Autor: Ještěr Publikováno: 10.dubna 2009 |
PRVNÍ ČÁST PREVIEW ČTĚTE ZDE Město jako tohle z vás smyje všechny hříchy ![]() Finální Empire City je statečným křížencem New Yorku (klasické sídlo mafie, ale příliš ploché a jednotvárné pro honičky apod.) a San Franciska (menšinově, spíš jen konkrétní místa a budovy) a to včetně konfiskace nejznámějších soudobých staveb (Brooklynský most, Empire State Building, Chryslerův mrakodrap, Golden Gate Bridge a další). Přestože budou s největší pravděpodobností opět zakamuflovány pod podivnými názvy, jedná se o charakteristické a z velké dálky viditelné orientační body. Přeci jen, za volantem budete mít nezřídka plné ruce práce. Ptáte se, proč ne tradiční Al Caponeho bašta na středozápadě – Chicago? „Chicago jsme z návrhu vyškrtli, jelikož jím bylo ovlivněno už město prvního dílu,“ vysvětluje Dan Vávra z 2K Czech lidem neznalým Mafie 1. Co získáte rozlohou k dobru ve městě, o to bohužel přijdete v přilehlých kotěhůlkách a západákovech: "Venkov okolo Empire City je tentokrát menší než v Lost Heaven. Hlavním důvodem bylo, že hlavní děj nenutí Vita dělat moc výletů mimo město," objasňuje lídr projektu tuto redukci a znovu tak potvrzuje absolutní dominanci nosné linie. ![]() ![]() ![]() starší obrázky od výrobce Tahle čtvrť smrdí Empire City samotné obklopuje síť dálnic, nadzemní / podzemní dráhy a protéká jím i jistá řeka, ústící na konci metropole do moře. Tohle pobřeží se dělí na Southport a Oysterbay (Zátoka ústřic), místo mnoha hal a jeřábů. Opodál leží Millville, industriální (hutní) díra s propletencem kolejí a velkou spoustou komínů, tyčících se podél obrovských skladišť. Podle vývojářů se má jednat o skvělé a bezpečné místečko pro nejrůznější vylomeniny s autem. Poněkud odlišná atmosféra na nás asi čeká v Chinatownu nebo Little Italy, kde Američané nejsou dvakrát vítáni, stejně jako to bude jiné na předměstích Hunters a Greenfield, kde město pomalu přechází v přírodu. Nebo ve snobských distriktech Kingston a Riverside. Nebo na Sand Islandu, což je mimochodem černá můra policie plná uliček, dvorečků a živých plůtků, kde se dlouhatánské ruce zákona snadno ztratí i lapka třetí kategorie. Čtvrtí má být dohromady dvacet a žádný jejich motiv se nemá vyloženě opakovat (!). ![]() Když nějakej idiot uklouzl na banánový slupce, koho z toho viní? Jelikož činnost policie v prvním dílu často připomínala křížové výpravy, dojde k rozumné redukci jejího vlivu na hru (tedy žádná bláznivá honička jen proto, že jste na nějaké zapadlé křižovatce přejeli na červenou). Maximální povolená rychlost samosebou stále existuje a policie už za drobné renoncy nezatkne nejen vás, ale také soupeře ve hře. Skutečně, na rozdíl od jedničky budou policisté otravovat i jiné delikventy, takže nemusíte být vždy cílem číslo jedna ani zdaleka jediným zatčeným. No a jste-li doposud jen malá ryba a oháníte se pouhými pěstmi, netřeba se bát, že by se k vám týpek na druhé straně zákona zachoval jako řezník. Prozatím. ![]() ![]() ![]() Optimistické řečičky o benevolentnosti ne vždy spravedlivého oka zákona jdou ale bokem, jakmile vám prokážou nějakou hodně šerednou vraždu. Podle toho, kolik zla spácháte, tolik pošle velitelství jednotek do ulic. Tyto jednotky budou schopny rozeznat jak vaše auto, tak vás. Přepucujete-li v servisu auto i sebe, třeba přežijete o něco déle. Nebude také od věci zastavit se občas na radnici a odložit tam jistou sumičku jako úplatek – radní dokáží být velice vstřícní a zákona je přece potřeba i jinde. Avšak kdo plánuje v ulicích pořádat pravidelné pogromy na chodce a dláždit chodníky mrtvolami nebohých civilistů, ten se policii, ale nejen policii, stejně nevyhne. A protože Mafie na velkém zabíjení zájem také nemá, mohou nastat problémy i s vlastní mafiánskou rodinou. Pokud vás policie (jen tak na okraj – když vás nahání obtloustlý policejní vepřík, setřesete ho mnohem snadněji) nebo rivalská grupa zažene do slepé uličky, vyrukuje hra s novým způsobem krytí spolu se schopností střelby naslepo, nebo mířením zpoza krytí, které je prý mnohem lepší prvního dílu. Ovšem ne všechno vám zabezpečí dobré krytí, protože část prostředí bude zničitelná, takže bedny nebo tenké zdi vás na moc dlouho neochrání, pokud vůbec. Ukaž se tu ještě jednou a uřežu ti ruku ![]() Většiny misí se Vito nezúčastní sám, nýbrž do všeho navrtá svého parťáka Joea. Zpočátku se bude hlavně výbušný Joe ohánět čím se dá, tzn. slabšími kalibry typu Tommy Gun (kdo by neznal "Tomíka"), základními typy pistolí nebo