| Autor: Kate Publikováno: 5.prosince 2002 |
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Každá z postav týmu má mít svoji vlastní osobnost, což se neprojeví jen jménem, ale i chováním, speciálními schopnostmi a zařazením k jedné ze tříd. Před každou misí dostanete navíc možnost celou partičku řádně vybavit, pokud se vám nezalíbí výzbroj, kterou dostali vaši svěřenci automaticky. Tajemství zbrojnic Enemy Territory vás uvrhne do událostí roku 1942, tedy několik měsíců před příběh samotného Return to Castle Wolfenstein. Ke skutečné invazi Spojenců ještě nějaký ten pátek chybí, přesto už jsou ale na vybraná místa vysílány zvláštní skupiny Rangerů, které zde mají plnit nejrůznější strategické úkoly. Jejich členem je v té době i vám známý BJ Blazkowicz, který zatím o své budoucí kariéře u OSA netuší nic. Spolu se svým týmem musí dostat z Francie dalšího specialistu "agenta 2", který odhalil plány na
zdroj:
tisková zpráva
výrobu tajné zbraně evidované jako GSG nebo-li German Super Gun.Vědci Hitlera mají s touto vražednou hračičkou velké plány, mezi nimiž figuruje i záměr srovnat Londýn se zemí. Operaci, která má této katastrofě zabránit, dostane na triko právě Blazkowicz. Avšak brzy zjistí, že GSG je pouze špička ledovce šílených nacistických plánů. Pravé pátrání po speciálních tajných zbraních tedy může začít. Celkově má hra obsahovat asi dvacítku misí, jejichž úkoly budou mnohem více než na čistou akci zaměřeny na zvolení správné taktiky. Mluví se také o tom, že se celé Enemy Territory ponese v lehce mystickém až okultistickém duchu. Lokace se každopádně mají nacházet v rozmezí západní až střední Evropy, ale dostat byste se měli i do egyptských pouští či hrobek. Velitelem týmu Připomínat, že každý člen týmu má omezenou možnost nesených zásob, je asi zbytečné. Protože ani autoři nepočítají s tím, že byste se základním vybavením munice a zdravím mohli vydržet až do konce mise, připravili různě po mapách místa, kde je můžete získat. Každý člen si tak může dobít zbraň i život, ale vaši medici ani inženýři nebudou mít možnost vzít si něco z toho do zásoby, tak jako na začátku mise.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Díky týmové povaze singleplayeru přibude do hry i příkazový systém, podobný chatu z multiplayeru. Cílem vývojářů prý bylo udělat tento systém co nejjednodušší, aby příliš nebrzdil průběh hry. Základním povelem se tedy stane pohyb, označení i směr zvládnete myší, na složitější příkazy využijete jejich přednastavený seznam voleb. Navzdory tomu, že činnost ostatních členů týmu bude vázána předně na vás, mají mít zabudován i dobře vyvinutý smysl pro sebezáchovu. Podle novinářů, kteří měli možnost vyzkoušet si rannou verzi Enemy Territory, je na jejich AI poměrně spoleh. Aby ne, vždyť jeden z hlavních AI programátorů pracoval dříve jako expert na robotiku pro vládu Spojených států. Vývoj postav v multiplayeru
zdroj:
tisková zpráva
Součástí multiplayeru bude vedle nových, ale stylově podobných map (jedna z nich má být konverzí mise Forest Compound z RtCW) i několik herních modů, např. Last Man Standing. Obě dvě strany se budou moci (přímo ve hře) ještě rozdělit na několik skupin, z nichž každá plní dílčí úkol a velí ji i jiná postava. Všechny postavy bez ohledu na herní třídu budou disponovat pěti charakteristikami v kategoriích: těžké zbraně, lehké zbraně, vojenská intuice, inženýrské schopnosti a dovednosti medika. Každá z nich může nabývat hodnoty od jedné do pěti a vylepšit si je (pokud to půjde) můžete například zabitím stanoveného počtu nepřátel za použití pouze pistole a podobně. Pro každou z kategorií bude existovat jeden či více speciálních způsobů. Zvýšení některé z úrovní se rovná zlepšení daných dovedností, což vám umožní například detekovat na kratší vzdálenosti miny, běžet s těžkou zbraní bez výrazného zpomalení či jednoduše unést více munice. Zvýšení určité hodnoty se také projeví jako jakési povýšení a promítne se i graficky ve vzhledu uniformy.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Bylo jich pět Každá z herních tříd v Enemy Territory má pak oplývat speciálními schopnostmi a také zajímavě omezenými možnostmi používání zbraní. Jmenovitě tu najdeme postavy typu Soldier, Field Ops, Engineer, Medic a Covert Ops. Na první pohled tu máme dvě nové, ale jak bylo již naznačeno v části o singleplayeru, Field Ops je jen novým jménem pro třídu Lieutenant. Fakticky tedy přibyli pouze Covert Ops - špióni pro tajné operace, něco na způsob Spy z Team Fortress. Kromě možnosti používat sniperku (což třeba vojákům nebude přáno vůbec) a zbraně s tlumiči, mohou i takticky měnit své oblečení za uniformu mrtvých nacistů a dostat se tak blíže k nepříteli.
