Už víme, že nový Wolfenstein se odehrává v alternativních šedesátkách minulého století, kdy nacisté bůhví jak vyhráli válku. Do toho se probouzí William 'BJ' Blazkowicz z patnáct let trvajícího kómatu, aby jako mytický David nakopal zadnici Goliášovi. Ne však prakem, ale s arsenálem brutálně se chovajících zbraní, které lze na určených místech vzít do obou pracek a pořádně to s nimi roztočit.
Aktuální Blazkowiczovu podobu vývojáři z Machine Games vysekali dle šklebícího se ksichtu z původního Wolfenstein 3D, takže je to blonďák s obličejem ve tvaru přísné krychle, což se náckům musí prostě líbit. Jenže BJ není jejich kamarád. Je na novou vládnoucí kastu řádně nakrknutý, a když v úvodu hry zjistí, že ti zlořádi se dokonce jako první dostali na Měsíc, tak pošle společně s nácky do řiti i tuhle hezkou vesmírnou hroudu, která dělá Zemi parťáka po miliony let.
BJ je drsňák. Ostatně, na peprných hláškách, komentujících dění ve hře, si prý tvůrci dali zaležet. A právě na jejich vyznění, ale také na interaktivitě prostředí a celkovém temně komiksovém vyznění Wolfensteina by se mělo poznat, že za hrou stojí tvůrci The Darkness nebo Chronicless of Riddick.
Právě posledně zmíněný fakt je hlavním důvodem, proč mě Wolfenstein vůbec zajímá, i když přiznávám, záběry z boje proti robotům i živým náckům mají potřebné koule. Na konto pozitivní zkušenosti s Riddickem ale hlavně s první Darkness hrou však spoléhám právě na rozšířenou míru interaktivity, která bude schopna vyplnit hru i něčím jiným, než jenom akcí, potažmo střelbou.
Jak ostatně redaktorovi CVG pošeptal do ouška Andreas Ojefors, jeden z designérů hry, je Wolfenstein: The New Order příběhově orientovaná akční adventura, ne tedy pouze přímočará střílečka. Herní svět má být pro tvůrce stejně důležitý jako samotná akce, což je základ toho, aby hráč byl vtažen do událostí a alternativní reality zotročeného světa, kde se namísto "dobrý den" zdraví i babičky v cukrárně "Heil Hitler!".
Dobrodružný boj protáhne Blazkowicze skrze mise po celém světě, takže bude hory kdesi v Polsku přejíždět v autě, bude prozkoumávat zatopené katakomby pod Berlínem, řešit přitom puzzly, stýkat se hovornými postavami a tak dále.
Zní to hezký, viďte. Rovnou si z toho můžete odvodit, že nový Wolfenstein bude vyznávat linearitu až do morku kosti, ale nešť, pokud to má být v zájmu zážitku. Spíš by mě mrzelo, kdyby užití některých z naťuknutých herních prvků, které mi přijdou zajímavé, bylo vývojáři určeno jenom pro specifické situace, momenty či levely.
Na záběrech videopreview CVG je třeba vidět laser, kterým si můžete vyříznout díru do objektu, čímž vznikne jakési orlí hnízdo, z něhož lze nepřátele, ovládané údajně dosti agresivní AI, pohodlně masit. Jenže, bude to možné jen u určitých objektů? Nebo to půjde všude? Nebo vám tvůrci ten hezký laser dají do pracek jen v některých levelech, aby měli herní prvky a tím pádem i váš zážitek pod přímou kontrolou?
Sám jsem na to zvědav a zcela upřímně pochybuju, že se to dozvíme dříve než z hotové hry. Teď je třeba ukazovat jenom to pěkné. A že Wolfenstein: The New Order pěkně vypadá, na tom se ve svých preview článcích shodují zahraniční novináři prakticky unisono. Nicméně jestli se ve hře v nějaké podobě jako bossák neobjeví Hitler, tak má hra stejně smůlu. To by už u mě ničím nevžehlila. A beru i robo Hitlera, aby bylo jasno.