Autor: Viktor Bocan Publikováno: 15.června 2007 |
TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek Řekli jsme drsná? Přesně tak, tahle hra není pro děti, ať už věkem nebo povahou. Vezměte si, že hrajete krutou střílečku s reálnými kulisami z hnusného prostředí špíny a zločinu, kde jeden hrdina je žoldák a druhý psychopat na práškách. Krev teče po litrech, hlavy praskají jako přefouknuté míče, počítadlo mrtvol tu není, protože by ukazovalo příliš vysoká čísla. Na druhou stranu jsem se nemohl zbavit dojmu, že násilí má přece jen jisté hollywoodské pozlátko. Jasně, Kane i Lynch mluví jako čuňata a pro ránu nejdou daleko, surová krutost Manhuntu nebo Postalu se ale přece jenom nekoná. Díky bohu. Takže dojem? Drsný film, ale nějaký studiový trhák, ne krutý nezávislý snímek... Ale jako čuňata mluví. Pořád. Známé mise tentokrát osobně Nejprve Neil předvedl dvě mise, které Eidos ukazuje delší dobu (viz naše loňské dojmy z GC), jenom jsme si na ně konečně mohli sáhnout. První byla trochu netradiční, naši hrdinové přišli neozbrojeni a v oblecích do klubu, drsné hlášky si ovšem neodpustili. Cíl? Šéf klubu, resp. šéfová, akce proběhla vcelku nenápaditě prostě tak, že drsoni došli ke kanceláři, gorilu plácli pěstí do nosu, sebrali pistoli a hupsli dovnitř. Zbytek akce už vypadal nápaditěji. Unesená šéfová, taktéž po aplikaci pěstní anestézie, si odpočívala přes rameno Lynchovi a Kane čistil cestu. Byli jsme tedy v klubu, parket plný natřásajících se párů, okolo hluk (pardon, hudba) a čmoud (ech... sexy osvětlení). Kudy ven? Samozřejmě středem. Pár výstřelů do vzduchu a klubovníci začali v panice prchat do všech stran. Tím se nám trochu pletli do cesty, ale hlavně se pletli do cesty ochrance, kterou jsme stříleli ukořistěnou pistolí. Ptáte se, co se stane, když nešťastnou náhodou trefíte civilistu? „Shit happens,“ odpovídá Neil. Druhá mise už byla tradičnější. Tokio, mrakodrap, uvnitř zlouni, resp. na střeše zlouni, a za ty hrajete. Slaníte se dolů, připevníte výbušninu na sklo, prchnete stranou (na rozdíl od situace v provařeném traileru se Neilovi dařilo neschytat ani jednu kulku skrz sklo pršící), výbuch, okno na kousky, skupinka vběhne dovnitř a pálí o sto šest. Řekli jsme skupinka? Ano! O to jde – hrajete za Kana, ale nebudete mít vždycky k ruce jenom Lynche, sem tam dostanete k velení zabijáků víc. „Teoreticky vlastně maximální počet není dán,“ říká Neil. „Jasně, jsou tam nějaká omezení interface, ale vzato kolem a kolem díky systému hierarchického velení můžete mít pod sebou třeba celou armádu.“ O parťáky se samozřejmě stará AI, ale vy máte možnost jim jednoduše velet („jdi támhle“, „kryj mě zprava“, „kup si párek“), prohazovat jim zbraně a vyměňovat si s nimi munici, když někomu dochází, a pokud vás v líté řeži sejmou, přiběhne kamarád a píchne vám injekci. Akce, akce, akce, o to tu jde. Vtipným prvkem je „promítání nebezpečných situací“, což vypadá tak, že když vám na geroje míří třeba ostřelovač, objeví se na okamžik v rohu obrazovky výhled z jeho optiky, takže máte čas uhnout. Moc se mi líbila rozbitelnost prostředí. Naiva gangster (v mrakodrapu bydlí Jakuza nebo tak něco) si zalezl za bytelný mramorový sloup, aniž by si uvědomil, že máme v ruce samopal. Pár dávek a ze sloupu odlétá první kámen. Dalších pár dávek a letí druhý. Další dávka a letí mafián, který to vzniklou dírou koupil. Viděli jsme pár novinek, zkusili si jízdu v autě, které bohužel neřídíte (to dělá parťák), ale aspoň z něj vesele na všechny strany pálíte. Že se ve hře v nějakých čtrnácti úrovních podíváte do všech možných i nemožných koutů světa, je jasné – moc se zamlouvaly rušné ulice Tokia nebo jakýsi přepychový hotel. Herní doba by měla být okolo deseti hodin, ale to mluvíme o singleplayerové kampani, kterou nás provede zamotaný a postupně se rozvíjející příběh, plný drsných a zajímavých postav. další obrázky z této hry si prohlédněte v galerii (zdroj těchto: GamesRadar) „Známé herce jsme nenajali schválně,“ tvrdí Neil. „Hrajete přece za Lynche a Kana, ne nějakého Vina Diesela.“ Přesto má hra k filmu hodně blízko, zejména tím, jak je celá prezentována. Časté střihy, spousta enginových animací, hlášky, dialogy... a najednou plynulý přechod do drsné akce. Už jsme řekli, že prostředí je takové malinko „filmové“ a autoři se tím netají a naopak se holedbají scénami jako vystřiženými z klasických akčních filmů, dvojkou hrdinů oplývajících. Nakonec trochu stížností a spekulací Hra ještě nemá stanoveno přesné datum vydání, i když na přímou otázku Neil odpovídá, že „vyjde určitě letos do Vánoc“ a to na všechny hlavní platformy (PC/ Xbox 360 / PS3) současně. Na prvních dvou uvedených systémech má být hra také zcela stejná, což se mi nechce moc věřit – přece jenom střílečka ovládaná myší má trochu jiné tempo než tatáž na gamepadu, i když já zkoušel právě xboxovou verzi a musím uznat, že akce to byla poměrně svižná. Engine je skvělý a vypiplaný, ale zase je třeba říci, že mi hra připadala obrazově poměrně nudná – všechna ta světýlka a létající trosky už jsem viděl tisíckrát. A i když některé vlastnosti jsou docela unikátní, není tu v hratelnosti nic, na čem by hra stála, jako byl třeba v Maxi Paynovi bullet time nebo v Half-Life 2 gravity gun. Proklamované charisma hlavní dvojky mi taky nepřišlo nějak úžasné (podívejte se na ně sami – slizoun a slizoun), takže to všechno bude muset zachránit příběh a nonstop akce. Oboje v IO Interactive umějí, tak jim držme palce. A sobě vlastně taky. Tento článek původně vyšel v časopisu Kane & Lynch trailer - německy HD (28 MB, WMV) // anglicky high-res (14 MB, MP4) Stáhněte si: Videa Související články: Dojmy z GC, Novinky |
Viktor Bocan | |
autor časopisu SCORE |