zdroj:
tisková zpráva
Nové možnosti přibyly i pro třídu inženýrů. Jednak bude jejich přítomnost na řadě nových MP map klíčová, v jedné z nich bude například právě na inženýrech, aby postavili most, jinde se zase zasadí o vybudování strážných věží. Druhak dostanou i přístup k několika zbraním jako třeba ke granátometu nebo pušce. Základním úkolem však zůstává umisťování, ale i zneškodňování, min a dalších trhavin. Londýnští Splash Damage, vývojáři proslavení modifikací Q3 Fortress pro Quake3 a hlavní tahouni nového multiplayeru v RtCW, tak chtějí docílit zvýšení obliby i této - dosud ne vždy příliš zábavné - herní třídy. Náhradní hráči Novinkou, kterou si komunita kolem RtCW přímo vynutila, bude přítomnost botů. Na jejich tvorbě opět pracují Gray Matter a programátor Ryan Feltrin, který se dříve proslavil přídavným botem pro Quake 2, se dušuje, že budou skutečně vynalézaví a budou pracovat jako sehraný tým. Jejich hlavním a jediným problémem bude vždy splnění úkolu a budou se o to snažit, ať už s vaší asistencí či bez ní. Dá se říct, že půjdou poměrně bezhlavě za svým cílem, ale mají se přitom přizpůsobovat aktuálním situacím. Vesele prý také působí jejich chování během warm-upu (odpočítávání do začátku hry), kdy po sobě z legrace bezhlavě střílí, stejně jako to z nudy z čekání dělá mnoho živých hráčů. Vylepšená navigační mapa bude zobrazovat vaše aktuální stanoviště, pozice spoluhráčů a rozmístění cílů na mapě. Pokud si ji otevřete, okno s vlastním průběhem hry se jen zmenší a přesune do rohu. Neměli byste se tedy bát, že vám během orientace něco významného uteče.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
další obrázky z této hry naleznete v naší sekci screenshotů Lehce se pozmění i statistiky, zobrazované po každém konci hry. Kromě klasických hodnot a výsledků se nyní s ostatními budeme moci porovnat i v kategoriích jako je například přesnost střelby. Celkově se hry může na jedné mapě z Enemy Territory zúčastnit až 64 hráčů a u pokračování Wolfa bude přiložen i program PunkBuster, který by měl zaručit kompletní anti-cheatovací servis. Závěrem
zdroj:
tisková zpráva
Kevin Cloud, jeden z vlastníků iD Software, kteří samozřejmě mohou do vývoje alespoň částečně zasahovat, říká, že Enemy Territory je více než klasické pokračování. Podle radikálně změněného singleplayeru, přítomnosti botů i dalších výše popsaných vylepšení se zdá, že by mohl mít pravdu. Jestli tomu tak skutečně bude, uvidíme někdy v první polovině příštího roku.Zdroje: GameSpy, PC.IGN, HomeLan, PlanetWolfenstein, GameSpot Stáhněte si: Pro původní hru Return to Castle Wolfenstein - Singleplayer demo, Multiplayer demo, Patch, Forest video, Jak se dělal Wolf video, Cheaty Související články: Return to Castle Wolfenstein recenze, RtCW multiplayer recenze, První dojmy, Novinky |
| Kate připravil: jd |