Tvůrci Pathologic jdou na Kickstarter s projektem Knock-knock
zdroj: tisková zpráva

Tvůrci Pathologic jdou na Kickstarter s projektem Knock-knock

27. 7. 2012 16:12 | Preview | autor: Adam Homola |

Kdo si ještě pamatuje na hororovou-psycho adventuru Pathologic, na novější a o dost víc psycho The Void, nebo na totální šílenost Cargo! - The Quest for Gravity, zpozorněte! Tvůrci těchto originalit ze studia Ice-Pick Lodge chystají novou a zase docela neokoukanou hru. Jmenuje se Knock-knock, bude se odehrávat ve zdánlivě opuštěném dřevěném domě uprostřed hustého lesa, bude 2D a bude o vyhýbání se “návštěvníkům.” Tedy za předpokladu, že se vývojářům podaří hru s vaší pomocí zafinancovat. Ice-Pick Lodge se totiž s Knock-knock obrátili skrze Kickstarter přímo na hráče. Ke štěstí jim bude stačit jen 30 tisíc dolarů. V době psaní textu měli 3 900 dolarů.

zdroj: Archiv

Cíl hry je triviální. Musíte přežít do rána a zároveň si udržet zdravou mysl. Nezešílet. Utíkat totiž nebudete před okoukanými zombíky, ale před dost zvrácenými “duchy,” kteří vypadají, jako by utekli ze Silent Hillu. Na nějaké souboje s nimi zapomeňte, důležité bude se jim vyhýbat. A držet se na světle - ať už s lampami, nebo se zdržovat v místnostech, kde bude světelný zdroj. Zapomeňte ale na to, že byste se nezvaným hostům jen tak někde schovali, zavřeli za sebou dveře, rozsvítili světlo a hodili si nohy na stůl. Kdepak.

Všichni budou vědět, kde se nacházíte a půjdou po vás. Pomalu, ale jistě. Proto bude neustálý přesun mezi místnostmi a chodbami klíčový. Zároveň musíte být velmi opatrní, stvořením se vyhýbat, neupotávat na sebe pozornost a šetřit se světlem. Vrásky na čele vám ale bude přidat i chatrný dům - nezvaní hosté do něj budou každou chvíli zasahovat tak, aby pustili dovnitř další bytosti. Vaším úkolem proto bude také opravování děr v domě. Čím míň nezvaných hostů, tím líp. Dírám v domě se můžete vyhnout, když budete při vyhýbání se nepřátelům bedlivě sledovat náznaky a včas zasahovat na správných místech ve správný čas.

Hra ale umožní víc, než jen pouhé opravy. Až na to přijde, budete moct stavět celé nové místnosti a žebříky. Každá nová místnost zvýší počet životů a možností hlavní postavy, takže čím víc místností, tím líp. V Knock-knock budou i předměty (loot), jenže to bude mít háček. Nejste žádný adventurní hrdina, který do kapes schová fůru harampádí. Na předměty budete mít jen pět slotů, takže budete muset před každou nocí důkladně zvážit a vybrat, co budete chtít používat. Každá noc (úroveň) přitom bude trvat 7 - 10 minut a každou noc se v různých místnostech objeví několik různých předmětů.

Čím blíž budete k nezvaným hostům, tím víc bude trpět váš zdravý rozum a budete se přibližovat k šílenství. Nejlepší je ostatní nevidět, nepřibližovat se k nim. Podobně jako třeba v Amnesii. Co zase trochu připomíná Chalana Wakea, je systém světel. V rozsvícené místnosti budete v relativním bezpečí. Tam si na vás nepřátelé tolik netrumfnou a budete se tam moct volně pohybovat. Světlo ale bude pomalu uhasínat a je potřeba se o něj starat, jinak vás zase pohltí temnota a nezvaní hosté se přiblíží víc, než je zdrávo.

Knock-knock chvílemi připomíná Silent Hill kombinovaný s Amnésií, Alanem Wakeem a to celé ve struktuře skvělé, ale už bohužel docela zapomenuté logické taškařice Neighbours from Hell. Hlavní video, ve kterém vám tvůrci mažou med kolem pusy, je sice nudné, divné a moc nezaujme, ale hra samotná zní opravdu zajímavě a lákavě. Přispějete?

Smarty.cz

Nejnovější články