Autor: Kate Publikováno: 20.ledna 2006 |
![]() ![]() Místo začátku vaší mise se tedy může a také bude různit, s čímž má souviset obecně nelineární povaha hry. Prostě někam dopadnete, máte nějaký úkol a všechno, co je mezi tím, je už jen ve vašich rukou. To je určitě výrazný posun od posledního Pacific Assaultu, o kterém se jinak než jako o lineární hře hovořit nedalo, a občas těch naskriptovaných sekvencí bylo přece jen víc, než by bylo vhodné k tomu, abyste je brali je jako přirozenou část hry. Stmelujícím prvkem má být prý v Airborne právě příběh, ne pouze jedna vymezená cestička. Hra bude celkově obsahovat pouze 7 (rozsáhlých) misí, z nichž každá zprostředkuje jeden spojenecký výsadek někde nad Evropou. Lidské drama na pozadí událostí ![]() Historická přesnost především Současnému trendu „zpracováno podle skutečných historických událostí“ se nevyhne ani Airborne, takže pokud máte rádi válečnou historii, určitě by vás tahle věc neměla nějak urážet. Na začátku se zúčastníte výsadků na Sicílii během operace Husky (červenec 1943) a novou šťávu dostane i vylodění v Normandii. Spojenecké osvobozování Francie si totiž tentokrát nebudete klasicky vychutnávat z pohledu vojáků, kteří dorazili po vodě na Omaha Beach, ale právě z pohledu výsadkářů. Chybět nebudou ani další významné a pro hru jistě inspirativní události, jako třeba dobývání arnhemského mostu (operace Market Garden) nebo operace Avalanche. ![]() ![]() Pro to, aby byly všechny tyto bitvy vyobrazeny co nejautentičtěji, spolupracují vývojáři s odborníkem Marty Morganem z Národního muzea Dne D (National D-Day Museum) a již poněkolikáté je jako hlavní vojenský konzultant uváděn i kapitán Dale Dye. Kromě toho pochopitelně nemohl chybět ani „poznávací“ výlet vývojářů do Evropy. Z něj se spolu s lidmi z týmu vrátilo i 11 hodin videozáznamu a 40 gigabytů fotek. To už sice svědčí o tom, že by Amíci mohli zpracovat starý kontinent celkem realisticky, ale jak všichni dobře víme, jen historická přesnost dobrou válečnou hru nedělá. Naštěstí jsou si toho prý vědomi i sami tvůrci. Neustálý pohyb protivníků S výše zmiňovaným nelineárním pojetím souvisí zcela nová umělá inteligence. Vzhledem k tomu, že autoři hry prostě neví, kde přistanete a odkud vyrazíte, nemohou klasicky rozmístit nepřátele na vybrané pozice na mapě a nechat je tam čekat tak dlouho, dokud nepůjdete kolem. Němci musí být tentokrát mnohem více v pohybu a také mnohem rychleji reagovat na své okolí. Aby nenastávaly komické situace, vytvořili v losangeleském studiu EA jakýsi dynamický hodnotící systém, kterému říkají "Affordance engine". ![]() Podle něj by nepřátelé měli opravdu poznat, co si v danou situaci mohou „dovolit“, co je důležité, a co méně. Jeho základem se stanou ohodnocené části mapy, díky kterým prý AI pozná, která část je ze strategického hlediska důležitější, která místa bezpečnější atd. Vše bude samozřejmě ještě zohledněno vzhledem k aktuální situaci, tedy vaší pozici a probíhajícím akcím. Například držení určité budovy bude primárně považováno za výhodu, ovšem v momentě, kdy ji někdo zapálí, už její „cena“ výrazně klesne, a nepřátelé na to zareagují. V závislosti na tom, jak se budou měnit hodnoty jednotlivých objektů/míst na mapě, se bude také fyzicky měnit poloha protivníka. AI má totiž neustále všechny změny vyhodnocovat a snažit se měnit svoji pozici tak, aby byla vždy co nejvýhodnější. To