Smlouvací tabulka vypadá celkem přehledně (viz obrázek níže). Napravo jsou věci, které máte vy, nalevo ty, které má protistrana. Uprostřed je měřidlo, které ukazuje spokojenost obou zúčastněných stran. Nejde tu ale jen o srovnávání hodnoty jednotlivých komodit. Míru spokojenosti protistrany ovlivní hned několik prvků.
Tím prvním budou speciální schopnosti hráče. Pokud máte nějakou schopnost na obchodování či ukecávání, dostanete do toho políčka bonus. Asi výraznější ale bude samotná potřeba jednotlivých komodit ze strany NPC. Hodnotu předmětu neurčí jen jeho tržní cena, ale také priority NPC. Někdy může nutně potřebovat komoditu, která nemá takovou cenu, ale právě potřeba navýší její cenu, respektive touhu protistrany uzavřít obchod.
Navíc tu nebudou jen hmotné komodity a nemovitosti jako vesnice. Skrze toho rozhraní můžete i uzavírat mír, při vyjednávání s vládci pak třeba obchodovat s tituly v rámci království. Týká se to i zajatců, kteří budou mít logicky mnohem vyšší cenu pro jeho příbuzné, přičemž někdo, pro nějž zajatec pramálo znamená, vám třeba nedá nic.
Celý systém stojí na tom, že hra průběžně dává každé komoditě pro jednotlivé zúčastněné nějakou hodnotu. Ve výsledku by měl tento systém zabránit tomu, že zajedete za věrným lordem, který bojuje za vašeho nepřítele a prostě jej haldou medu, másla a vesnic uplatíte, aby se přidal k vám. V tomto případě hra stanoví cenu tak vysoko, že bude pro hráče skoro nemožné podobně věrného lorda uplatit. Nicméně pozor, i AI zvládne obchodovat mezi sebou. Možná vás nezajímají handly šlechty na druhé straně kontinentu, ale pokud třeba nemáte příliš věrné vazaly, není vyloučené, že přijede nepřátelský král a prostě je tituly a penězi uplatí, aby od vás odešli, klidně i se svým panstvím. Tedy vaším.
Navzdory očekávání ale v blogovém příspěvku nebylo nic o oficiálním oznámení vydání hry na konzole. Pořád jsme tedy „jen“ u polooficiálního oznámení, o němž jsme vás informovali minulý týden.