Autor: Mickey Mouse Publikováno: 5.srpna 2002 |
![]() ![]() ![]() Tomu by měla být přizpůsobena i umělá inteligence, kde tvůrci zdůrazňují snahu o týmově laděný postup jak ze strany amerických vojsk, tak i somálských domorodců. Ti sice nemají být tak zruční v zacházení se zbraněmi, ale jejich výhody budou v jiných aspektech boje jako znalost prostředí apod. Slovy tvůrců mají být mise méně náročné na počet mrtvol a spíše půjde o taktické postupy, kdy AI bude klást důraz na vzájemné krytí, obezřetné vykukování za roh do neznámých prostor předtím, než se do nich vrhnete, společný postup ve spolupracujících skupinkách atd. Grafický standard ![]() Multiplayer v podobě, kterou v demu najdeme, skýtá surový Team Deathmatch v jediné mapě z ulic napůl zdemolovaného Mogadishu. Engine, který hra používá, je převzatý a upravený z posledního Commanche. I když tvůrci hry tvrdí, že umožňuje všechny vychytávky moderní grafické technologie, nepřipadne mi, že by na tom bylo příliš pravdy. Grafika uřčitě není tím, co by hráče posadilo na zadek, na druhou stranu hardwarové nároky v podání procesoru PIII a grafické karty GeForce1 znějí na dnešní poměry pohodově. Pravda tedy bude spíš ta, že ze starého enginu se tvůrci pokusili vykřesat co šlo a hra poběží dnes téměř každému. ![]() ![]() ![]() Podle sloganu "vletět do mapy a hrát" Navážu na to, čím jsem celý článek začal - na arkádnější pojetí. To se v této hře projevuje tak, že si nedělá problémy s odlišným časem k přebíjení zbraní nebo potřebným k přepnutí mezi jejich různými typy, rozptyly na základě stylu střelby a dalšími prvky reálnějšího chování vintovek, které se v poslední době prosazují čím dál více v podobně laděných hrách (America's Army). Naopak zde přepnutí jedné zbraně na jakoukoli jinou je otázka vždy stejné chvíle, je fuk, zda při střelbě ležíte či běžíte a jestli kropíte dávkou anebo pálíte jednotlivými náboji. ![]() Pronásledován svým vlastním stínem Pokud přejdeme k pohybům, je možné klasicky chodit, běhat, skákat, pohybovat se v podřepu i pížit se, a tak zůstat co nejméně nápadný. Při plížení jsem si všiml legračního stínu, který se asi metr před ležícím hráčem vytvoří, takže výsledek vypadá, jako kdybyste leželi pěkný kus nad zemí, případně slunce viselo proklatě nízko. Rovněž to, co pak dělá stín, když se plížíte, nemá nic společného s tím, co vidíte na HUDu, kde puškou nehybně míříte pořád před sebe, zatímco stín se snaží ze všech sil navodit dojem, že sebou pekelně mrskáte. Obojí vidíte naráz a tak je dojem dost rozpačitý. ![]() ![]() ![]() Navíc tento váš stín je pořád před vámi, ať se plížíte kterýmkoli směrem, čili není vrhán na základě osvětlení, ale je jaksi napevno nadefinován. Je to jen zdánlivý detail, ale působí to hodně divně a dokazuje to, jak to s těmi vyspělými grafickými technologiemi ve hře je. V pokynech autorů k demu také patří zmínka o tom, že zatím jsou všechny objekty v mapě nerozbitné. Jednak to znamená, že asi bude ve finální hře možné bojová monstra a možná i budovy i demolovat, navíc to asi vysvětluje i skutečnost, že pádem z jakékoli výšky se vojákovi vůbec nic nestane. Využití vrtulníků ![]() Jak to zatím z dema vypadá, jde o surovou střílendu, kde jde o to namířit od pasu a pokropit ty na druhé straně. Spoluhráče si zde nespletete ani navzdory úvodní vysvětlivce, která se vás snaží doblbnout ještě před skočením do hry. Říká se v ní, že „proti sobě nastupují dva týmy - červený a modrý. Červený tým poznáte podle toho, že je černý a modrý tým tak, že je khaki, přičemž HUD obou týmů je zelený“ :) Ve hře se pak spoluhráči označují jmény (je možné na serveru vypnout) a když na ně i přesto namíříte, objeví se před kurzorem červená značka, která vám oznamuje, že byste na spoluhráče střílet neměli (i toto lze v preferencích serveru zrušit). ![]() ![]() ![]() Chabé herní možnosti dema Jak jsem již psal, je v demu zastoupen jediný herní mod - Team Deathmatch. To mi nepřijde nijak šťastné, neboť se díky tomu z dema nedozvíte o hratelnosti téměř nic. Není potřeba žádná taktika a jen tak pobíháte mapou a střílíte po každém, koho potkáte. Případně sem tam jednu koupíte tak, že ani často nevíte odkud. Je to zásluhou sniperů, kteří v hodně nepřehledné mapě mohou trčet kdekoli - jak na zemi, tak na střechách rozličně vysokých domů, kam se dá sestavami žebříků snadno odkudkoli vylézat a tak je možné nepřítele potkat opravdu všude. ![]() Hodnocení Mám-li hru Delta Force: Black Hawk Down podle dema hodnotit, nebudu z ní nijak nadšený. Doporučil bych ji těm, kdo se střílečkami začínají anebo v nich nechtějí hledat víc než pohodu a oddech. Čekáte-li od hry víc, je zbytečné si demo stahovat a instalovat. Uvidíme, jak na tom bude hra finální, tam může být řada věcí úplně jinak, hlavně díky mnohem vhodnějším misím. Demo tak, jak jej autoři uvolnili, mi přijde dost nešťastné, protože prezentuje hru formou, jakou se hrát nemá a doufám ani nebude. Nechápu tedy vlastně důvod, proč takto koncipované demo vůbec vzniklo - snad jen na otestování síťového kódu a zjištění ohlasů od hráčů. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry naleznete v naší sekci screenshotů Jeho hraním jsem po půlhodině nabyl pocit, že jsem všechny herní možnosti vyčerpal a další čas u dema strávený mi to potvrdil. Chtělo by to prostě aspoň nějakou misi, kde jde o víc než kdekoli v mapě někoho trefit a jednou za čas zresetovat výsledky. Nevhodný herní mod, spousta základních omezení, o kterých autoři píšou, že v plné hře už nebudou a zbraně, s nimiž umíte zacházet dřív, než je vůbec poprvé použijete. To je náplní dema, o čemž se můžete během následujících dvou týdnů, co jej bude možné provozovat, přesvědčit sami. ![]() Stáhněte si: Multiplayer beta demo (49 MB), Trailer (2 MB), E3 video (10 MB) Související články: Novinky, Delta Force: Task Force Dagger recenze (7/2002), Delta Force: Land Warrior recenze (11/2000) |
Mickey Mouse připravil: jd |