Tím prvním jsou takzvaní Runneři, kteří připomínají klasické zombie. Reagují na pohyb, takže pokud se nehýbete, jste pro ně neviditelní. Jde o druhé stádium záhadné nemoci, která dělá z lidí... nelidi. Třetím stádiem jsou takzvaní Clickeři, kteří už mají místo hlavy bizarní rostlinu a ti pro změnu reagují na zvuky. Clickeři jsou nebezpeční a platí, že pokud se vám dostanou na kůži, jste okamžitě mrtví. Žádné quick time eventy, žádné verglování páčkami gamepadu. Stopka. Prostě jste udělali chybu.
zdroj:
tisková zpráva
Je jasné, že The Last of Us bude klást velký důraz na stealth. S hurá stylem Joel moc dlouho nepřežije. Při plížení mu bude napomáhat i naslouchání, které vám ukáže nepřítele, co zrovna produkují nějaký ten zvuk. Pokud se nehýbou, smůla. V boji vám pak pomohou zbraně. Kromě střelných zbraní, které s sebou nesou logické nevýhody (velká rána rovná se spousta Clickerů z okolí, kteří se na vás vrhnou) jsou tu třeba Joelovy pěsti. Nic moc. Což takhle trubka, kterou někde sebral? Lepší. A co když sebere i lepící pásku a k tomu nůžky? Inu, to už je mnohem účinnější improvizovaná sekerka. Ano, bude třeba sbírat vše co vám přijde pod ruku a následně vyrábět improvizované zbraně a předměty.
zdroj:
tisková zpráva
Co se týče AI, Ellie a Tessa (pokud s vámi bude) se vám prý do plížení nebudou plést. Což znamená, že v Naughty Dogu hodně pracovali na AI spojenců i nepřátel, aby vám špatný pohyb „kamarádky“ nezkazil váš kradmý postup. Jednoduše, plížení si zkazíte jen vy sami. V boji ale mohou vaše kamarádky pomoci, jedna prý dokonce ustřílela sama Clickera. Ale střílení není ta správná cesta. Nejlepší je plížit se a sundat protivníka jednou ranou ze zálohy. Věci (cihly, trubky, cokoliv) jdou sice házet, ale chce to praxi a není to jistota. A střelba... inu, o Clickerech jsme si už říkali, ne?
Každopádně je hezké vidět nové prvky v rámci hodně očekávané hry. Pokud Naughty Dog dokáže splnit vše, co slibuje a ukazuje, mohla by to být velmi hutná atmosférická hra.
zdroj: Archiv