UbiSoft dodržel slib a na E3 dorazil s opravdovým demem Assassins Creed odehrávajícím se v dosud neviděném Jeruzalémě. Jeho daleké panorama - všechny stavby autentické, interaktivní a nasvícené dle pohybujících se mraků na obloze - okouzlilo hned na úvod před střemlhavým seskokem z věže. Samotného hraní se zhostil chlapík stojící na pódiu hned vedle oblíbené producentky Jade Raymond, která se při komentování dění snažila svým uchectáváním omluvit občasné chyby - jako když třeba mrtvý nepřítel zůstal viset ve vzduchu nebo s prolínáním postav. Těch chodí po ulicích dost a jsou různorodé, byť systém kolizí místy nevypadá moc doladěně nebo aspoň ne tak jako ve Splinter Cell Conviction. Hrdina jde třeba okolo zahalené ženy, která drží džbán nad hlavou, a když ji míjí snad na půl metru a nepatrně o ní zavadí, z obou stran následuje nepřiměřená reakce (stále stejná animace s krokem vzad), jak když je někdo vyděsil k smrti.
Zbavení se žebráka nebo shození někoho ze střechy vyvolá odpovídající rozruch a během něj se dá dostat do skladiště, kam hlídají vstup strážci. Ti jsou, stejně jako jiné důležité postavy, od okolního davu nově odlišeni světélkujícím obrysem (jak pro slepce a trochu ruší - půjde to i se záblesky signalizujícími začátek či konec nějaké mise/úkolu vypnout?), kterým je též označen ten, s kým zrovna bojujete nebo na koho jste otočeni. Soudě dle dema to obvykle bývá pouze jeden protivník naráz, zatímco ostatní až na malé výjimky poslušně čekají, až na ně po smrtícím kombu (zabíraném zpomaleně přiblíženou kamerou) či probodnutém kolegovi přijde řada. Celkově se souboje podobají Princovi z Persie a jsou dostatečně pestré, někoho lze bez zabití jen odkopnout nebo strčit směrem na dřevěné police.
Assassins Creed E3 demo nahrávka - stažitelná verze (150 MB, 1280x720)
V atraktivním závěru dema stíhá Altair člověka, který na něj předtím nastražil past. Aneb názorné předvedení umělé inteligence zaručující, že takové honičky nikdy nebudou mít totožný průběh. Dav na ulici zmítaný panikou se (ať už chtěně nebo nechtěně) plete do cesty, někteří lidé dokonce berou naražení do nich za výzvu k souboji. Těmito všemi dynamickými překážkami, které způsobují zaškobrtnutí při běhu a chvilkové vrávorání, se zvyšuje náskok pronásledovaného, který je opět nepřehlédnutelný díky svému obrysu. Atmosféru při stíhání ještě umocňuje hudba a depth of field efekt aplikovaný na část prostředí. Jak honička skončí, je asi každému jasné, takže jen doplním, že k tomu dopomohou akrobatické schopnosti hrdiny, který si zkracuje cestu ručkováním vysoko nad ulicí.



Více o Assassins Creed, potvrzeném na listopad souběžně pro PC, PS3 a X360, v tlumočení dalších dojmů na HotGames fanstránce zde a zde:
-
Na HUDe bude naľavo nejaký alert meter. Keď bude sfarbený na červeno, je zle, pretože vojaci sú za vami. Zožltne vtedy, keď vojaci stratia s vami priamy očný kontakt. Vtedy je dobré sa schovať a chvíľku počkať a potom sa chovať ako kňaz, čiže pomalá chôdza, ruky spolu a kapucňa na hlavu. Na pravej strane HUDu by mal byť radar. Mapa v hre sá dá kedykoľvek zobraziť a sú na nej miesta kde nájdete väčší počet vojakov, alebo skrýše, či hranice. Taktiež sa dá podobne ako v GTASA dať do mapy tzv. waypoint pre ľahšiu navigáciu. Kombá, pri ktorých Altair pozná až 10 000 rôznych animácií a sú krásne. Altair má pri sebe viac zbraní. Má samozrejme meč, ktorý je síce pomalý, ale veľmi silný. Potom má ešte dýku a vystreľovaciu čepeľ namiesto prsteníka. Táto čepeľ je najvhodnejšia na zabíjanie hlavných cieľov, meč zas na boj s vojakmi... [více na AssassinsCreed.HotGames.cz]