Pomalí hráči budou v novém Doomovi velmi brzy mrtví
zdroj: tisková zpráva

Pomalí hráči budou v novém Doomovi velmi brzy mrtví

12. 1. 2016 19:52 | Preview | autor: Aleš Smutný |

Nové číslo magazínu Game Informer obsahuje řadu zajímavých informací o dalším Doomovi, jak naznačují výpisky třeba na NeoGAFu. Soudě dle zážitku redaktora GI se zdá, že se Doom pokusí v nových časech vyvolat ze záhrobí hratelnost klasických stříleček. Ne do té míry, že byste běhali ve 2D labyrintu, ale rozhodně počítejte s tím, že Doom odmítá návyky současného standardu vojenských stříleček a sahá spíše k reflexnímu, rychlému hraní.

Jak tvůrci z idSoftu konstatují, pohyb je klíčový. Především v arénových sekvencích, kde se na vás hrnou tucty démonů a jen vzpomínáte, jak snadné byly začátky, kde po laboratořích vandrovalo pár místních zombíků. Vertikální i horizontální pohyb je klíčem k přežití a základ defenzivní taktiky. Agresivní AI nepřátel vás nahání po prostoru, a pokud byste mysleli, že se někde schováte za sloupem a budete odtamtud démony kropit, se zlou se potážete.

Musíte prostě běhat (ostatně, hra má permanentně zapnutý běh), skákat, strafovat a využívat překážky a prostředí, abyste alespoň na chvíli přerušili volné palebné pole potvor. K vertikálnímu pohybu pomohou můstky i skokánky. Případně si časem najdete extra výbavu, která vám umožní přeskakovat nepřátele a počastovat tak třeba pinkyho zranitelnou záď extra porcí olova z brokovnice.

S taktikou jak přežít souvisí i správa munice pro vaše zbraně. Těch je ve hře požehnaně a na konzolích mezi nimi přepínáte pomocí bumperu, který otevře klasické kolečko, kde si překliknete na svůj vyvolený nástroj zkázy. Munice ale určitě dojde a pak přijde na řadu brutální násilí na blízko. Respektive ono už přijít mělo předtím, aby vám nedošly náboje. Při dostatečné střelbě po čase každého nepřítele dostanete do stavu ochromení, kdy je jen krůček od smrti. Můžete jej samozřejmě dorazit zbraní, ale také můžete provést takzvaný glory kill, což je brutální poprava zblízka, díky níž z protivníka vypadne mnohem víc nábojů a dalších surovin.

Díky tomu se z glory kill stává taktický prvek, který se vyplatí používat. Navíc, jakmile naleznete speciální runy, můžete s jejich pomocí glory kill urychlit, případně urychlit svůj běh skrze glory killy nebo přebíjení zbraní. Mimochodem, ve svém staromilství nemá Doom tlačítko na přebití zbraně. Zbraně se nabíjí samy v animaci - právě proto je rychlost přebíjení důležitá. Pokud by vás zajímalo, co způsobí stisknutí tlačítka X na gamepadu, pak je to místo klasického přebití aktivace kultovní BFG.

Extra místo na gamepadu dělá z BFG speciální zbraň, podobně jako z motorovky, která se pro změnu nachází na D-padu při stisku dolů. Obě zbraně plní roli jakéhosi nouzového řešení. BFG bude dle všeho resetový knoflík, který použijete, když vám bude horda démonů šlapat po hlavě. Munice každopádně asi nebude mnoho, protože byste si pak BFG nevážili...

Morotovka také spolehlivě zničí protivníka, ale její použití má háček. Funguje totiž na palivo. Podle toho, kolik máte k dispozici jednotek paliva, tak silnou potvoru s ní na jedno pořádné říznutí zabijete. Malé potvory dáte třeba na jeden dílek, ale velké mohou spotřebovat celou zásobu. Navíc pila funguje jen na blízko a občas může být taková exkurze do blízkosti démonického pařátu pořádně nebezpečná.

zdroj: Archiv

Abyste ale nebyli neustále v úzkých, půjde hlavní zbraně modifikovat pro sekundární využití. Na raketomet tak můžete namontovat detonátor, který umožní odpálit raketu v libovolné vzdálenosti od výstřelu. Útočná puška se v sekundárním módu naučí odpalovat mikro-rakety, k brokovnici se přidá odpalování granátů apod.

Jednotlivé módy zbraní půjde přehazovat pomocí D-padu. Kromě modů ke zbraním půjde nalézt třeba bílé truhly, ve kterých najdete orb, co vám zvýší kapacitu životů, zbroje nebo munice. Na mrtvolách elitních démonů najdete vylepšení základních vlastností jako je třeba efektivita zbraní, rychlost pohybu apod. A nakonec jsou tu již zmíněn runy, které odpovídají konkrétnímu stylu. Třeba vám zrychlí provedení glory killu, přebití zbraně nebo zpomalí čas, pokud máte jen 25 % zdraví.

Hodně nadějně vypadá i mnohokrát zmiňovaný editor SnapMap, ve kterém nejde jen o tvorbu map, ale celých herních módů. Redaktor GI si vyzkoušel kooperativní mapu, která fungovala jako klasický Horde mód. Zažil stále silnější vlny nepřátel, mezi vlnami šlo za měnu, co vypadla z nepřátel, kupovat nové vybavení, rozmisťovat prvky obrany apod. Prostě klasický Horde mód, ovšem tenhle vzniknul za 12 hodin čísi práce ve SnapMap.

Právě SnapMap bude užitečný i pro multiplayer, který se opravdu vrací v čase. Jde v něm o rychlost, reflexy a orientaci v arénovém stylu soubojů. Ty jsou intenzivní a z popisu mám pocit, že pomalejší hráči prostě budou mít smůlu. Nicméně, tento styl Doomu kdysi seděl a bylo by nesmyslné požadovat multiplayer, který uspokojí všechny.

Navíc hra nabídne vedle klasického deathmatche i další módy včetně Warpath, kde dva týmy soupeří o mobilní bod. Každý hráč má navíc dvě zbraně a buď senzor, který ukáže blízké nepřátele za zdí, nebo granát, co odsává nepřátelům životy. Navíc máte k dispozici hackovací moduly, což jsou krátkodobé perky, které vám mohou v krátkém časovém úseku výrazně pomoci.

Doom běží na idTech 6 enginu, který se zdánlivě podobá pětce, nicméně vývojáři vyvinuli kompletně nové renderovací jádro, takže de facto napsali nový engine. Vizuálně tým zvolil zlatou střední cestu mezi barevnými prvními Doomy a syrovou temnotou a tlumenými filtry trojky.

Doom prostě vypadá jako moderní návrat ke starému typu hratelnosti. Vždyť ve hře budou i barevné přístupové karty a možnost vrátit se zpátky úrovněmi, abyste si odemkli dveře, za kterými se třeba skrývá nadupaná zbraň. Další informace se dozvíte v únorovém Game Informeru.

Nejnovější články