Hitman: Blood Money - ZOOM
zdroj: tisková zpráva

Hitman: Blood Money - ZOOM

16. 3. 2006 0:00 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Je nemilosrdný, krutý a chladný. Nezná pojmy jako soucit a slitování. Přesto ho chcete. Avšak buďte velice obezřetní - má pádné důvody být naštvaný a při jeho nových schopnostech si s ním nebude radno zahrávat!

Autor: Moolker
Publikováno: 16.března 2006

Obrázek zdroj: tisková zpráva
„Holohlavý, na temeni čárkovým kódem tetovaný, do černého obleku oděný, výraz v obličeji kamenný…“ Odpusťte mi pokus o poezii, ale je to jen letmá charakteristika Agenta 47 stvořeného na základě genetického experimentu za účelem zrození co nejlepšího vraha. Kdo by to byl řekl, tento sympatický chlapík nám své kontroverzní umění předvádí již solidních pět let a rozhodně nehodlá svůj džob pověsit na hřebík. Můžeme to jen kvitovat, protože Hitman: Blood Money, čtvrtý simulátor nájemného vraha, vypadá vskutku k světu.

Bezesporu hlavní devizou celé série Hitman byl vždy samotný námět, který spolu s charismatickou hlavní postavou zajistil jak několikamilionové prodeje, tak mnoho odpůrců. Předcházející Hitman: Contracts byl sice právem označován za datadisk, ale autoři z dánského IO Interactive chtějí potvrdit pravdivost pořekadla „chybami se člověk učí“ a naservírovat nám plnohodnotné, o dosti temnější, realističtější, brutálnější a údajně i poslední pokračování. V čele s kupou inovací, které dají nenasytným fanouškům zapomenout na předloňské zklamání.

 Na pokraji smrti
Příběh se má vyznačovat jednak několika strhujícími dějovými zvraty, druhak pevnou návazností na předchozí dějství, kdy byl Hitman postřelen. Při rozhovoru s Dianou, spojkou mezi ním a ICA (The International Contract Agency), si uvědomuje, že se nad touto organizací, pro níž Agent 47 odvádí špinavou práci, stahují černá mračna. Konkurence se totiž začíná hlásit o slovo a dává to najevo postupnou likvidací členů ICA...

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek

Po ztrátě kontaktu se svým chlebodárcem holohlavému zabijákovi dojde, že se vše zvrtává v lov na jeho maličkost, takže mu nezbývá nic jiného, než zbaběle prchnout z Evropy za velkou louži. Cílem je město hříchů, Las Vegas, v němž strávíte většinu času a začnete spřádat plány krvavé vendetty. Na skok pak ještě zavítáte do Francie, pohoří Rocky Mountains, na předměstí San Diega nebo k břehům řeky Mississippi. Vývojáři tvrdí, že každá mise by měla posunout děj o něco dál, čímž se chtějí vyvarovat „hluchým místům“, která slouží spíše jen jako vata natahující hrací dobu.

Vedle toho, že příběh má být mnohem hutnější než kdykoliv dříve, se zaměří mnohem více na samotnou osobnost hlavního hrdiny. Ten sice, vzhledem ke své genetické úpravě, nemůže stárnout v pravém slova smyslu, ale přeci jen již mírně začíná ztrácet schopnost rozeznávat mezi dobrem a zlem a stává se z něj čím dál větší lenoch. „Agent 47 rozhodně neskoná kvůli svému věku. Zemře se zbraní pevně sevřenou ve svých rukou“, říká ředitel vývoje z IO.

 Krvavé peníze a mediální pozornost
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Jak již bylo uvedeno na začátku, nový díl se ponese v duchu inovací. Pro podložení tohoto tvrzení nemusím chodit nijak daleko - samotný název „Blood Money“ zde není jen kvůli atraktivnímu slovíčku „blood“, nýbrž představuje jednu z mnoha novinek. Peníze holt hýbou světem, a to již i tím Hitmanovým. Fakt, že za každé splnění té či oné mise obdržíte nějaké ty prašule, snad ani není nutné zdůrazňovat. Důležitější jsou spíš způsoby a kritéria pro získání vytoužené částky.

