Assassin’s Creed: Revelations - istanbulské dojmy
zdroj: tisková zpráva

Assassin’s Creed: Revelations - istanbulské dojmy

12. 10. 2011 20:00 | Dojmy z hraní | autor: Mikoláš Tuček |

Fandové Ezia i Altaira se mohou v polovině listopadu (potažmo začátkem prosince) těšit na velkolepé finále, které uzavře jednu kapitolu série Assassin’s Creed. Když se jedna uzavírá, nabízí se, že by jinou v Ubisoftu otevírali a nepochybujeme o tom, že budou další dobrodružství. Jen někde jinde a s někým jiným. Hlavní hrdina a prostředí byly konec konců vždy nesmírně důležité prvky celého konceptu a trošku jsem tápal, proč padla volba zrovna na Istanbul. Ovšem jen do té chvíle, než jsem na pozvání vývojářů do tureckého velkoměsta na pomezí Evropy a Asie dorazil. Tenhle kousek světa je pro asasíny jako stvořený!

Shrňme si jen stručně příběhový kontext: Ezio Auditore jde po stopách svého mentora Altaira a cesty ho roku 1511 zavedou do Konstantinopole (aka Istanbul, staring Byzanc, featuring Cařihrad...). Ezio musí zabránit vzrůstajícímu vlivu Templářů v oblasti a zároveň najít 5 mocných artefaktů. Zatímco mě na letišti čekal taxík, Ezia si odchytil výřečný Yusuf Tazim, zástupce místní gildy asasínů. Yusuf Ezia oslovuje mentore, ale překvapivě je to prvních pár desítek minut naopak a já jsem postupně seznamován s novinkami Revelations.

První na řadě je hook blade. Čepel schovaná na předloktí samozřejmě nesmí chybět, ale místní kováři ji zajímavě vylepšili. Pokud si myslíte, že to má háček, tak má a pořádný. Hák vám umožní nejen lepší pohyb po stěnách (s trochou cviku se dostanete opravdu kamkoliv), ale dobře využitelný je i v boji.

zdroj: Archiv

Yusuf mě několikrát donutí správně provést tzv. hook & run, kdy doběhnu sprintem k protivníkovi, zahákuju ho, donutím udělat nedobrovolné saltíčko a tím je pro mě z krku, aniž bych ztratil dynamiku. Skvělé proti přesilám. U drobných nuancí pohybu v davu se nebudu zdržovat, rozbíhám se po městě, což je rozhodně zajímavější.

Konstantinopol hraje druhou hlavní roli a já jsem brzy pochopil proč. V roce 1511 už drtivá většina zásadních monumentů stojí a ve hře je pochopitelně uvidíme. Hru jsem zkoušel několik hodin včetně multiplayeru a poté následovala prohlídka města, během níž scenárista hry ukazoval, jak zakomponovali památky do hry. "Tady jste ráno mluvili se sultánem," je věta, kterou pochopí jen hráči ACR. Tohle se vám u Heroes VI nestane.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Když už jsem ve městě, můžu přeskočit na Grand Bazaar. Tohle, dnes dost přeplněné, tržiště s nabídkou totálních šuntů i skutečných starožitností (procentuální poměr zhruba 95:5, pokud vás to zajímá) ve hře funguje jako samostatná čtvrť. V tuto je chvíli pod vaší nadvládou, ale Templáři ji zrovna zkouší dobýt, a tak se jde bránit. To trochu překvapivě neprobíhá lítým bojem v ulicích a za švihání vaší šavle, ale jakousi tower defense minihrou. Pohybujete se po střechách, za heroické body "nakupujete" posily od střelců až po blokády mezi baráky. Útočníci jdou v několika vlnách a vy máte vždycky chvíli na přezbrojení. Do boje se však sami nezapojíte.

Pokud se naopak vy sami chcete zmocnit jiné čtvrti, je nutné odhalit velitele stráží (pomocí Eziova rentgenového pohledu), a toho pak zabít. Pomocí zaměření a útoku se vám povede efektní kill na pár kliků. Hranicemi města ovšem vaše aktivity nemusí končit. Je možné vyslat spolubojovníky na mise po celé Evropě, ty ovšem probíhají v pozadí a zatím mám pocit, že to bude fungovat jen jako trénink pro spolubojovníky.

zdroj: Archiv

Poslední velkou novinkou jsou bomby. Tedy poslední velkou novinkou, se kterou se nám vývojáři v Istanbulu koncem září svěřili, třeba ještě mají v rukávu něco dalšího... krom hook blade. Bomby si nyní můžete sami vyrábět, což je notně sofistikovaný systém. "Když použiješ příliš tenkou skořepinu a hodně silný střelný prach, může to být nebezpečné i pro okolní baráky," varoval mě producent koukající nám přes rameno, jak se pokouším vybrat komponenty k mé první výbušnině.

Ingredience budete nacházet po celém městě a odměněni by tak mohli být i hráči - šmíráci (byť tahle terminologie se nám asi s Lukášem Grygarem v Deus Ex Speciálu příliš nepovedla). Prostě ti z vás, kteří rádi prozkoumají každý kout, budou mít nejen více zlaťáků, ale i možností při výrobě bomb. Ty jsou rozděleny do tří kategorií: útočné, taktické a diverzní a bude s nimi třeskutá sranda.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

A jak to celé dopadne? Na to si budete muset počkat do 15. listopadu (PS3 a X360 verze) nebo začátku prosince (PC verze). Nicméně, v samotné hře nebudou zodpovězeny všechny otazníky. Jasno budete mít až po zhlédnutí bonusového animovaného filmečku Embers. Já už vím, jak to s Eziem dopadne, vy to Odhalíte až za měsíc. Brzy vám také nabídneme rozhovor se scenáristou, který naznačí, co bude s celou sérií dál. A pokud vás Assassin's Creed: Revelations opravdu zajímá, další informace přinese magazín Score nebo herní pořad Re-Play.

Nejnovější články