Autor: Nukem Publikováno: 18.září 2003 | Verze hry: beta v angličtině Doba hraní: 5 dnů |
![]() ![]() ![]() Předně má být venku už koncem tohoto měsíce, jeho udávaná náročnost na hardware je totožná se současným výkonnostním standardem a co se týče našich končin, pak je to 100% lokalizace, o kterou se postaral tým USAction (Top Distributor). Z finální verze si později přečtete plnohodnotnou recenzi, avšak doufám, že nyní nepohrdnete ani několika dojmy z hraní betaverze, kterou výrobce Burut poskytl lokalizátorům. Temná, ehm... tedy tmavá atmosféra ![]() Nevýhodou tmavé scény je nepřehlednost a vyšší šance, že přehlédnete důležitý průlez do ventilace. V takových situacích by za příruční svítilnu dal každý jmění. A že prostý kužel světla dokáže napínavou atmosféru podtrhnout, o tom jsme se mohli přesvědčit třeba v Aliens vs Predator 2, nebo ve hře trochu jiného žánru - Alone in the Dark 4. Ale budiž. Přidáme gamma, zatemníme okna a nebo budeme hrát jen v noci. Gumové loutky Detailnost postav jakož i jejich pohyby zůstávají v průměru a rozhodně nad nimi jásat nebudete. První příšerky mi připadly spíše jako takové gumové loutky než živá stvoření z masa. Obličejům lidských postav sice nechybí změny výrazů, jde ale spíše o náznaky toho, co na nás chystá třeba Half-Life 2. K popisu postavav se váže i inteligence nepřátel. První kontakt s nimi rozhodně nepotěší. Tupé příšerky, které se na vás řítí, jakmile spatří jen stín vaší postavy, nejsou ničím originálním, natož zábavným. ![]() ![]() ![]() Situace se mění k lepšímu v momentě, kdy se z Aspera dostáváte na bojový křižník Tokugava. Zde na vás čeká virem napadená a smyslu zbavená lidská posádka. Obratnost a nápaditost těchto protivníků je diametrálně odlišná. Vojáci se kryjí za překážky, když potřebují nabít, nebo když jim nadbíháte. Operativně mění zbraně, aby metr před sebe nevystřelili raketu, nebo vás granátem dostali ze skrýše. Nepředvídatelně uskakují do stran a již na prostřední obtížnosti hry dá celkem práci je dostat. Oku lahodící podívaná ![]() Ovšem atraktivnost si grafika zachovává pouze, pozorujete-li scénu z určité vzdálenosti. Jakmile přistoupíte ke stěnám či jiným předmětům alespoň na dosah ruky, zjistíte, že to, co se zdálo být plastické, je jen nepříliš kvalitní, podivně tečkovaná plochá textura. Potrubí a ventily na stěnách, vzpěry, kování na dveřích, tlačítka klávesnic či na ovládacích pultech, to vše je ploché a ďubkované. Zřejmě daň za vyšší rychlost. Klasický herní zážitek Hratelnost Kreedu žádným způsobem nepřekračuje meze průměrných stříleček, ani nepřináší nějaké neotřelé nápady. Naopak jde o konvenční procházení skrze prostorné mapy, ve kterých neprozkoumaná místa poznáte podle toho, že na zemi neleží mrtvoly. Často některé chodby projdete vícekrát, neboť zamčené dveře, k nimž jste se prostříleli, lze otevřít kartou, tlačítkem či jiným zařízením, které se ovšem nachází na dalším, vzdáleném okraji mapy. ![]() ![]() ![]() další nové obrázky z této hry najdete v sekci screenshotů Zvukový doprovod zajišťují povětšinou rockové melodie bez nápadu, jež jsou naštěstí přehrávány natolik potichu, že je nebudete vnímat. Ruský dabing hry nemá cenu kritizovat, i když bych si také smlsnul. Jen doufám, že ten náš, český bude kvalitnější. Že půjde o přirozené barvité hlasy o stejné hlasitosti, že dabéři nebudou foukat do mikrofonu pokaždé, vysloví-li hlásku „p“, že z dabingu nebude „cítit“ bezodrazová komora, ale reálné ![]() Verdikt až v recenzi A kdo se může na hru těšit? Skalní příznivci „pochodových“ 3D akcí, bažící po nových bojištích, nových nepřátelích a jednoduchém příběhu, který budou postupně odhalovat. Těm hráčům, kteří tomuto žánru přestávají věnovat svůj čas, Kreed ztracenou chuť nevrátí, neboť nepřináší nic extra nového. Stáhněte si: E3 trailer, Trailer, Hudební ukázky, Video, Technology video Související články: Rozhovor, Novinky |
Nukem | |
autorovi je 29 let, je vědeckým pracovníkem na Západočeské univerzitě v Plzni, specializuje se na adventury, RPG a FPS, ty však již pomalu opouští :-) (všechny články autora) |