Autor: Warlock Publikováno: 26.srpna 2008 |
![]() ![]() ![]() oficiální GC obrázky Jak jsou na tom jednotlivé frakce, co se týče například zabraného území či počtu bojeschopných mužů, budete informování pomocí nové záložky v PDA. Stejně tak si na stejném místě zjistíte, jak jste na tom s oblibou u jednotlivých soupeřících stran přímo vy. Samozřejmě, že příliš dlouhou dobu nebudete moci udržovat styky se všemi v frakcemi v neutrálních mezích a pokud některé z nich provedete něco nepěkného, už nikdy vám to nezapomene. Peníze však i tentokrát budou hrát důležitou roli a dobře zaplacená „ztráta paměti“ vymaže i ten nejhorší hřích. Bohužel však nebude možné jednu z frakcí kompletně vymazat z povrchu Zóny. I když například vpadnete do jejich hlavního tábora a doslova vněm vystřílíte vše, co se hýbe, po čase se do opuštěných budov vrátí život a začne všechno nanovo. Samozřejmě daná frakce bude důsledkem toho hodně oslabená a na dlouhou dobu vyřazena ze hry. Navíc podobně odvážné kousky si budou moci dovolit pouze ostřílení znalci Zóny. Chytřejší protivníci Od frakcí prezentace plynule přešla k demonstraci vylepšené umělé inteligenci. „Dali jsme si mimo jiné záležet například na tom, že počítačem řízení Stalkeři neházejí granáty pouze na otevřený prostor, ale i do oken či hráčova úkrytu,“ začal povídání o AI Oleg Yavorsky a vše mi zároveň předváděl přímo v akci. ![]() ![]() ![]() Velkou novinkou, která trochu souvisí s frakcemi, bude takzvaná „skupinová inteligence“. Stalkeři se budou chovat organizovaněji ve skupinách a daleko lépe se schovávat za překážkami, které si vhodně vyhlédnou ještě před začátkem souboje. Samozřejmě, že se budou kolegové vzájemně krýt a opatrně vykukovat ze svých pozic. Osobně jsem těmto slovům příliš nevěřil, ale jen do chvíle, než jsem vše spatřil na vlastní oči v drobné přestřelce poblíž kostela se hřbitovem. Nejen, že se všichni Stalkeři poctivě kryli, ale jejich postup mi přišel opravdu profesionální. Polorozbořený svatostánek postupně obklíčili ze všech stran, aby neunikla ani myš. Umělé inteligence se zkrátka předvedla a pokud se nejednalo pouze o předem připravenou ukázku, tak musím před tvůrci skutečně smeknout. Kdyby se však postup spolubojovníků hráči nelíbil, nebude vůbec nucen se s nimi vypravovat na mise. Obtížnost bude nastavena tak, aby vše šlo projít sólo a případná pomoc od kolegů bude pouze znamenat ulehčení celého úkolu. Pro akci na vlastní pěst ještě trochu hraje fakt, že kromě příkazu „zaútoč“, nebude moci hráč spolubojovníky nijak ovládat. Tvůrci se však vůbec nebrání přidání dalších povelů (třeba v patchi) a spíše budou čekat na reakce hráčů. Okolo Černobylu Zbrojní arzenál se v Clear Sky rozroste na 40 až 45 kousků a 16 nových vylepšení zbraní, čímž vývojáři z GSC Game World reagují na to, že většina hráčů procházela minulý díl většinou pouze s jedním kvérem, který si postupně vylepšovala. Do Zóny rovněž přibude několik dalších lokací, jež rozšíří dosavadní svět Stalkera: Shadow of Chernobyl. Namátkou to bude například opuštěná nemocnice, červený les (Red Forest), město duchů (Ghost Town), město Limansk a bažiny (Marsh). ![]() ![]() ![]() V poslední zmiňované lokaci plné mostíků a vysoké trávy Oleg Yavorsky předvedl nový způsob hledání artefaktů za pomocí detektorů. Rozhazoval okolo sebe známé ocelové šrouby, aby tím zjistil pozice neviditelných anomálií, které se mu automaticky zakreslovaly do mapy. V druhé ruce měl jeden z několika různých detektorů, pomocí něhož se snažil zaměřit taktéž neviditelný artefakt, který navíc měnil svojí polohu mezi anomáliemi. Přestože Olegu Yavorskému netrvalo hledání déle než minutu, poznamenal, že lovení artefaktů hodně dlouho nacvičoval a nováčkům to zabere daleko delší dobu. Z bažin nás vyprovodil průvodce, který bude dalším novým a hlavně velmi praktickým prvkem v Clear Sky. Tito Stalkeři budou většinou pouze ve velkých městech a bude je většinou vůbec problém najít a zaplatit, aby vás velmi rychle převedli z jednoho konce Zóny na druhý. Občas vás budou doprovázet i na misích a počkají na vás, až splníte úkol. Jindy se však budete muset vracet hezky po svých. Důležitý je rovněž fakt, že během cesty s průvodcem vás nikdo nebude moci přepadnout, jak tomu například bývalo ve Falloutu. Vylepšení grafiky Oleg Yavorsky si rovněž na závěr prezentace neodpustil demonstraci nových grafických efektů. Zpočátku mluvil především o kompletně zrenovovaných texturách, volumetrických světlech a pak přidal i ukázku deště, kdy kapky nejenom stékají po nejrůznějších předmětech, ale voda se dostávala i do půdy. Z vyprahlého kusu země se tak rázem stalo solidní bahenní zápasiště. ![]() ![]() ![]() další obrázky v galerii „Všechny grafické efekty v tak ohromném světě samozřejmě obrovským způsobem zaměstnávají procesor a grafickou kartu - dlouho jsme váhali, jaké efekty přidat. Nakonec jsme se rozhodli pro ty, které dělají ze Stalkera to co je, a klademe tedy důraz především na atmosféru,“ poznamenal předvádějící a v tomto ohledu zmínil například mlhu, jež reálně obtéká všechny předměty. Budou zachovány HW nároky původní hry a Clear Sky bude na stejném železe vypadat nyní o mnoho lépe. Navíc nikam nezmizí ani podpora starších grafických karet s DirectX 8, jejichž majitelé si však samozřejmě nemohou čekat takové efekty jako ti na novějších strojích. Radostný návrat do Zóny ![]() Stáhněte si: Videa, Trailery... Související články: Preview, Novinky, HW nároky, Úvodních 25 minut hraní, Stalker recenze, video-recenze, tipy, ladění výkonu a mody |
Warlock | |
autorovi je 19 let, studuje na ČVUT v Praze a přispívá i na server o mobilních telefonech; zaměřuje se na strategie všeho druhu a nechá se zlákat i kvalitní FPS; řadí se mezi filmové fandy, příznivce metalu a rád jezdí na horském kole |