Door Kickers je už v alfě taktická strategie jedna báseň
zdroj: tisková zpráva

Door Kickers je už v alfě taktická strategie jedna báseň

16. 2. 2014 18:23 | Dojmy z hraní | autor: Jakub Kovář |

Vykopnout dveře, hodit do místnosti flashbang, namířit pušku a spolu s kolegou vběhnout dovnitř, zastřelit zločince a zachránit rukojmí. Teorie i praxe často praktikována týmy S. W. A. T., s nimiž není radno vyjednávat – pokud vyjednáváním nemyslíte ulehnutí na podlahu a založení rukou za hlavu. V rámci taktické strategie Door Kickers naštěstí nebudete muset řešit situaci z pohledu zločinců, ale vše uvidíte optikou velitele policejního zásahu. A přestože se hra prozatím nachází v alfa verzi, rozhodně je o co stát.

Už nyní totiž Door Kickers nabízí svižnou zábavu, u níž budete muset zapnout mozek a občas prokázat i rychlejší reflexy. Ne tedy nutně přímo ve formě udílení rozkazů v řádu desetin sekundy, ale spíše v rychlém stisknutí mezerníku, který celou hru přepne do plánovacího módu. V něm čas hezky způsobně stojí a vy můžete vydat rozkazy jednotlivým členům zásahového týmu. Rozkážete jim, kterým směrem mají mířit, kam přesně mají jít, kdy hodit flashbang do vedlejší místnosti či kdy odpálit nálož na dveřích.

Po stisknutí tlačítka Play se čas rozběhne a vaši svěřenci začnou zadaný plán vykonávat. Do jeho exekuce se pak samozřejmě může zamotat i druhá strana. Povětšinou tak činí hlavně opětováním střelby, ale AI může i chytře reagovat na kroky či zvuky střelby a různě vaše svěřence obcházet. Přičemž platí, že co nebudete dopředu předvídat, na to pravděpodobně zareagovat nestihnete. Mimo jiné třeba proto, že smrt vpadne do zad vašich svěřenců. I z pohledu velitele celé operace totiž vidíte jen to, co mají v zorném poli.

Spousta dobrých nápadů

Základní mechanismus téhle povedené taktické strategie funguje na výbornou a i přes některé chybějící prvky je už v alfa verzi znát, jak moc se s jednotlivými možnostmi autoři „vyblbli“. Odemčené dveře můžete prostě vykopnout a dovnitř hodit flashbang, u zamčených musíte buď páčit zámek, odpálit je náloží nebo prostě brokovnicí rozstřílet zámek. Pokaždé se však může hodit něco trošku jiného a je jen na vás, abyste v závislosti na dostupných zdrojích a dané situaci přišli na optimální řešení.

Do toho všeho potom započítejte ještě různé druhy jednotek v akci (mobilní policista s pistolí, chlápek s útočnou puškou, rozrážeč s brokovnicí, speciál s SMG s tlumičem nebo "tank" se štítem a pistolí), na některých místech dostupné policejní odstřelovače, možnost aspoň jemně personifikovat výbavu každého z vojáků a dostanete slušný taktický základ, z něhož můžete při každém plánu vycházet. Jenže u vašich možností to zase teprve začíná.

Nic z toho by totiž nefungovalo bez dvou ingrediencí. První z nich jsou výborně navržené mapy. Prozatím jich je 49 a od výcvikových místnůstek vás provedou přes byty, domy, garáže, banky, obchody, luxusní rezidence s exteriérem, letadla a spoustu dalších prostředí.

Zkrátka se autoři snaží, abyste se nikdy nenudili. K tomu jim dopomáhá jednoduchý, ale zároveň geniální prvek – náhodné generování umístění a občas i počtu nepřátel. Nikdy se tak nedá naučit kudy poslat váš tým a pokaždé se budete obávat, co vás čeká za dalším rohem. A věřte mi, že se vám z toho brzy začne vařit mozek a ocitnete se ve strategické nirváně.

...

Prostor pro vylepšení tady stále je

I přes veškerou chválu je třeba říct, že prostor pro vylepšení Door Kickers tady stále je – však jde teprve o osmou alfaverzi hry. Za sebe mohu říct, jak mě někdy štve, že členové vašeho týmu mají jen jednu rychlost pohybu (nemohou třeba někam rychle přeběhnout) nebo že AI vašich svěřenců i protivníků občas lehce zahapruje a nehraje se ani na periferní vidění. Tyhle chyby však nejsou extrémně výrazné a i kdyby s nimi do konce autoři nic neudělali (a věřím, že udělají), rozhodně by nebyly důvodem pro zatracení celé hry.

Sami tvůrci však stále experimentují a do Door Kickers přidávají nové a nové věci. Od příští verze byste tak měli mít možnost navléct své svěřence do různých druhů neprůstřelných vest a dalších ochranných prvků. Autoři však do budoucnosti počítají i s implementováním RPG prvků, u čehož už pozvedávám obočí. Ne, že bych neměl rád postupné zlepšování členů týmu, ale mám trochu obavu o vybalancování obtížnosti jednotlivých úrovní.

Ale to už jsou spekulace, momentálně alfa vypadá tak, jak jsem ji popsal. A uznávám, že Door Kickers už nyní nabízí desítky hodin zábavy za málo peněz. S tím, že potenciál této taktické strategie je obrovský a může se z ní pro mnohé hráče vyklubat jedna z nejlepších taktických her posledních let.

Nejnovější články