Záběry z hraní Bloodborne představují útočné pojetí soubojů a strach i napětí z neznáma
zdroj: tisková zpráva

Záběry z hraní Bloodborne představují útočné pojetí soubojů a strach i napětí z neznáma

19. 8. 2014 19:29 | Preview | autor: Petr Poláček |

Trailer na gotickou RPG rubanici Bloodborne byl pro mě vrcholným zážitkem během Sony tiskovky na letošním Gamescomu. Bez ohledu na další tunu lákavých videí a oznámení. Trojitá husí kůže je trojitá husí kůže. Tělo člověk neoblafne. Před chvíli jsem si říkal, jestli husinu dostanu i při sledování záběrů ze hry, kde už se dramatický oblouk staví mnohem hůře než v nakašírovaném traileru. A co myslíte? Přišla. Reakce vlastní tělesné schránky si můžete otestovat sami v článku, kde na vás čeká nejenom skoro sedm minut dlouhé video z hraní, ale též podrobnosti o základních prvcích hry, které tvůrci odhalili během Gamescomu.

Záběry ze hry vidíte na videu někde okolo sami, čili máte možná pocit, že přirovnání k Dark Souls či Demon’s Souls příliš nesedí. Souboje jsou mnohem více akční, hráč se chová mnohem více útočně a často čelí více nepřátelům naráz. Tvůrci se však dušují, že ze soubojového systému nevyškrtli taktiku.

Vzali prý soubojový základ právě z Demon’s Souls (který je sám o sobě odlišný od Dark Souls) a nakopli jej do dalšího patra. Nelpí staromilsky pouze na větší výdrži nepřátel, ale zapojují do hry i strach (viz vizuální stránka nepřátel) a napětí tím, že hráče odměňují za ofenzivní, leč stále taktický a pozorný, styl boje. Souboje jsou svižnější a více stojí na rychlém uhýbání, protože rychlejší a dynamičtější jsou animace hráčovy postavy i nepřátel.

zdroj: Vlastní

Když bude hráč příliš vyčkávat, dostane nakonec na budku, protože ho příšera zatlačí do kouta, kde mu vykouše díru do trupu. Když bude naopak jednat ofenzivně, ale stále obezřetně a hbitě, riskuje sice zranění, ale díky novému „regain“ systému se mu takový styl boje stejně vyplatí.

Když hráč krátce po zásahu příšeru udeří taktéž, tvůrci mu část ztraceného zdraví vrátí. Vysvětlují to tak, že když část negativní energie ze zásahu promění hráč v protiútok, zaslouží si odměnu. Míra odměny v podobě navráceného zdraví se přitom mění na základě rychlosti a způsobu protiútoku.

Třeba na videích i obrázcích prezentovaný pilo-sekáček má dva módy – sklopený a vyklopený. Ve sklopeném módu jsou útoky rychlejší, ale méně účinnější. Ve vyklopeném trvá útok kvůli rozmachu déle, ale je pro potvoru mnohem více devastující. A vtip tkví v tom, že ze sklopeného do vyklopeného stavu lze zbraň proměnit v průběhu útoku, což mi připomíná mechanismy z bojovek, nejvíce však z Devil May Cry her, což je samozřejmě skvělé!

Ofenzivní, ale stále chytrý, způsob boje je tedy předpokladem k úspěchu v Bloodborne, která podle tvůrců staví na trojici hlavním pilířů:

  • strach z průzkumu neznámých lokací
  • intenzivní bitvy na život a na smrt
  • unikátní online zážitky

Podle záběrů z Gamescom dema si jistě dokážete představit v praxi první dvě položky a video vlastně představuje i tu třetí. V jedné chvíli je na záběrech vidět, jak hráči v nouzi pomáhá jiná přátelská (a zjevně hráčem ovládaná) postava. Detaily o fungování online/multiplayer systému si však tvůrci schovávají na jiné datum. Prý nás s nimi seznámí ještě tento rok, troufnu si tvrdit, že k tomu dojde u příležitosti konání Tokyo Game Show letos v září.

Nejnovější články