Tím prvním jsou takzvaní Runneři, kteří připomínají klasické zombie. Reagují na pohyb, takže pokud se nehýbete, jste pro ně neviditelní. Jde o druhé stádium záhadné nemoci, která dělá z lidí... nelidi. Třetím stádiem jsou takzvaní Clickeři, kteří už mají místo hlavy bizarní rostlinu a ti pro změnu reagují na zvuky. Clickeři jsou nebezpeční a platí, že pokud se vám dostanou na kůži, jste okamžitě mrtví. Žádné quick time eventy, žádné verglování páčkami gamepadu. Stopka. Prostě jste udělali chybu.
Je jasné, že The Last of Us bude klást velký důraz na stealth. S hurá stylem Joel moc dlouho nepřežije. Při plížení mu bude napomáhat i naslouchání, které vám ukáže nepřítele, co zrovna produkují nějaký ten zvuk. Pokud se nehýbou, smůla. V boji vám pak pomohou zbraně. Kromě střelných zbraní, které s sebou nesou logické nevýhody (velká rána rovná se spousta Clickerů z okolí, kteří se na vás vrhnou) jsou tu třeba Joelovy pěsti. Nic moc. Což takhle trubka, kterou někde sebral? Lepší. A co když sebere i lepící pásku a k tomu nůžky? Inu, to už je mnohem účinnější improvizovaná sekerka. Ano, bude třeba sbírat vše co vám přijde pod ruku a následně vyrábět improvizované zbraně a předměty.
Co se týče AI, Ellie a Tessa (pokud s vámi bude) se vám prý do plížení nebudou plést. Což znamená, že v Naughty Dogu hodně pracovali na AI spojenců i nepřátel, aby vám špatný pohyb „kamarádky“ nezkazil váš kradmý postup. Jednoduše, plížení si zkazíte jen vy sami. V boji ale mohou vaše kamarádky pomoci, jedna prý dokonce ustřílela sama Clickera. Ale střílení není ta správná cesta. Nejlepší je plížit se a sundat protivníka jednou ranou ze zálohy. Věci (cihly, trubky, cokoliv) jdou sice házet, ale chce to praxi a není to jistota. A střelba... inu, o Clickerech jsme si už říkali, ne?
Každopádně je hezké vidět nové prvky v rámci hodně očekávané hry. Pokud Naughty Dog dokáže splnit vše, co slibuje a ukazuje, mohla by to být velmi hutná atmosférická hra.
zdroj: Archiv