Sanctum 2 se opět pokusí spojit tower defense a střílečku
zdroj: tisková zpráva

Sanctum 2 se opět pokusí spojit tower defense a střílečku

13. 3. 2013 15:14 | Preview | autor: Petr Poláček |

Začnu stejně jako posledně, když tvůrci z Coffee Stain studia kombinaci střílečky a tower defense pod názvem Sanctum 2 představili. Tomáš Jung dal první hře šestku, přísnou, ale zaslouženo. Spárovat střílečku a tower defense hratelnost s umisťováním střílen a překážek do cesty vlnám nepřátel, aby se nedostali k jádru, byl zajímavý a funkční nápad. Tvůrci však sami přiznávají, že kvůli nedostatku času a financí museli spoustu herních prvků zjednodušit, zavrhnout nebo odložit na  Sanctum 2.

Jaké to konkrétně jsou prvky, to se dozvíte v sérii vývojářských blogů, potažmo po rozkliku v článku, který vzniká na popud aktuálního prvního traileru ze hry. Video najdete v článku, na HP vás s ním nebudu otravovat, protože ze hry nic neukazuje. Mnohem zajímavější jsou informace o plánovaných nových prvcích, pojďme tedy na ně.

Sanctum 2 nabídne čtveřici hratelných postav s různými vlastnostmi, které budete rozvíjet, a preferovaným arsenálem, který budete používat. První větší změnou je ale snaha o udržení hráčovy pozornosti, Sanctum 2 proto bude vyprávět jednoduchý příběh, a jednotlivé bojové lokace už nebudou působit jako náhodně generované a nijak nespojené s universem a událostmi v něm. V každé oblasti budou jednotlivé bojové arény/mapy vystavěny lineárně a hráč je bude muset absolvovat, aby byl vpuštěn dál. Tento přímočarý postup tvůrcům dovolí přibalit na cestu příběh vyprávěný komiksovými vsuvkami.

Příběh a propojení arén s nějakým světem okolo, to je pouhá třešeň na dortu. Podstatné jsou změny v hratelnosti. Krom většího množství zbraní, nových nepřátel i věžiček mi jako podstatné připadá, že vybraní nepřátelé v každé vlně už nepoběží slepě k jádru, aby do něj skočili a po cestě se nechali bez hnutí brvou ostřelovat obrannými mechanismy, potažmo ještě hráče.

Někteří enemáci se ve dvojce budou bránit, respektive budou agresivní vůči hráči. A když náhodou dorazí až k jádru, tak do něj nehupsnou, aby mu způsobili hypotetickou újmu, nýbrž do jádra začnou klofat. I když vám tedy nějak uniknou a k tomu jádru projdou, nic není ztraceno, pořád bude mít cenu míru poškození jádra minimalizovat právě skrze likvidaci otravného útočníka.

...

Základní koncepce hry by ale měla zůstat stejná. V duchu tower defense her se na vás na každé mapě pohrnou vlny nepřátel, jejichž cílem je zničení vašich jader. Nepřátelské vlny mají různé složení, a stavbou obranných struktur je musíte nejenom usměrňovat, ale hlavně ničit. Aby to bylo možné, tak je nutné stavět nejenom správné druhy obranných věží a střílen, ale dynamicky je také upgradovat, potažmo často i měnit za nějaké vhodnější.

Výše popsané platí nejenom po klasickou singleplayer kampaň, ale pro nově zpracovaný survival mód, v němž už nepůjde jen o nekonečné (ano, v jedničce to bylo strašně dlouhé - 5 hodin stereotypní činnosti není žádná míra) likvidování jedné silnější vlny za druhou. Čím obtížnější vlna, tím více budete během survival módu v Sanctum 2 získávat zkušenostních bodů, přičemž významnou roli by měly hrát perky a nepřátelské síly.

Perky slouží v akci hráčům samotným, přidávají různé vlastnosti a dají se také moc pěkně kombinovat. Pokud jde o nepřátelské síly, jsou to jakési plošné buffy, schopné zvýšit pohyblivost nebo třeba sílu nepřátel. Tyto nepřátelské vlastnosti budete v survivalu naklikávat sami před začátkem, ve snaze otestovat, co ještě vydržíte. Soudě dle vlastních zkušeností by to atraktivitě survival módu, což byla jediní zábavná varianta hry po brzkém dokončení hlavní kampaně v jedničce, mohlo dost přidat.

Obranné věže, které budete stavět na uvítanou vlnám nepřátel, půjdou nově upgradovat kontinuálně. Už nebudete muset čekat, až budete mít na pořízení upgradu celou částku – kdykoli budete moci do upgradu věže nalít všechny aktuální peníze, což její staty zvedne třeba ze tří čtvrtin, ale na další level se tak jako tak dostane až po zaplacení celé požadované částky. Není to nic zásadního, ale hru to udělá dynamičtější.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Na homepage Coffee Stain studia je těch blogů už tak dost, takže pokud první Sanctum byl váš šálek kávy a rádi byste se namočili i s dvojkou, doporučuji jednotlivé posty pečlivě prostudovat. Jsou příjemně konkrétní a srozumitelné.

Smarty.cz

Nejnovější články