Autor: Mickey Mouse Publikováno: 16.července 2002 |
![]() ![]() ![]() Stejně tak jako jste nastoupili, můžete snadno mobilní prostředek zase opustit a pokračovat dál po svých, včetně výskoku z letadla s padákem. Navíc tato „vozítka“ jak budu té plejádě válečných strojů zkráceně říkat, nemají jen jedno místo pro obsluhu, ale ve většině z nich najdete pozic více a záleží na vás, který volný post si vyberete. Třeba v obrněném transportétu jeden řídí a druhý sedí za těžkým kulometem nebo protiletadlovým kanónem. Počet postů se mění v závislosti na typu vozítka, do něhož naskočíte. Jestli vám to ještě nedošlo, v Battlefield 1942 je k dipozici obrovská variabilita hry, kde k boji můžete využívat rozmanitou techniku a tím i zcela rozdílné strategie vedení boje. Jednoduché ovládání ![]() Dalším kladem hry je engine. Díky němu jsou všechny vaše pohyby jak při běhu, chůzi v podřepu, výskocích či plížení zcela přirozené a nemáte pocit, že táhnete na zádech guláš pro celý regiment. Stejně tak je tomu při ovládání vozítek, která jezdí po mapě přesně tak, jak byste si představovali, nezasekávají se o textury a je prostě radost s nimi zacházet. Tank neprojede zdí, ale ostnaté dráty pro něj nejsou problém, na rozdíl od pěšáka. Ovládání techniky je jednoduché, ale zároveň upravené k dobrému vybalancování hry. Při jízdě po rovince jede tank rychleji než do kopce, pokud svah překročí rozumný sklon, tak se do něj prostě nevyšplháte. ![]() ![]() ![]() Život tankisty Ovládání je zkrátka takový šikovný kompromis mezi technokratickou realitou a zábavou. Jako řidič tanku můžete řídít a zároveň střílet, přičemž je potřeba synchronizovat pohyb podvozku tanku s jeho otočnou věží vybavenou kanónem, kterou ovládáte myší. Zárověň stroj kopíruje při jízdě nerovnosti terénu, takže jeho hlaveň (kterou lze v odpovídající míře sklánět nahoru a dolů) při jízdě nemíří pořád do jednoho místa, ale je potřeba pro výstřel najít vhodný okamžik, anebo raději zastavit a vystřelit z klidu. ![]() Hráčské profese Hra je výborně vybalancovaná a výbava pěšáků je dost variabilní a vhodná k různým způsobům boje. O tankkillerovi jsem už psal, zmíním třeba zajímavého inženýra, který krom toho, že umí opravovat poškozenou techniku, je vybaven i pozemními minami. Ty vybuchují při nájezdu, ale inženýr má k dispozici i trhaviny, které je možné umístit libovolně v mapě a na dálku je ve vhodnou chvíli odpálit. Krom toho, že inženýr dokáže vyhodit nálož do vzduchu, ji umí také zneškodnit. Ve hře vidíte i malý náhled na mapu - jakýsi velice užitečný radar, kde konkrétně inženýrovi se ohlašuje poškozená technika ikonkami klíče. Prostě jednoduché a chytlavé. ![]() ![]() ![]() Sniper má samozřejmě ostřelovačku a je vybaven i dalekohledem, jímž podobně jako v Return to Castle Wolfenstein dokáže přivolat na pomoc útok vaší artillerie, která se může sestávat jak z kanónů vašich spřátelených pojízdných jednotek, tak z děl umístěných na vašich lodích. Nejedná se tedy - na rozdíl od zmíněného RtCW - o přizvání imaginární posily, ale o zavelení k útoku na konkrétní cíle vašim reálným vojskům. Medik může uzdravovat raněné, kteří se - obdobně jako inženýrovi porouchaná technika - hlásí na minimapě červeným křížkem, a mimo to na něj ranění i volají, takže je možné je i slyšet. Nesmím zapomenout zmínit i možnost sebrat po zastřeleném vojákovi jeho výbavu a tak se z role medika či kohokoli jiného v mžiku přeorientovat do zcela jiné profese. Bojový systém ![]() Zajímavá je i zpráva, že mise nemají být všechny v jednom stylu, ale měly by se lišit svojí náplní a tím i způsobem vedení boje pro dosažení konkrétního cíle. Bitva osažená v demu, podle nějž tyto první dojmy píšu, se odehrávala u Tobruku, kde spojenci bránili systém pevností, zatímco úkolem Němců bylo celé území mapy rozdělené na sektory dobýt. Němci coby útočníci naskáčou do hry o něco dřív, aby měli čas se začít rozptylovat a kompenzovala se tak nevýhoda jejich výchozího postavení. V samotné bitvě jde pak o to, která z armád dobude celé území a dostane pod svoji nadvládu všechny vlajky, které jednotlivá území značí. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry naleznete v sekci screenshotů Realita nebo arkáda? Pokud budu posuzovat engine z hlediska zachycení reality, tak v tomto ohledu představuje Battlefield 1942 kompromis mezi „realitou“ a pohodovou hrou. Pohyb při střelbě má v rozumné míře vliv na dráhu a přesnost kulek. Zbraně jako takové při kropení dávkami nadskakují, stejně jako i obyčejné pistole po každém výstřelu. Šikovně řešená je i balistika těžkých střel, kdy trefit kanónem cíl znamená odhadnout dobře i záměrný úhel střely a nestačí mířit přímo na objekt, bez ohledu na to, jak je daleko. Jen je škoda, že v tomto demu nejsou na výběr letadla nebo lodě, na něž si musíme počkat do plné verze BF 1942. ![]() Hratelné demo Battlefield 1942 ve velikosti 140 MB, o němž byla v tomto článku řeč, bude uvolněno pro veřejnost pravděpodobně začátkem srpna. Stáhněte si: E3 trailer (6 MB), Trailer & video (3,5 MB a 3 MB), Video (2 MB) Související články: Preview (4/2002), Novinky |
Mickey Mouse připravil: jd |