![]() ![]() ![]() Příběh ve stylu Indiana Jonese Příběh bude založen na známé posedlosti nacistických vůdců historií a okultními vědami. Veliteli jednotek SS Heinrichu Himmlerovi se v této hře podaří objevit starodávné texty pomocí kterých lze vyvolat ze záhrobí armádu mrtvých. Himmler a jeho vědci začnou provádět na zámku Wolfenstein pokusy, jejichž cílem je s pomocí těchto textů stvořit supervojáka. S armádou takových super vojáků by ovládnutí světa mělo být pro třetí říši hračkou. ![]() Hra poběží pod Quake 3: Arena enginem, který byl ještě značně vylepšen o technologie z nového Doomu (!). Tento fakt zaručuje, že po grafické stránce se bude jednat o kousek bezesporu vydařený. Engine byl vylepšen především v oblasti zobrazení rozlehlých exteriérových oblastí, vylepšení se dočkaly i animace jednotlivých postav (včetně mimiky) a několik dalších oblastí. Ostatně stačí se podívat na některé obrázky ze hry a hned musí být každému jasné, že pokud jde o grafiku, bude tato hra patřit k tomu nejlepšímu, co se kdy objevilo na monitorech. HW nároky by měly být přibližně stejné jako u Q3A, i když na škodu nebude ani některý z novějších 3D akcelerátorů (GF3), jejichž funkce bude hra podporovat. ![]() ![]() ![]() Interaktivní ikona Zajímavou novinkou, která se ve hře objeví, je interaktivní ikona. Tato ikona se objeví vždy, když narazíte na předmět, se kterým bude možno jakkoliv manipulovat nebo ho nějak využít. Ikona se bude měnit podle toho, zda můžete s některými předměty manipulovat, rozbít je, nebo jinak použít, bude ukazovat, že se dá po nějakém předmětu šplhat atd.. Něco podobného se už objevilo v Project IGI, ale Wolf bude nabízet mnohem více interaktivních objektů a tak se zde tento nápad uplatní v mnohem větším měřítku. Díky této drobnosti mohou autoři vytvořit realističtěji působící design levelů, kdy třeba ke šplhání na střechu bude možno využít okapů a ne žebříků, které se leckdy do navrhovaných prostor nehodí. ![]() A aby byl arzenál zbraní kompletní, bude k dispozici bazuka, granáty a plamenomet (na ten se většina hráčů obzvláště těší). Poslední zatím známou zbraní je Tesla Gun, který střílí silný elektrický výboj a mezi ostatní víceméně reálné zbraně moc nezapadá. Kromě výzbroje, kterou si ponesete s sebou, bude ve hře k dispozici několik druhů nepřenosných zbraní (kulometná hnízda, dělostřelecké baterie apod.). Tyto zbraně bude možno po odstranění původní obsluhy použít, podobně jako tomu bylo v Half-Life. ![]() ![]() ![]() Chytráci a hlupáci Pokud jde o nepřátele, proti kterým se na zámku Wolfenstein postavíte, tak vězte, že zdaleka nepůjde jen o různé druhy vojáků. Díky pokusům, které se zde provádějí, se dočkáme i celé řady mutantů, zombie a dalších „produktů“ genetického vývoje supervojáka. Tyto kreatury budou zřejmě nebezpečnější svou rychlostí, odolností vůči některým zbraním a svou velkou silou, nežli svou inteligencí. Naopak „lidští“ vojáci pobrali inteligence o poznání více, budou schopni vzájemné kooperace, budou se krýt nebo se mohou pokusit hráče obejít a vpadnout mu do zad. ![]() Slibné síťové módy Jak jsme již zmiňovali výše, Return to Castle Wolfenstein se měl nejprve zaměřit jen na singleplayer hru. Ale to samozřejmě id Software nestačilo a proto 1.června najali externí firmu Nerve Software založenou jejich bývalým zaměstnancem Jamesem Brandonem, aby vyvíjela síťovou složku hry. Původně jsem očekával, že se díky tomu dočkáme nějakého addonu jako byla Team Arena, ale s radostí na tváři jsem zjistil, že multiplayer vyjde už koncem letošního roku přímo s plnou verzí nového Wolfa. ![]() ![]() ![]() Další příznivou zprávou je bezesporu fakt, že se nebude jednat o klasické variace na deathmatch nebo CTF, které už dnes spoustu lidí nudí, ale půjde o mise založené na plnění různorodých úkolů, tedy něco jako Assault v Unreal Tournamentu. Zde se v síťové hře vždy střetnou dva týmy - například v jedné misi se musí spojenci vylodit na pláži, přežít vražedné ostřelování nacisty, vloupat se do jejich střeženého bunkru, ukradnout tam tajné materiály a donést je zpět do svého velitelství. Nepřípomíná Vám to něco? Ano, Return to Castle Wolfenstein tím trochu leze do zelí svému největšímu konkurentovi v podobě Medal of Honor: Allied Assault, který něco podobného nabídne pouze v singleplayeru. ![]() V zámku a podzámčí Autoři si dávají velmi záležet také na designu jednotlivých levelů. Celkem by hra měla nabízet 25 rozsáhlých úrovní, z nichž se pouze malá část bude odehrávat na zámku. Cesta B.J. zavede i do podzemních katakomb, vybombardovaného města, zajateckého tábora, laboratoří, vojenských továren a na mnoho dalších míst. Některé mise budou klasického typu "zabij, co se dá" , v jiných bude naopak potřeba v tichosti likvidovat stráže a nepozorovaně proniknout do nepřátelských táborů. Autoři se snaží, aby hra byla vysoce realistická a přitom aby se skvěle hrála. Doufejme, že se jim to podaří a při snaze po realističnosti to nepřeženou s obtížností, jako se to stalo například u nedávného Projectu IGI, který byl pro svou vysokou náročnost pro většinu obyčejných hráčů takřka nehratelný. ![]() ![]() ![]() další obrázky z Return to Castle Wolfenstein najdete ve screenshot sekci Return to Castle Wolfenstein paří bezesporu mezi nejočekávanější 3D akce tohoto roku a i když do vydání zbývá ještě zhruba půl roku, už teď vypadá velmi nadějně. Pokud se autorům podaří splnit vše, co slibují, půjde o důstojné pokračování první FPS, která se kdy objevila na počítačových monitorech. Nevím jak vy, ale já se už nemohu dočkat. Stáhněte si: Return to Castle Wolfenstein E3 2001 trailer (15 MB)
|
29. 8. 2001 0:00 | Preview | autor: Redakce Games.cz |
Mezi hlavní devizy návratu na legendární Wolfenstein patří vedle technologie z Dooma III nově také propracovaná týmová hra po síti.
