Autor: Pavel Oreški Publikováno: 16.ledna 2009 | Verze: PC/preview/anglická Doba hraní: 1 týden |
Ze zákopů do podzemního sídla NecroVisioN bude rozdělen do přibližně hodinových misí, z nichž v menu byly dvě – druhá a sedmá. Začátek bude jako v každé druhé válečné střílečce: běháte s dobovými zbraněmi a kosíte německé vojáky. Už v druhé misi se ale začnou mezi vás a Němce míchat zombie a různí duchové. NecroVisioN vlastně obsahuje tři strany konfliktu a perfektní je, že i Němci a nadpřirozené bytosti bojují proti sobě. Takže se občas připletete do přestřelek, v nichž nejprve pomůžete jedné ze stran, abyste ji následně dorazili. Ale zpět k druhé misi. Je to ta samá, kterou dříve tvůrci předváděli na různých výstavách. Začínáte v zákopech, abyste ale po pár metrech začali bojovat s hned dvěma podivnými monstry, které jsou navíc označeny jako bossové. ![]() ![]() ![]() Následující chvíle jako by skutečně z oka vypadly Wolfensteinovi. Bloudíte chodbami podzemní pevnosti a kosíte vojáky bránící se stále většímu počtu velmi podivných monster. Po cestě vás ale čekají dvě velmi obtížné pasáže. Nejprve místnost se schody a ochozem, kterou brání neskutečné množství nepřátel, druhou pak jáma, do níž nabíhají přerostlí pavouci s lidskou hlavou. Tady jsem se zasekl na skutečně dlouhou dobu. Jak na ně? Abyste pochopili, ve druhé úrovni a zejména v jejím úvodu v zákopech máte k dispozici pouze dvě pistolky, pušku, pár granátů a vlastní pěst s takovými drápy alá Wolverine z X-men. To je opravdu málo s ohledem na příšerně omezené náboje. Takže nezbývá nic jiného, než běžné vojáky rozpárat rukou a na těžší kalibry použít pistolky, které jim ale ubližují asi tak, jako kdybyste chtěli krávu zabít vidličkou. Ještě štěstí, že kromě vcelku častých lékárniček se vám zdraví obnovuje i samo od sebe, stačí jen chvilku počkat. ![]() ![]() ![]() Přes všechny tyhle možnosti pro mě byla druhá úroveň opravdu těžkým oříškem a ani jsem se příliš nebavil. Oproti slibovaným hordám nepřátel jich bylo pomálu a navíc dost tuzí. Svou roli sehrálo i divné designerské rozhodnutí umístit na začátek úrovně hned dva velmi odolné protivníky. Nechápal jsem proč. Jak jsem ale později zjistil, problém byl zřejmě v tom, že jsem hrál druhou misi naprosto vytrženou z kontextu, bez předchozí zkušenosti s hrou. Rovněž jsem musel přicházet na veškeré herní mechanismy způsobem pokus/omyl. Naštěstí sedmá mise mi otevřela oči... Frčíme do pekla Ačkoliv se to nezdá, poměrně důležitou roli hrál při problémech s úvodním levelem příběh. Zkrátka jsem nechápal, co se v preview-verzi děje. Až druhá ukázková úroveň vše objasnila. Původně obyčejný voják se postupně mění v zabijáckou mašinu, která má sloužit peklu. Poměrně často s vámi cosi tajemného hovoří, zřejmě strůjce všeho zla a zadává vám nové a nové úkoly, které z jakéhosi důvodu musíte plnit. A při tom postupovat hlouběji a hlouběji do podzemí. ![]() ![]() ![]() Díky stále narůstající maximální úrovni komba a v sedmé úrovni velmi vylepšeným ručním útokům se NecroVisioN posunuje tam, kam autoři slibovali – k Painkilleru. Oproti malým prostranstvím a úzkým uličkám z druhé úrovně, které se pro bezhlavou řežbu moc nehodí, je prostředí sedmého levelu velmi rozsáhlé a plné menších i větších pekelníků. Kdesi v mezidobí zřejmě hráč najde železnou rukavici, kterou trhá mechanizované zombie na kusy jako na běžícím pásu a jestliže si naškudlí dost komb, dokážete efektivně drtit i obludy větší. ![]() Atmosféra Šťávu NecroVisioN dodává velmi stylové zpracování. Úvodní zákopový level na vás dopadne silou bahnitých cestiček a šedého nebe po němž majestátně plují obrovské vzducholodě. K tomu přispívá temná hudba a jaksi pokřiveně vymodelovaní nepřátelé. Celé to působí hodně zvláštně a od první chvíle máte pocit, že něco nehraje. K tomu je potřeba připočíst báječně předčítané dopisy vojáků, které nacházíte po úrovních, jenž jsou plné děsu, bázně a šílenství. Stylovost sedmé mise je oproti tomu postavena na majestátních síních plných pekelných oblud a k tomu kontrastujícím strojům, například raketovému vlaku, který vypadá jako představa o moderní technice budoucnosti z hlavy Julese Verna. Atmosférou a hratelností mě NecroVisioN určitě velmi příjemně překvapil. ![]() ![]() ![]() další obrázky v galerii Přestavba Jako fanoušek podobných zběsilých stříleček se na finální produkt, který by měl vyjít v únoru, těším. Doufám, že celek bude působit kompaktnějším dojmem, jinak mu není moc co vytknout. Nelze očekávat přehnanou originalitu, ale spojení bojů na blízko i na dálku se stovkami nepřátel dává tušit poctivou FPS ze staré školy.
Stáhněte si: Trailery, Videa... Související články: Novinky, Dojmy z roku 2007 |
Pavel Oreški | |
autorovi je 25 let, hraní her se věnuje téměř patnáct let a nepohrdne jakýmkoli žánrem |