průrazné pistole nebo jejich rychlopalné varianty (škorpión). ![]() ![]() ![]() A nakonec tu je puška odstřelovačka v mnoha pěkných typových odstínech, přičemž rozdíl může být i ve výrazně lepším zoomu. Vedle anoncovaných upgradů, které vylepšují statistiky účinnosti a přesnosti střelby, je k dispozici i pár modifikací, kam spadá alternativa přimontovat si na automat granátomet. Skripty na mírně repetitivní střelnici Třebaže je zdejší dění místy opravdu hektické, správně zvolenou taktikou boje můžete vyváznout i z té nejhorší šlamastyky. Navíc existuje dost možností, jak to tady ve výsledku sehrát, což výrazně nahrává znovuhratelnosti. Hra je přese všechno po čase trochu stereotypní a dle prvotní volby obtížnosti může být místy i lehce frustrující. Ale pokud máte nějaký neřešitelný problém, lze od posledního checkpointu snížit obtížnost a nebo se do rozjeté kampaně od posledního checkpointu přihlásit, tentokráte třeba s kamarádem ve zbrani. Jistě, opět se setkáte se světem poháněném mocným skriptem, kdy se vždy v určitých momentech otevřou pomyslná stavidla, kudy se na scénu přivalí další vlna nepřátel určených k odstřelu. Ano, je to další ryze arkádová střelnice, kde to možná s kvantitou tvůrci přehnali a měli vsadit ještě více na kvalitu. Teď mám na mysli fakt, že po dohrání budete mít na svém kontě tolik zářezů, že by to stačilo na vyhlazení nějakého menšího státu. Koneckonců zázraky nečekejte ani od doby nutné pro dohrání, Army of Two představují další pohodové víkendové povyražení. ![]() ![]() ![]() další obrázky v galerii Přítomnost online zápolení je jistotou, že vám Army of Two vydrží v mechanice mnohem déle než jeden víkend. Nemohl jsem ho sice osobně vyzkoušet kvůli debugové verzi konzole, ale má nabízet režim versus, ve kterém se dva týmy (každý pochopitelně o dvou členech) snaží dostát svému úkolu, kdy jeden např. musí osvobodit rukojmí a dopravit jej do bezpečí, zatímco druhý se jim v tomto aktu snaží zabránit. zdroj: Archiv Army of Two two-man trailer - stažitelná verze (37 MB, HD) zdroj: Archiv Army of Two back to Iraq cinematic trailer - stažitelná verze (39 MB, HD) Stáhněte si: Videa, Trailery... Související články: Novinky... |
Mart | |
editor:jd |