Josephine je Antivanská diplomatka a má být hlavním ambasadorem hráče u inkvizice. Je klidná, optimistická a vždy hledá konstruktivní řešení. Raději své oponenty přesvědčí o správnosti svého přístupu než by sáhla k tvrdším opatřením. Neznamená to ale, že k nim občas nesáhne. Dobře si rozumí s Lelianou, protože se znají. A poněvadž se vyzná v politice Orlais, dá se čekat, že povede speciální rozhovory s Vivienne.
"Josefína" za hráče vyjednává s inkvizicí a stará se šíření jeho vlivu i popularity. V praxi jde spíš o zametání cesty pro nevyhnutelná rozhodnutí, která změní tvář Thedasu. Je též sympatické, že Josefína není bojovnice a na rozdíl od ostatních nepatřila k templářům, ani nevraždila lidi. Tvůrci potvrdili, že Josephine bude jednou z možností pro romantický vztah hlavního hrdiny nebo hrdinky. Scenáristé se zároveň zaklínají, že Josephine nebude atraktivní pouze jako potenciální milenka, ale též jako zajímavá společnice.
zdroj: Archiv
Tvorba postavy
Právě způsob formování vztahu rozebírali vývojáři z BioWare v rozhovoru pro Raptr. Zmínili třeba spoustu různých nastavení při tvorbě postavy včetně možnosti zvolit rozdílné barvy vnějšího a vnitřního okraje duhovky. Pokud hodláte hrát za Qunari, můžete si zase upravovat i rohy! Počítejte ovšem s tím, že nenasadíte normální přilby. Jako Qunari budete větší než ostatní rasy, ale masivnímu Iron Bullovi se nevyrovnáte. Příběhové pozadí postavy se má lišit podle povolání a rasy, nemagické postavy lidské rasy budou „noble“ a hráč trpaslík může být jedině povrchový (surface).
Romance
Příležitosti k romanci má být ve hře osm. Některé se vůbec netýkají postav v družině či poradců a dvě z osmi jsou omezené na určité rasy. Vztahy s postavami jsou obecně mnohem složitější, naštvaného druha už například nejde uchlácholit haldou dárků. Každá postava má určitý soubor cílů a postojů, které uplatňuje v závislosti na vašem chování. Když někoho pořádně naštvete, jednoduše se zvedne a odejde. Vztah s poradci by měl fungovat trochu jinak, ale podrobnosti tvůrci neuvedli.
Vybavení, souboje a kouzla
Zbraně jsou opět vázané na povolání, ale například všechny rogue postavy mohou používat luky. Povolání „lučištník“ byste v Inquisition hledali marně. Vedle starých známých i nových kouzel nebudou chybět ani pasti nebo možnost umisťovat postavy do přesných pozic. Když se někde strhne boj, spřátelená NPC z okolí vám mohou přijít na pomoc.
Některé specializace v rámci povolání mohou specifickým způsobem ovlivnit příběh. V oblasti povolání se objeví třeba Knight Enchanter, což je mág specializující se na boj na blízko. Měl by tedy na blízko něco vydržet, nadělat solidní paseku, ale nebude mít výdrž Arcane Warriora.
Mass Effect efekt
Vaše inkviziční základna bude mnohem větší než ubohý tábor z prvního dílu. Svůj sídelní hrad můžete upravovat a opravovat, měnit jeho dispozice dle libosti a klidně se dát do řeči s jeho obyvateli. Evokuje mi to Normandy z Mass Effect, kterou si vybavím i při poznámce o tom, že NPC mohou vaši postavu oslovovat nejen „inkvizitore,“ ale i příjmením.
Pokud chcete znát jména známých postav, s nimiž se v Inquisition znovu setkáte, nastudujte si je v rozhovoru sami. Jejich vyjmenování už považuju za spoiler.