Autor: Levis & Mickey Mouse Publikováno: 15.dubna 2002 |
![]() ![]() ![]() Další zjištění už se neřadí mezi nejšťastnější: pohyb postav je pomalejší na akční módy, které v multiplayeru až na jednu výjimku dominují. Tím je potom akční řežba otázkou pouze přesnosti míření a na pohyblivosti hráče, který uhybá před střelami, už tolik nezáleží. Hráči Counter-Strike jako třeba Dreb upřednostňují nejmenší citlivost i za cenu, že je občas sejme někdo zakempený za bednou. Lépe se totiž míří. S vyšší citlivostí nečiní problém kontrolovat rohy, ale zase stačí jen nepatrný pohyb a už máte zaměřovací kříž mimo hlavu nepřítele :-) ![]() Volba správné výbavy Double Helix přináší jednu zajímavou inovaci - hráči si mohou v některých herních módech zvolit výbavu, s níž se zúčastní hry (toto bývá v hrách označováno jako tzv. „loadout“). K dispozici jsou základní profily typu Commando (voják vybavený těžkým kulometem a UZI) nebo Sniper (přizpůsobený samozřejmě pro ostřelování). Je zde i možnost individuální volby, kdy si hráč sám zvolí druh primární a sekundární zbraně, příruční pistoli, druh granátu a další vybavení (což jsou dva druhy speciálních brýlí pro noční vidění anebo neprůstřelná vesta). Pak je jen otázka kliknutí si vybrat výbavu, která je vám nejmilejší, případně si pro další hru vybrat stejně snadno jinou. V těchto případech mi ale nesedí jedna nelogičnost - vzhledem k tomu, že si výbavu nekupuji, ale beru „zdarma“, není žádný důvod si brát do bitvy špuntovky typu UZI a tudíž méně kvalitní zbraně většinou vůbec nevyužijete. ![]() ![]() ![]() Zajímavé je, že Double Helix je navzdory klasickým multiplayerovým módům poměrně realistický - hráč se může vyklánět do stran, případně slaňovat po provazech atd. Již jsme zmínili, že i pohyb hráče se již tolik nepodobá Quakovi a víc připomíná realitu. Určitě vás zajímají i zásahové zóny, které byly propracované již v prvním dílu. Ani zde neznamená trefa do ruky smrt, nýbrž menší zranění, a proto je důležité vždy mířit na hlavu. Akorát je divné, že když má někdo zraněnou jednu nohu, běhá pořád stejně rychle jako po obou. Elimination ![]() Deathmatch ani Elimination se u Soldier of Fortune II na ukázku moc nepovedl, protože ve stylu, ve kterém je mapa v demu zpracovaná, je hra nepřehledná a fragy získané především na střeše hotelu náhodou než uměním. Je to jen potvrzení známého pravidla, že opravdu kvalitní „univerzální" mapa neexistuje. Ta v demu se podle našeho minění hodí jen pro ten poslední ze čtyř modů, o kterém si řekneme nyní. Infiltration Zábavu přinesl až mód Infiltration, kde proti sobě stojí modrý a červený tým. Ten červený má za úkol ubránit kufřík s důležitými informacemi schovaný v hotelu a to v časovém limitu pěti minut. Naopak modrý tým začíná na střeše výsadkem z vrtulníku, a má za úkol kufřík získat a odnést jej zpět do helikoptéry. ![]() ![]() ![]() Infiltration je podle mě nejlepší mód, se kterým multiplayer demo Double Helixu vyrukovalo, ale pro dobrou hru je nutné mít samozřejmě odpovídající počet hráčů - ideální jsou minimálně čtyři na každé straně. V Infiltration jde o taktiku - obránci i útočníci musí vymýšlet všemožné postupy, jak by nad protivníkem získali výhodu a pokořili jej dříve, než se tak stane naopak. Podobně jako v mapách s rukojmími pro Counter-Strike chodí útočníci do místnosti s kufříkem několika cestami, a tak je hra variabilní a otevřená rozmanitým taktikám. Obránci mají samozřejmě nespornou výhodu - nemusí útočit, stačí jim zaujmout výhodné pozice, krýt se navzájem a čekat. Pro ně hraje samozřejmě i ubývající čas. ![]() Infiltration je opravdu nejzábavnější mód, ale jedna věc nás na SoF 2 zklamala ve všech jeho variantách. Kromě skla jsou totiž všechny další materiály neprůstřelné, a tak se stačí schovat třeba za dřevěnou bednu nebo prázdný sud, spoléhat na své schopnosti s přesným mířením a jste prakticky nesmrtelní. Sklo se sice tříští pěkně, ale dřevěné bedny a tenké kovové dveře prostřelit nejdou a nevadí jim ani granát. ![]() ![]() ![]() Zbraně se sekundárním typem střelby V multiplayer demu Double Helixu jsou k dispozici pravděpodobně všechny zbraně, které najdeme ve finální verzi hry - je jich celkem okolo patnácti. Základní je obyčejná pistole, která se sice nevyrovná svou účinností Desert Eaglu, ale dá se s ní při troše šikovnosti nepřítele dostat. K pistoli máte i kudlu, kterou se dá kromě šermování i házet, což je zajímavé zpestření. Váš charakter má u sebe vždy pět nožů, po hodu je navíc může zase sesbírat. ![]() Ještě lepší palebnou sílu nabízí ruská AK-47 Kalashnikov (také obsahující sekundární mód, originální úder rukojetí pušky do hlavy), poslední z dostupných SMG zbraní. Další na řadě je sniper puška, s dobrým (až pětinásobným) zoomem. Dále je k dispozici těžký kulomet M60, RPG launcher se spoustou raket, ničivou sílou a dlouhou dobou nabíjení. A samozřejmě granáty - jednak explozivní, ale také speciální „ohnivý“, který po dopadu v okruhu přibližně dvou metrů rozžehne oheň. Tento granát rychle ubíhá zdraví a nějakou chvíli ještě hráč hoří i ve chvíli, kdy z inkriminovaného místa odběhne. Výčet granátů pak uzavírají oslepující flashbangy a granáty kouřové, což pro strategické mise otevírá velkou škálu taktických možností. ![]() ![]() ![]() Dojmy z hraní Soldier of Fortune II: Double Helix multiplayer působí trochu rozporuplně; klasický deathmatch nás totálně zklamal, ale Infiltration na druhou stranu nabízí celkem dobrou zábavu. Jenom doufejme, že v plné verzi hry bude obsaženo hodně map a rozličné úkoly, protože ona jedna, přibalená k multiplayer demu, dlouho nevydrží. To, že Double Helix založil multiplayer hlavně na módech, které jeho enginu nesedí, mi přijde jako rozhodnutí z nouze, ale Infiltration naštěstí reputaci zachraňuje. ![]() Poděkování patří Justmanovi za poskytnutí multiplayer testu, Drebovi za jeho připomínky ke hře, jdmu za vytípání screenshotů a dále pak Kate, Sensei_CZ, Mirecovi a jiným protihráčům, díky kterým jsme mohli hru plnohodnotně vyzkoušet ve více lidech. Stáhněte si: Trailer (4,5 MB) Související články: Soldier of Fortune II preview (leden 2002), Soldier of Fortune recenze |
Levis & Mickey Mouse připravil: jd |