Poznatky z 20-minutového dema Metal Gear Solid 4
zdroj: Konami

Poznatky z 20-minutového dema Metal Gear Solid 4

18. 7. 2007 20:20 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Prezentace v Tokiu odhalila detaily o herních prvcích a nápadech v poslední kapitole MGS série pod vedením Hideo Kojimy.

Hra Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots se sice na E3 nijak zvlášť neodhalila, ale u příležitosti akce pořádané aktuálně v Tokiu - PlayStation Premiere 2007, již byla prezentovaná fáze přímo ze hry. Demo, kterého se za gamepadem ujal samotný Kojima, přitom trvalo nějakých 20 minut, tedy dost času na sepsání dojmů, kterých se chopili např. kolegové z amerického GameSpotu.

Představena v praxi byla zj. známá featurka Octo-cam, která umožňuje hlavnímu hrdinovi splynout s okolním prostředím. Takže jste hladce unikli pozornosti stráží přitisknutím se ke zdi, od níž jste vzápětí byli k nerozeznání a poté, kdy se k vám voják obrátil zády následoval obvyklý rychlý výpad ze zálohy. A nelítostné přiškrcení, po kterém se na zemi ocitl nejenom váš nepřítel, ale také jeho zbraň, co byla tímto rázem k použití. Tenhle nový realistický prvek přitom není ojedinělý, pokud nachytáte svého soka takříkajíc na švestkách a s namířenou zbraní jej donutíte vzdát se, bude možné jej jednou rukou prohledat po celém těle, takže namísto dřívějšího legračního vyklepávání předmětů z omráčených oponentů další posun směrem k realističtějšímu ztvárnění hry.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Byla-li řeč o kamufláži, vedle automatického systému Octo-cam je pamatováno i na vlastní preference. Statue-Cam je manuální volba vámi upřednostňovaných maskáčů, resp. krycí malby pro tělo a obličej (tedy separátně), což bude mít svůj význam. V akci opět má být přítomen sofistikovaný soubojový model v rámci útočení na tělo, tváří v tvář (CQC), kde je k dispozici okamžitá pacifikace vybraného jedince skrze necitlivé stisknutí jeho rozkroku. Naznačující, že Solid Snake se s tím na "stará kolena" vůbec nepáře. K ruce koneckonců dostane i lepší vybavení, počítaje v to jakýsi elektrický nůž, kterým půjde aplikovat omračující úder stejně jako řízný sek. Dalším v pořadí je speciální barel, jenž nahrazuje z dřívějška známé lepenkové krabice, v nichž jste se pravidelně schovávali před zraky korzujících hlídek. Zásadní rozdíl spočívá ve skutečnosti, že barel ustojí pozornost kulek, resp. nerozpadne se po prvním výstřelu, navíc tady nebude patrně kvůli stealth manévrům. Jednu alternativu využití nabídl Kojima, když barel rozkutálel a smetl všechno, co mu stálo v cestě. Nicméně ihned poté, co Snake z barelu vylezl, nepůsobil zrovna nejjistěji, čehož důsledkem bylo, že mu žaludek vypověděl službu.

Zajímavostí budiž zjištění, že hra se může hrát, vyjma standardní third-person perspektivy, také z vlastního pohledu, přičemž Sixaxis v tento okamžik - skrze svou funkci citlivosti na pohyb - má posloužit např. pro vykukování zpoza rohu. Pomocníkem ve Snakově snažení má být malý robůtek viděný již v prvním traileru – Metal Gear MKII. Poté, co si jej vyberete v inventáři, s ním Snake může pomocí dálkového ovladače – replikou Sixaxis padu:) - manipulovat, takže se v daný moment ujmete právě a jen onoho robůtka a to znovu buď ve third či first-person osobě, a manuálně s ním budete procházet daným obrazem. Ačkoliv robůtek je malý a vypadá jako ztělesněná nevinnost, dokáže protivníka patřičně umravnit skrze silný elektrický výboj. Dalším momentem z hraní je Snakova schopnost házet granáty i za sebe, a dobrozdání, že ústřední protagonista může být i cítit, pokud se před zraky protivníků ukrývá např. v popelnici. Což k němu může přilákat dokonce pozornost dotěrných much, jež bude nutné odhánět pohyby Sixaxisem. A mimochodem, novinkou budiž také speciální ikona zohledňující možnou interakci, do níž patří stejně tak zeď či nějaký převis, římsa, jako na zemi ležící omráčený voják.
zdroj: GameSpot

mart

Nejnovější články