prý bude více než přirozené, protože jakási studie tréninku nacistických jednotek ukázala, že Němci byli skutečně cvičeni k tomu, aby byli co nejvíce v pohybu. V praxi to pro vás bude znamenat to, že na vás nepřátelé nebudou jen čekat, ale budou si i plnit vlastní úkoly a pokud upoutáte jejich pozornost, půjdou nemilosrdně po vás. Aby toho nebylo málo, mají být také schopni rozpoznat míru nebezpečí vašich jednotlivých zbraní. ![]() ![]() Spolupráce a realistické chování nepřátel Chování protivníků na mapě by ale přesto nemělo připomínat chaotické mraveniště, jak byste možná mohli z předchozích řádků usoudit. Jak přímo ve hře ukázal softwarový inženýr Tim Ford redaktorům Game Informeru, vojáci (na obou stranách) dokáží spolupracovat, tedy reagovat na sebe (když už místo obsadil jeden, nemusím tam být i já) a vzájemně se krýt... ![]() Vylepšovatelné zbraně Zbraně s celou řadou různých upgradů budou určitě také zajímavou a hlavně naprostou novinkou v této sérii. Na první pohled by se sice mohlo zdát, že něco takového se s koncepcí autentické válečné hry trochu tluče, ale výzkumy prý prokázaly, že různé vylepšování zbraní nebylo mezi spojeneckými vojáky ničím neobvyklým. Každý kousek arzenálu ve hře tak může být doplněn o různé příslušenství, díky kterému se zbraň stane ještě účinnější. Tyto upgrady budete moci nacházet bud přímo ve hře (například různě ukryté či u padlých vojáků) nebo je získávat za úspěšná dokončení levelů. ![]() Technické zpracování Protože Airborne je určen i pro next-gen herní konzole (PS3, Xbox360), musí podle toho pochopitelně také vypadat. Pro věrohodnost animací využívají tvůrci U-Cap, což je jakýsi pokročilejší motion-capture. Díky němu se nasnímají hercovy pohyby i výrazy (při snímání je musí ovšem přehánět) a pomocí dalšího nástroje s názvem E-Cap se pak dají takto zachycené pohyby obličeje ještě různě kombinovat, takže přímo ve hře budou postavy moci plynule přecházet z jedné nálady do druhé, a to ještě v různých intenzitách. Podobně realistické mají být také veškeré pohyby. Jen podle stylu chůze byste prý dokonce měli ve hře i z dálky poznat, zda jde o amerického či německého vojáka. ![]() ![]() další obrázky najdete v budoucnu v galerii Překvapivým se stalo vyjádření producenta Gilmora o důležitosti kooperativního módu, který má být nedílnou součástí hry. MoH: Airborne se tak očividně nebude snažit konkurovat hrám typu Battlefield, ale namísto toho se zaměří na tuto stále populárnější formu multiplayeru. V co-op si budete moci zahrát ve dvou až ve čtyřech lidech. Začátky mise budou stejné jako v singleplayeru – vše začne seskokem, během kterého se každý hráč může klidně snést do jiné části bojiště. Pokud někdo z týmu zemře, nebude jej čekat klasický respawn, ale do hry se vrátí coby posila z nebes (doslova). Vývojáři dokonce zvažují možnost připojení dalšího hráče (pokud už tedy není plno) do akce v kterýkoliv okamžik. ![]() Zdroj: GameInformer Související články: Novinky, MoH: Pacific Assault recenze, MoH: European Assault recenze, MoH: Allied Assault recenze, MoH AA: Spearhead recenze, MoH: AA Breakthrough recenze |
Kate | |
autorce je 20 let, studuje MFF UK obor informatika; vedle psaní pro Tiscali Games dříve připravovala GamePage, nyní natáčí TV pořad TopGames; nejspolehlivěji ji k počítači připoutá akce s promakaným příběhem nebo vojenská simulace, volný čas ale tráví i jinak |