Autor: Nukem Publikováno: 23.listopadu 2003 | Verze hry: veřejné demo Doba hraní: 1 den |
![]() ![]() ![]() Sklerotické demo ![]() Pro ty, kteří se nechtějí v těchto souborech manuálně přehrabovat, byl vydán jednoduchý tweakovací prográmek. V něm lze pod záložkou user.ini změnit rychlost chůze a renderovací jednotku (avšak ta je stejně demem přenastavena zpátky na D3D) a několik nastavení grafiky, která se ukládají v default.ini. Asi nejjednodušší je kliknout na tlačítko „Optimal“, které nastaví optimální parametry a potom „Speichern“ pro uložení. Mnoha lidem pomohlo nastavení všech grafických voleb na "False" k svižnějšímu pohybu celé hry (včetně pohybu myši v hlavním menu). Na rozdíl od tvůrce této utilitky bych vám ale doporučil změnit parametr FOV__d na 68. Tím se mění poloměr HUD, který máte stále před sebou. Více než 68 nedoporučuji, neboť pak už ikony lezou za obrazovku. Tento odstavec jsem schválně uvedl hned na začátek, neboť popisuje problémy, které se mohou objevit ještě před samotným hraním, nebo těsně po jeho spuštění. ![]() ![]() ![]() Hrdina nebo hrdinka? První novinkou, se kterou se setkáte ještě před započetím Deus Ex 2, je výběr pohlaví vaší postavy. Alex D může být tedy muž i žena, světlé nebo tmavé pleti. Žádné další rozhodování tu není k dispozici, myslím tím třeba výběr obličeje nebo počátečních schopností. Krátce po vstupu do hry se s vámi spojí vaše nadřízená s úkolem sehnat pilota jménem Sid Black. Ten má ovšem určité potíže se svým vesmírným korábem, neboť jej drží pod zámkem Sophia Sak, hlava zdejší patrně obchodní organizace. Loď můžete získat nazpět dvěma způsoby. Buď silou, kdy zlikvidujete Sophii a její strážné, nebo elegantnější cestou tím, že Sophii zaplatíte Sidův dluh. Nejde o malou částku a sami máte jen zlomek potřebné sumy. ![]() Pokud se rozhodnete pro sílu, potom vězte, že stráže jsou velmi silné a stačí dobrý zásah do hlavy a letíte na obláčku k nebi. Pomoci si můžete hacknutím jednoho terminálu, z něhož lze mimo jiné ovládat i automatický kulomet. Při dobré mušce zneškodníte dva hlídače. Ovšem pravé kouzlo vyřešení tohoto úkolu spočívá v zaplacení dluhu. Peníze, resp. kredity se zde dají sehnat mnoha způsoby. Hacknete bankomat, najdete „kreditní“ karty rozeseté po mapě, ale především tu je možnost sázení v Gob-zillí aréně. Jde o zápasy takových malých, ale pěkně jedovatých potvůrek. A i zde si lze potřebný obnos zajistit dvěma možnostmi. Nejprve vyhrát první zápas (doporučuji sázet, až si nastřádáte všechny možné kredity a vsadit nejvyšší možnou sázku 500 kreditů). Potom můžete buď přijmout objednávku na eliminaci Gob-zillího šampióna v bytě trenérky za 100 kreditů, nebo se ještě porozhlédnete kolem a posléze se účastníte druhého zápasu. V něm můžete risknout a vsadit na outsidera a vyhrát pak čtyřnásobek vkladu. Jelikož výherce není ve hře pevně dán, záleží na vašem štěstí. Je to skoro neuvěřitelné, že tak krátké demo může obsahovat tolik možností. Navíc tu jsou samozřejmě i nějaké ty skrýše, nebo třeba tři možnosti průniku do bytu trenérky. Vyzkoušíte si hackování, páčení zámků i upgradování zbraně a otestovat můžete i jeden implantát, díky kterému vidíte skrz stěny všechny postavy i předměty (viz obrázek níže). Ty jsou ve velké míře interaktivní jako třeba ve Splinter Cell, takže je možné házet s bednami a mrtvými těly anebo třeba zapínat vodu či světla v jednotlivých místnostech. ![]() ![]() ![]() Předěláno k nepoznání I z dalších nasnímaných screenshotů je zřejmé, že i samotný systém ovládání byl od základů přepracován. Před sebou vidíte levý sloupec vybraných zbraní a pomůcek a naproti pak použité implantáty. Inventář postavy se značně zmenšil, ale tomu se naštěstí přizpůsobil i způsob jeho plnění. Předměty zde zabírají vždy jen jednu pozici a mnoho z nich lze stohovat do jednoho chlívečku. Viditelná polovina inventáře je přístupná z klávesnice pod jednotlivými čísly, nebo přes kolečko myši. V jednoduchosti je krása ![]() Tento použitý systém má minimálně dvě velké výhody. Předně, jak už jsem naznačil, nulovou náročnost na prostor v inventáři, ale především to je svoboda v používání zbraní. Znáte to. Získali jste nějakou hodně sympatickou zbraň, třeba subsonickou ostřelovací pušku, ale nábojů do ní je jako šafránu, takže si je šetříte jen pro zvláštní příležitosti. Toto omezení nyní odpadá. Potřebujete neslyšně zlikvidovat hlídku na strážní věži? Tak jen do toho! Pokročilá integrace Unifikace se nedotkla jen střeliva. I známé šperháky a univerzální odblokovávače elektronických zařízení jsou nyní integrovány na jedné desce, v jednom pouzdře. A konečně jsou tu i modchipy pro zbraně. Ani ty nemají žádné prostorové nároky. Prostě je kamsi založíte a až budete mít chuť modifikovat, z inventáře tak učiníte výběrem mezi nastřádanými čipy. Bohužel každou zbraň lze osadit jen dvěma kousky, tedy alespoň v demu to je tak naznačeno. Více než dva modchipy jsem tam ani nenašel. Navíc není zřejmé, zda některé z nich lze alespoň vylepšovat na vyšší úroveň. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry naleznete v sekci screenshotů Vypadá zachovale Grafiku hry má na starosti licencovaný Unreal engine a fyzikální systém Havok, který zajišťuje reálnější interakci s okolím (znáte jej třeba z Max Payne 2). Ovšem graficky se DX2 Paynovi nevyrovná. Skoro bych se odvážil tvrdit, že se DX2 od originálu příliš nevzdálil, ale na tom zase tolik nezáleží. Pokud nejde o vyloženě odpudivé prostředí, nemá grafika na herní zážitek zase takový vliv. Větší výtku bych si dovolil vyslovit snad jen vůči velikosti písma. Font je celkem veliký a proto se delší dialogy odrolují obvykle dřív, než je stihnete přelouskat. Už proto by se hodil doslovný záznamník všech rozhovorů, který myslím v jedničce byl. Zde jsou k dispozici pouze stručné poznámky o tom nejdůležitějším. To je trochu škoda, neboť tak mnoho z nás přijde o zajímavé detaily v příběhu. Můžeme jen doufat, že v plné verzi takový záznamník bude. Očekávání ![]() Stáhněte si: Demo, Demo tweaker, Trailer, Intro, GamePro video, E3 video Související články: Preview (6/2002), Novinky, Deus Ex recenze (7/2000) Linky: Diskusní fórum k novince o vydání dema |
Nukem | |
autorovi je 29 let, je vědeckým pracovníkem na Západočeské univerzitě v Plzni, specializuje se na adventury, RPG a FPS, ty však již pomalu opouští :-) (všechny články autora) |