Multiplayer v novém Doomu jde zpátky ke kořenům stříleček
zdroj: tisková zpráva

Multiplayer v novém Doomu jde zpátky ke kořenům stříleček

24. 7. 2015 11:00 | Preview | autor: Aleš Smutný |

Puritánské hnutí v herních střílečkách zjevně dosáhlo až do Bethesdy. Na probíhajícím QuakeConu si totiž mohli hráči a novináři osahat multiplayer chystaného Dooma a zdá se, že odhodil veškerý nános válečných stříleček a vrací se ke zběsilým akčním kořenům. Nejde ale o jediné zprávy ohledně návratu kultu, který kdysi pojmenoval celý žánr. Kromě smečky mile hororových obrázků se Bethesda nechala slyšet, že během pár měsíců spustí slíbený alfatest multiplayeru.

Ale zpátky ke zmíněnému multiplayeru. První věc, jíž si prý všimnete, je fakt, že tu není spousta věcí, jež jsou dnes v multiplayerových střílečkách považovány za standardní. Žádný systém krytí a to ani funkční mechanikou, ani prostým umístěním nízkých zídek, za které se skrčíte, žádné přepínání mezi chůzí a během. Hráč je v permanentním sprintu, může používat dvojitý skok a ke dvojici zbraní dostane jeden jediný speciální předmět jako je granát či osobní teleportér. Díky tomu je Doom pekelně rychlý a dynamický, podobně jako střílečky před dvaceti lety.

Zároveň ale prý zápasy 4 proti 4 nepostrádají strategii, protože hráči neumírají po jedné ráně. Životy (a bodíky zbroje) jim mizí pomaleji a tak dochází k častému nahánění se lovce s kořistí, přičemž tyto role se mohou hodně rychle změnit. Což je pozitivní, protože rychlá střílečka, kde hráči padají po jedné dávce nahrává jen reflexivnímu hraní, ale nepředstavuje, alespoň pro mne, takovou zábavu.

Mapy, na kterých se hrálo, mají hodně vertikálních prvků a nahrávají chytrému hraní, které vyplývá z detailní znalosti map. Spousta nenápadných cest, prostorů ke schování se, bodů, z nichž můžete získat výhodu v přestřelce. Jak jsme čekali, ve hře není regenerující zdraví, ale musíte pěkně sbírat lékárničky a zbroj.

Zajímavě zní zakomponování Revenant power-upu. Při jeho aktivaci se na mapě objeví pentagram. Hráč, který jej první sebere (všechny sem vedou šipky na obrazovce) se promění ve zmíněné poletující monstrum s raketomety. Zatímco předtím se dva týmy bily o to, kdo power-up aktivuje, nyní se rozložení sil mění a zatímco kolem létají rakety, hráči se zoufale snaží sundat nabušeného Revenanta. Co se týče zbraní, k dispozici jsou samozřejmě brokovnice, plasmové pušky, sniper kanóny, motorová pila i prosté pěsti, ale i chytřejší kousky. Třeba takový Static Cannon funguje na baterie, které se dobíjejí běháním. Naopak, když stojíte, baterie se vybíjejí. Takže efektivní využití Static Cannonu spočívá v tom, že běháte a přitom se snažíte ne až tak rychlým, ale silným projektilem trefit soupeře.

zdroj: Archiv

Alfa test by měl začít během pár měsíců, přičemž Bethesda bude vybírat hráče z těch, kteří mají zajištěný přístup do bety díky předobjednávce Wolfenstein: The New Order a to na PC, PS4 i Xbox One. Pokud by na vás nevyšlo místo v alfatestu, nevěště hlavu, pořád máte jistý přístup do bety. Ta bude spuštěna začátkem příštího roku a samotný Doom pak vyjde koncem jara 2016. Zdá se, že se je nač těšit, minimálně pokud hledáte závan něčeho svěžího v žánru, který byl až příliš dlouho pod módním jhem válečných stříleček. Variabilita je třeba ve všem a tento návrat ke kořenům multiplayerové akce by mohl být osvěžující.

Nejnovější články