výše zmíněnými lahvemi. Časem s Joem dostanete do pracek MP, brokovnice, německý klenot MG42 (patřící jistému obchodníkovi s alkoholem, který se naneštěstí rozhodl prodávat lihoviny nesprávným lidem) nebo macínek kulomet s dvojnožkou, čímž skončí veškerá sranda. Část onoho arzenálu mimochodem prostřelí dveře nebo i tenší zeď, o mizerných improvizovaných krytech nehodných panáků nemluvě. ![]() ![]() ![]() Ve městě, jako je tohle, vás krása stojí peníze "Hra má zcela nový a vlastní herní engine. Naši lidé stvořili naprosto úžasný engine, který splní všechny naše požadavky. Jsem si jist, že si toho všimnete na screenshotech. Mafia 2 udá nové standardy pro hry tohoto žánru," rozplývá se tvůrce z 2K Czech nad 5 let vyvíjeným rodinným pokladem. Zdá se, že má proč – minimálně fyzikální stránka věci je prý brilantní (fyzikální výpočty zčásti zařídí technologie NVIDIA PhysX). Kulky vykouzlí do skla pavučiny a výloha se rozsype až po několikáté ráně. Každý objekt si "zapamatuje" způsob destrukce, což ovlivní jeho animaci apod. O pohyb lidského obličeje se postará zhruba 30 kostí. Kdo viděl trailer, ten ví, že to nese své ovoce. Pro cutscény vytvořili vývojáři dokonce svůj vlastní robustní editor. ![]() I tráva bude šumět trojrozměrně V Mafii 2 se máme setkat také s vrtošivými rozmary počasí a ročních období – avšak ne flexibilně ve hře, nýbrž v souvislosti s dějem. Předpověď počasí tu a tam jistě zazní i v rádiu – rosničky mají i za velkou louží. Přinejmenším tolik práce, jako tým investuje do cut-scén, vkládá do designu charakterů. Jedné postavě se věnují přibližně čtyři týdny, vytvářejí různou mimiku, piplají se s dobovými účesy nebo oblečky. Ve hře se mimochodem nemá nacházet snad jediný 2D objekt, i tráva si bude šumět trojrozměrně :) ![]() ![]() ![]() Mafia 1 byla relativně dlouho ryze PC projektem a pozdější port na PS2 dopadl neslavně. Uběhlo sotva pár let a ignorovat nejrůznější herní zařízení by si dovolil jen naprostý šílenec. Podle našich informací neexistuje v případě Mafia 2 žádná primární platforma, edice pro PS3 a X360 jsou tedy chystány paralelně s tou pro PC. Totální herní guru se veškerými myslitelnými herními mašinkami prý bude schopen vypozorovat minoritní rozdíly v grafice, jako lepší pohled do dálky na PS3, realističtější zobrazení na X360, pohyblivé stíny na PC apod. Jedná se ale spíše jen o předběžné odhady (ačkoliv si neumíme představit, že by soudobé high-end PC za nekřesťanský peníz japonsko-americkou konkurenci v celkové kvalitě obrazu netrumfly). Aby se neobakoval neuspokojivý výsledek anabáze Mafia 1 na PS2 a X360, budou obě konzole vybaveny pomocným systémem zaměřování.
Tenhle moula si myslel, že ho dosadili proto, že je tak dobrej… ![]() Sporadicky, ale přesto se dostane na přetřes i srovnání s herním Kmotrem, který vedle Puzovy knižní a Coppolovy filmové předlohy žádnou velkou díru do světa rozhodně neudělal: "Ačkoliv první Kmotr byl skvělou hrou, Mafia II bude mnohem lepší." Tak si to přeberte, jak chcete :) Vraťme se ale na chvíli zpátky do roku 2002. "Bylo v té době dosti neobvyklé dávat ve hře tolik důrazu na děj. Před vydáním Mafie se lidé autorů často ptali: ‘To jste se snad zbláznili, párat se takhle s animacemi?‘ Z prvního dílu se také hodně poučili. Dialogy postav prý jsou daleko realističtější – např. i proto, že používají běžnější mluvu. ![]() ![]() ![]() další obrázky v galerii Když jsem se v úvodu zmiňoval o distancování se Mafie 1, nemluvil jsem tak úplně pravdu. Minimálně na Wikipedii se špitá, že se na místním krchově dočkají místa posledního odpočinku některé důležité postavy, které provedly v prvním díle spoustu špatností. Nebo že by tam 2K Czech z legrace pohřbili rovnou sami sebe, jak to ve svých hrách rádi dělávali Black Isle Studios? :) Dan Vávra se v jednom z rozhovorů tvářil ještě tameněji: "Jak jistě víte, tak většina charakterů z původní hry skončilo poměrně špatně. Možná nakonec budete moci spatřit některou z postav, avšak budete muset horlivě vyčkávat a pozorovat." Nevidíme se naposled, grázlové ![]() Zdroje: vlastní, Mafia.Czech-Games.net, Mafia2.Scorpions.cz, MafiaGame.cz, homepage, diskusní fóra, GameStar, Level, GamesRadar, GamesReactor, Cynamite a další zahraniční časopisy Stáhněte si: Trailery... Související články: První část preview, Novinky, Mini-preivew, Mafia 1 recenze a pětidílný návod |
Ještěr | |
autor (22) je psavcem na volné noze a vedoucím FOBGE, revival projektu pro Fallout 2, a dříve působil na fanstránce Vault šílené brahminy |