| Autor: Ivan Kratochvíl Publikováno: 25.ledna 2007  | 
  
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      oficiální obrázky od Microsoftu GTA v bleděmodrém?  
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Prvním             krokem je výběr jedné z hrozivě vyhlížejících postav a volba vozidla,             kterým opustíte podzemní prostory garáží. Na výběr je klasické policejní             auto, sporťák, SUV nebo náklaďák, později si pochopitelně můžete vybrat             kterékoliv jiné dostupné vozidlo ve městě. Ovládání je překvapivě             dobré, troufám si říct nejlepší, jaké se ve hrách typu GTA objevilo.             Současně s tím, jak se zlepšují vaše řidičské schopnosti, i auta reagují             lépe a pružněji na vaše podněty. Na začátku se vám bude možná zdát,             že mnohé typy vozidel pomaleji zatáčejí, ale velmi brzy si na to zvyknete             a pak nebudete mít ani ten nejmenší problém cokoliv řídit.Podobně příjemně se ovládá i samotný agent. Ať už je to vlastní pohyb, zábavné skákání, šplhání po zdech, střelba nebo boj zblízka. U střelby samozřejmě funguje funkce „Target Lock“, která ale spotřebuje více munice než klasické manuální míření. Trochu problém jsem měl s přepínáním cílů a občas bylo obtížnější skočit na vyvýšené místo, ale jinak nemám k ovládání žádné výhrady. Netradiční je házení objektů zvoleným směrem, protože můžete uchopit téměř vše, co vám přijde pod ruku - od zabitého protivníka, přes spadlou trubku až po celé auto. Samozřejmě záleží na tom, jakou disponujete silou, protože okamžitě po startu hry žádné nadpřirozené schopnosti nemáte.  
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Od člověka k supermanovi Celkem Crackdown sleduje pět ukazatelů, kterými jsou řízení, výbušniny, palné zbraně, pohyblivost a síla. V průběhu hry pak zlepšujete jejich úroveň, která se měří počtem získaných hvězdiček. Každá hvězdička pak znamená výrazné zlepšení vlastností, takže po čase budete schopni nadlidských výkonů, kdy skáčete ze střechy na střechu, zabíjíte jedním úderem atd.  
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Asi nejkomplikovanější             je zlepšit své řízení vozidel, protože jakýkoli kontakt s civilisty             nebo jejich vozidly znamená minusové body. Naopak, zlepšit pohyblivost             je poměrně snadné také díky uměle zrychlenému navyšování schopností             v demoverzi. Vývojáři chtěli lidem alespoň naznačit, co všechno bude             možné v plné hře. Stačí sebrat několik zelených ikonek s běžícím panáčkem             a rázem si připadáte jako na Měsíci - gravitace pro vás ztrácí důležitost.             Hra se od tohoto okamžiku stává mnohem zábavnější a může přilákat             nové hráče, kteří byli doposud GTA negativní.Akcelerovaný nárůst schopností do jisté míry ovlivňuje i časově omezenou funkčnost dema. Můžete totiž hrát pouze jednu hodinu, ale pokud některou ze zmíněných vlastností zlepšíte na úroveň dvou hvězdiček, začne automatický odpočet posledních třiceti minut hraní. Jakmile však hra vyjde oficiálně, toto nepříjemné omezení prý bude zrušeno. V plné hře se navíc dočkáme i možností vylepšovat auto, zbraně a další věci, což hru dále inovuje, ale o nějaké dramatické redefinici žánru bych asi nemluvil.  
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Umělá demence Technické zpracování  
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
 
    
  
    
      
      
      
        
        
            
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      další obrázky z této hry si prohlédněte v galerii Zábava i pro             odpůrce GTA?  | 
| Ivan Kratochvíl | |
| autorovi je 32 let a pracuje jako designér v Illusion Softworks; psaní do herních magazínů bere jako hobby; preferuje akční hry a automobilové závody, ještě větší přednost však dává autům opravdovým |