Torchlight II - preview
zdroj: tisková zpráva

Torchlight II - preview

24. 9. 2010 19:16 | Preview | autor: levis |

Nikdo nečekal, že studio Runic Games bude mít se svou diablovkou Torchlight takový úspěch. Jen do letošního května se digitální distribucí prodalo přes půl milionu kopií, a tak není divu, že namísto plánovaného MMO autoři narychlo chystají plnohodnotný druhý díl. Ten přinese kooperativní multiplayer, nové hráčské třídy, přizpůsobení charakteru nebo také nemrtvé medvědy.

Nakročeno k onlinovce
Z prvních informací vyplývá, že jde o jakýsi pokus někde na půl cesty mezi singleplayerovou jedničkou a dříve avizovaným Torchlight MMO. Autoři sami označují dvojku za jakési "nakročení k onlinovce", protože celou singleplayerovou kampaň budete moci absolvovat kooperativně. "Takhle si můžeme vyzkoušet, co obnáší několikaletý vývoj onlinovky, a navíc uspokojit všechny hráče, kteří si chtěli první Torchlight zahrát po síti - i když druhý díl rozhodně nebude jen multiplayerovou nadstavbou jedničky," slibuje Max Schaefer ze studia Runic.

Tibetští medvědi

Klíčovou vlastností Torchlight 2 budou náhodně generované venkovní lokace i dungeony. Začnete v jednom bujném horském regionu a v exteriérech už se budete zdržovat po většinu hry, byť třeba ve velmi rozdílných kulturách a světech. Stále platí jakási vnitřní spřízněnost hry s vlnou steampunku a proto mezi nepřáteli najdete např. nemrtvé medvědy, které vývojáři stvořili na základě jakýchsi polotibetských legend. 

Kdo absolvoval první díl, ví, že zvířata hrají v Torchlight klíčovou roli, což má dvojka ještě rozvinout. Mazlíčka tentokrát budete mít i z psa nebo kočky, kteří s vámi zůstanou celou hru a výrazněji se budou zapojovat do soubojů, naučí se kouzlit nebo přenášet předměty atd. Zvířátka by dále měla mít některé jedinečné schopnosti a profilovat se dřív, než tomu bylo v prvním dílu. Jedna drobnost na okraj: ano, i v Torchlight 2 budete moci jít rybařit, což se v jedničce stalo oblíbenou hráčskou činností.

Nomád a strojvůdce
Zatímco jednička dala na výběr ze tří různých postav, tentokrát si charakter vyberete na půdorysu čtyř archetypů a později jej náležitě přizpůsobíte: zvolít jeho pohlaví, vymodelujete tvář, vyberete správný účes atd. První z nových tříd má pracovní název Outlander a jde o jakéhosi nomádského poutníka, který žije na okraji společnosti asi jako Fremeni ze světa Duny, disponuje nejrůznějšími zbraněmi na dálku a ovládá základy magie.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Druhý archetyp se jmenuje Railman a jde o jakýsi mix mezi strojvůdcem a válečníkem, navštěvujícím odlehlé a nezalidněné světy a snažícím se v nich vybudovat lidské pevnosti. Railman se musí umět dobře ubránit, takže má u sebe vždy dostatek správně steampunkových zbraní. Autoři jinak potvrdili, že třídy z původního Torchlightu se ve dvojce neobjeví v žádné podobě. Jednotlivé postavy prý mají i nějak spolupracovat, jako nejprofláklejší příklad vývojáři uvádí obrannou auru jednoho hráče, posilňujícího tak celou skupinu. A konečně až vás postavička omrzí, budete ji moci stylově poslat "do důchodu" a některé z jejích skillů/zkušenosti přetavit do nové postavy.

Scénář pro questy
U srovnání s jedničkou ještě chvíli zůstaňme, jinak se těžko vysvětluje další změna konceptu. Tentokrát už nebudete jen procházet patra nejrůznějších dungeonů; změna prostředí a důraz na exteriéry s sebou totiž přinese jakýsi "rozmach" hry do všech stran. Jakmile se tak poprvé ocitnete v divočině, budete se moci vydat kteroukoliv ze světových stran. Čím dále půjdete, tím víc vás čeká zkoumání terénu a plnění úkolů. Jednotlivé questy by navíc měly být důmyslněji propojené s hlavní příběhovou linkou, protože vývojáři si pro Torchlight 2 už najali profesionálního scénáristu.

Přepadená karavana
Ze dvojky si prý odneste hlavně ten dojem, že prostředí se neustále rozpíná do stran. Kdo se třeba na okraji jedné lokace nechá přesvědčit, aby sešel ještě hloub ze stezky a vydal se na průzkum jeskyně, bude překvapen, když vevnitř najde další výlez do zase další neprozkoumané části terénu. Je ale otázkou, jestli nebude příliš rozevřený herní svět nevýhodou v multiplayeru, kdy by se každý hráč nakonec mohl teoreticky rozběhnout jiným směrem.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Zásadní mají být také náhodně skriptované události: zničehonic třeba narazíte na přepadenou karavanu a budete se moci rozhodnout, zda pomůžete nebo ne. Zmínka o jeskyni jinak samozřejmě vyvolává otázku, jak to bude s dungeony. Nebojte, i v Torchlight 2 půjdete hluboko pod zem, všechny dungeony budou navíc náhodně generované a pokud v nich strávíte víc času, můžete se těšit na pořádně tučné odměny a nejrůznější předměty.

Žádné svačinky
Co se týče síťové hry, ta by měla podle představ vývojářů hlavně odsýpat, takže nic jako pauzování ze singleplayeru nepřichází v úvahu. Zatím není stanovený maximální počet hráčů, ale uvažuje se zhruba o čtyřech až sedmi naráz podle toho, jak rychle se budou skupinky v betatestu schopné vypořádat s monstry. 

Multiplayer také nějakým způsobem omezí, kolik si budete moci vykouzlit pomocníků - kdyby mělo každého ze sedmičlenné skupiny doprovázet dvanáct zombíků, byl by to takový dav, že by se ani nevešel na obrazovku.

Oznámkujte pitomce
Obtížnost má samozřejmě stoupat s každým dalším hráčem v partě a počet jejích členů se odrazí i na lootu. Sbírání předmětů se volně inspiruje konkurenčním Mythosem, kdy každému hráči zůstaně neco a o nalezené předměty se tak zbytečně nebojuje. Loot vám navíc zůstane v inventáři, i když se odpojíte, protože cílem autorů je, abyste Torchlight 2 hráli chvilku na jednom serveru a pak se třeba připojili někam jinam.

Vedle automatického párování hráčů s podobnými skilly zní zajímavě možnost oznámkovat hráče podle toho, jak se na vašem serveru chovali: pokud se k vám připojí nějaký vyložený hňup, budete mu moci napsat do profilu, v čem se choval nepodloženě nebo proč by si na něj ostatní měli dát pozor. 

Po technické stránce slibuje Torchlight 2 dynamický model počasí i pravidelné střídání cyklu dne a noci. Hra by měla i nadále běžet na starších sestavách, ale autoři se snaží vylepšit také model nasvícení. A na závěr ještě motto vývojářů: žádné poplatky za extra předměty ani předplatné hry a naopak plná podpora komunitních modů.

Torchlight 2 vyjde na jaře 2011 pro PC.

Nejnovější články