Autor: Laku Publikováno: 21.ledna 2006 | Verze hry: oficiální demo Doba testování: pár dnů |
![]() ![]() ![]() TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek Náplň dema Krátké demo nabízí jednu hratelnou čtvrť (z celkových dvanácti) omezenou časovým limitem (měsíc herní doby). Jde o poklidnou oblast Greenwich Village, kde se setkáte pouze s nízkými budovami, které jsou jen slabým odvarem mrakodrapů slibovaných do plné verze, kde se budou postupně odemykat jednotlivé čtvrtě. Začíná se už s postavenými silnicemi a částečným osídlením - tzn. je již zastavěno přibližně 20% oblasti, přičemž tam samovolně přibývají nové budovy a zároveň můžete kupovat ty stávající nebo stavět nové. Některé stavby však patří městu a nelze je vlastnit, jiné by zase měly náležet vašim ![]() V průběhu hraní jsou vám kladeny různé úkoly, které musíte splnit pro postup do dalších čtvrtí. Některé úkoly provází in-game sekvence vysvětlující daný úkol, například vysokoškolští studenti si stěžují na nepřítomnost internetové kavárny. Nebo jste postaveni před nelehký úkol – osídlit svými budovami konkrétní ulici. Tyto úkoly jsou zajímavým zpestřením, ale není těžké příliš je splnit. Jak již bylo řečeno, vše se v Tycoon City: New York točí zejména kolem vašeho podnikání ve městě. Abyste uspěli, musíte obyvatelům nabídnout supermarkety, restaurace, hotely nebo noční kluby. Stavěním takových nových budov postupně napomáháte rozvoji dané lokality, čímž, mimo jiné, zvyšujete počet obyvatel. Ti poté musí někde utrácet své peníze a kde jinde než zrovna na rohu v kavárně, která je čirou náhodou vaše. ![]() ![]() ![]() Každou budovu, kterou vlastníte, je možné vylepšovat několika zdánlivě bezvýznamnými drobnostmi jako poutací cedulí, stojanem s novinami, střešním satelitem a desítkami dalších. Tyto úpravy nejsou pouhým zkrášlením vzhledu, ale mají přímý vliv na parametry dané nemovitosti. U kavárny venkovní stůl s židlemi zvedne kapacitu míst k sezení, nové fontány do parku přilákají více návštěvníků atd. ![]() K tomu, abyste mohli operovat se svými budovami, slouží ve hře řada ukazatelů – souhrnné informace o budově, grafy zisků a filtry v herní mapě. Většina herních dialogových nabídek je poměrně přehledná a oplývá spoustou informací, ovšem někdy narazíte na základní nedostatky. Třeba v seznamu vlastněných budov, kde jsou sice pěkně vypsány jejich názvy, ale kliknout na ně nelze, čímž celý seznam absolutně postrádá smysl. Takových designových nedostatků uživatelského rozhraní by se našlo více a bylo by naivní si myslet, že plná hra bude diametrálně odlišná. Kromě statistiky počtu občanů města a výši vašeho jmění jsou k dispozici body pro úpravy budov, o nich jsme se již zmiňovali, a také tzv. „Landmarks Bonds“. Ty jsou přidělovány v závislosti na počtu obyvatel a slouží ke koupi historických památek města. ![]() ![]() ![]() Jak se to hraje? Na základě hraní demoverze musím bohužel konstatovat, že to není zrovna slavné. Možná, že větší rozloha v plné verzi udělá své, nicméně herní princip je poměrně nudný. Jednak nemůžete budovat celé město sami, ale hlavně není šikovně rozpracována samotná hlavní myšlenka. Hra obsahuje žebříček deseti nejbohatších obyvatel New Yorku, se kterými pomyslně soupeříte, ovšem má to „drobný“ háček. Ono soupeření probíhá pouze na této listině. Viditelných důsledků konkurenčních bojů ve stylu legendárního Transport Tycoonu se nedočkáte, což je docela škoda. Za velký nedostatek považuji nemožnost jakkoliv nastavovat ceny za vstup či prodej zboží u vámi vlastněných budov, což dost znesnadňuje celé podnikání. Peníze vám na vaše konto přibývají pouze v závislosti na velikosti vašeho „impéria“ a případně na návštěvnosti jednotlivých budov, což závisí na míře vylepšení dané budovy a umístěním v rámci města. K dispozici je jen grafický přehled zisků. Technické zpracování 3D grafika je rozhodně tím lepším, co hra nabízí. Lze si detailně přiblížit dění v jednotlivých ulicích a to z jakýchkoliv úhlů a stran. Vše je detailně vymodelováno, ale celkový dojem je tak trochu „bez náboje“. Snad jediným problémem zásadnějšího rázu jsou průchody kamery skrz stěny budov a těla lidí. Setkáte se s tím poměrně často a ve spojení s vysokými budovami to asi bude nepříjemné. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry najdete v naší sekci screenshotů Demo jsem zkoušel na P4 3,2 GHz, 1 GB RAM s GeForce 6600, kde šlo plynule na plné detaily. Na druhé, z dnešního pohledu poměrně slabší sestavě Celeron 2,6 GHz, 512 MB RAM, GeForce FX 5600 běželo také obstojně. Vzhledem k tomu, že demo nabízí pouze jednu malou čtvrť, náročnost plné verze zřejmě bude v některých situacích o poznání větší. Vývojáři udávají jako minimální požadavky P4 1,8 Ghz nebo Athlon XP 1900 či vyšší, 256 MB RAM a grafickou kartu s 64 MB pamětí a podporou T&L. Už příští měsíc ![]() Stáhněte si: Demo, Trailery, Intro... Související články: Novinky, Vše o sérii SimCity |
Laku | |
autor je správcem fanouškovské stránky TheSims2.cz a působí ještě na HotGames.cz |