Autor: Pavel Oreški Publikováno: 16.ledna 2009 | Verze: PC/preview/anglická Doba hraní: 1 týden |
Ze zákopů do podzemního sídla NecroVisioN bude rozdělen do přibližně hodinových misí, z nichž v menu byly dvě – druhá a sedmá. Začátek bude jako v každé druhé válečné střílečce: běháte s dobovými zbraněmi a kosíte německé vojáky. Už v druhé misi se ale začnou mezi vás a Němce míchat zombie a různí duchové. NecroVisioN vlastně obsahuje tři strany konfliktu a perfektní je, že i Němci a nadpřirozené bytosti bojují proti sobě. Takže se občas připletete do přestřelek, v nichž nejprve pomůžete jedné ze stran, abyste ji následně dorazili. Ale zpět k druhé misi. Je to ta samá, kterou dříve tvůrci předváděli na různých výstavách. Začínáte v zákopech, abyste ale po pár metrech začali bojovat s hned dvěma podivnými monstry, které jsou navíc označeny jako bossové. Následující chvíle jako by skutečně z oka vypadly Wolfensteinovi. Bloudíte chodbami podzemní pevnosti a kosíte vojáky bránící se stále většímu počtu velmi podivných monster. Po cestě vás ale čekají dvě velmi obtížné pasáže. Nejprve místnost se schody a ochozem, kterou brání neskutečné množství nepřátel, druhou pak jáma, do níž nabíhají přerostlí pavouci s lidskou hlavou. Tady jsem se zasekl na skutečně dlouhou dobu. Jak na ně? Abyste pochopili, ve druhé úrovni a zejména v jejím úvodu v zákopech máte k dispozici pouze dvě pistolky, pušku, pár granátů a vlastní pěst s takovými drápy alá Wolverine z X-men. To je opravdu málo s ohledem na příšerně omezené náboje. Takže nezbývá nic jiného, než běžné vojáky rozpárat rukou a na těžší kalibry použít pistolky, které jim ale ubližují asi tak, jako kdybyste chtěli krávu zabít vidličkou. Ještě štěstí, že kromě vcelku častých lékárniček se vám zdraví obnovuje i samo od sebe, stačí jen chvilku počkat. Přes všechny tyhle možnosti pro mě byla druhá úroveň opravdu těžkým oříškem a ani jsem se příliš nebavil. Oproti slibovaným hordám nepřátel jich bylo pomálu a navíc dost tuzí. Svou roli sehrálo i divné designerské rozhodnutí umístit na začátek úrovně hned dva velmi odolné protivníky. Nechápal jsem proč. Jak jsem ale později zjistil, problém byl zřejmě v tom, že jsem hrál druhou misi naprosto vytrženou z kontextu, bez předchozí zkušenosti s hrou. Rovněž jsem musel přicházet na veškeré herní mechanismy způsobem pokus/omyl. Naštěstí sedmá mise mi otevřela oči... Frčíme do pekla Ačkoliv se to nezdá, poměrně důležitou roli hrál při problémech s úvodním levelem příběh. Zkrátka jsem nechápal, co se v preview-verzi děje. Až druhá ukázková úroveň vše objasnila. Původně obyčejný voják se postupně mění v zabijáckou mašinu, která má sloužit peklu. Poměrně často s vámi cosi tajemného hovoří, zřejmě strůjce všeho zla a zadává vám nové a nové úkoly, které z jakéhosi důvodu musíte plnit. A při tom postupovat hlouběji a hlouběji do podzemí. Díky stále narůstající maximální úrovni komba a v sedmé úrovni velmi vylepšeným ručním útokům se NecroVisioN posunuje tam, kam autoři slibovali – k Painkilleru. Oproti malým prostranstvím a úzkým uličkám z druhé úrovně, které se pro bezhlavou řežbu moc nehodí, je prostředí sedmého levelu velmi rozsáhlé a plné menších i větších pekelníků. Kdesi v mezidobí zřejmě hráč najde železnou rukavici, kterou trhá mechanizované zombie na kusy jako na běžícím pásu a jestliže si naškudlí dost komb, dokážete efektivně drtit i obludy větší. Rovněž tradiční arsenál se rozrůstá o automatické brokovnice, kulomety a plamenomet dost malé na to, abyste je mohli používat zároveň s rukavicí. To dodává hře úplně nový rozměr. Jakmile se na vás řítí desítky protivníků, nejprve se je snažíte zastavit na dálku, ale většinou se nevyhnete boji na blízko. Ostatně využívat rukavice se vyplatí právě kvůli stále ničivější kombům. Teprve tahle mise mi připomněla mého milovaného Serious Sama nebo již několikrát zmíněný Painkiller. Dokonce i prostředí je druhému zmíněnému velmi podobné, často doslova k nerozeznání. Atmosféra Šťávu NecroVisioN dodává velmi stylové zpracování. Úvodní zákopový level na vás dopadne silou bahnitých cestiček a šedého nebe po němž majestátně plují obrovské vzducholodě. K tomu přispívá temná hudba a jaksi pokřiveně vymodelovaní nepřátelé. Celé to působí hodně zvláštně a od první chvíle máte pocit, že něco nehraje. K tomu je potřeba připočíst báječně předčítané dopisy vojáků, které nacházíte po úrovních, jenž jsou plné děsu, bázně a šílenství. Stylovost sedmé mise je oproti tomu postavena na majestátních síních plných pekelných oblud a k tomu kontrastujícím strojům, například raketovému vlaku, který vypadá jako představa o moderní technice budoucnosti z hlavy Julese Verna. Atmosférou a hratelností mě NecroVisioN určitě velmi příjemně překvapil. další obrázky v galerii Přestavba Jako fanoušek podobných zběsilých stříleček se na finální produkt, který by měl vyjít v únoru, těším. Doufám, že celek bude působit kompaktnějším dojmem, jinak mu není moc co vytknout. Nelze očekávat přehnanou originalitu, ale spojení bojů na blízko i na dálku se stovkami nepřátel dává tušit poctivou FPS ze staré školy.
Stáhněte si: Trailery, Videa... Související články: Novinky, Dojmy z roku 2007 |
Pavel Oreški | |
autorovi je 25 let, hraní her se věnuje téměř patnáct let a nepohrdne jakýmkoli žánrem |