Přívržencům rambo stylu se nový Hitman moc nezavděčí. Ačkoliv sice nebude ryzí stealth akcí ala Splinter Cell, od vašich zaměstnavatelů nemůžete očekávat nějakou astronomickou výplatu poté, co se váš obličej objeví na titulní straně veškerých médií. Mediální popularita je sice fajn, ale nájemný vrah o ní zrovna moc nestojí. Ono vůbec se novinám bude v Blood Money dostávat velké důležitosti. S každou vámi vyvolanou krvavou koupelí si budou plátky stále více a více jistější vaší identitou. Jestliže se z vás ale stane opravdu tichý vrah, sotva v nich najdete malý sloupeček pojednávající o včerejší nešťastné „nehodě“. Vaší reputaci bude ovlivňovat mnoho faktorů - namátkou lze zmínit počet zpozorování či neodklizených mrtvých těl. Noviny budou k vidění po každé misi a půjde vlastně o jakési shrnutí vašeho úkolu jiným způsobem, než trapnou tabulkou. Někdy také poskytnou informace o nadcházející misi.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

 Ne vždy odchází neviděn
Ruku v ruce s výše zmíněným půjde vaše známost u veškerých civilistů a nepřátel, kterou má na starost tzv. Notoriety system. Jakmile NPC spatří vaší zamračenou tvář (tu ve hře samozřejmě neovlivníte), nápadně připomínající zabijáka ze včerejšího večera, začne zběsile utíkat a křičet. Ochrance dojde, že něco není v pořádku, tudíž po vás začnou pátrat a můžete se připravit na komplikovanější průchod misí - takže na tichou infiltraci po spuštění alarmu můžete s klidem zapomenout. V lokacích se budete setkávat s desítkami toulajících se postav, se kterými budete moci v případě anonymity a bezúhonnosti normálně komunikovat. .

OPĚT HUDBA OD MISTRA
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Co by to bylo za ponurnou atmosféru bez pořádného hudebního podtextu? Jméno Jesper Kyd snad mluví samo za sebe. Tento virtuóz stojí za muzikou v minulých dílech a složil ji i pro Blood Money. K ruce si samozřejmě vzal sbor i budapešťský symfonický orchestr, který již asi znáte. Laicky řečeno - máme se na co těšit. Kdo nevěří, ať tam běží, a poslechne si trio uvolněných ukázek.

Hitman: Blood Money se má stát o něco tvrdším oříškem než minule, a proto potěší jak přítomnost úvodního tutoriálu, tak briefingu před každou misí, jenž srozumitelně sdělí základní informace o následující misi. Dozvíte se, co se bude na inkriminovaném místě v době vaší operace dít, co bude vhodné si obléci, kdy a kde se zamykají ty a ty vchody atd. Zkrátka se vše posune o něco více směrem k plánované vraždě, tak jako ve skutečnosti. Mimoto bude možné v průběhu mise komunikovat s vaším klientem i agenturou, od nichž někdy obdržíte nedocenitelné odpovědi na otázky typu „Je cíl sám?“, „Je zraněn?“, „Jsou v oblasti nějaké detektory kovu a CCTV kamery?“ a mnoho dalších.

Lví podíl na vyšší obtížnosti má mít spolu s Notoriety systemem umělá inteligence všeho živého. Třeba takové stráže – mají hledat mrtvá těla podle krvavých stop a vyšetřovat na vlastní pěst podezřelé události a předměty, tudíž nepočítejte s tím, že po návratu na místo činu na něm naleznete všechny věci, které jste tam nechali. Po nalezení jejich mrtvého kolegy či kohokoliv jiného bez šatů se také připravte na nevyhnutelné prohlídky. Navíc se prý autoři tolik nespoléhají na skripty, tudíž se dozorci budou pohybovat, jak se jim zachce.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Odsuňme však pesimismus na vedlejší kolej - v případě nízkého skóre v kolonce „známost“, za asistence vhodného převleku a použití dobré taktiky budete moci sledovat všední život ve vašem okolí a zvesela se procházet. Například v takovém kasínu narazíte na flákající se ochranku, zapálené gamblery či tancující striptérky.

 Já nic, já muzikant!
Obrázek zdroj: tisková zpráva Další novinkou, mající velký vliv na hratelnost, bude možnost spáchat vraždu tak, aby vše vypadalo jako nešťastná shoda náhod nebo sebevražda. To ale bude vyžadovat u hráče vysokou míru obezřetnosti, trpělivosti a pečlivosti při hledání vhodných podmínek pro uskutečnění takové zákeřné akce, protože úrovně budou několikrát rozlehlejší než tomu bylo v minulých dílech. Je vskutku mrzuté, když dotyčná oběť omylem přepadne přes balkón či si díky své neopatrnosti rozdrtí krk činkou. V jedné misi se vám na mušku dostane zpěvák, který má prsty v obchodě s dětskou prostitucí ve východní Evropě. Slovní spojení „na mušku“ však berte jen jako alternativní cestu. Rozhodně nejelegantnějším způsobem eliminace bude obdařit ho při zkoušce v divadle L'Opera D'Orleans svatozáří v podobě několik set kilogramů těžkého lustru, jehož ztrouchnivělé lano přímo vybízí k přeříznutí. Poblíž základů této budovy se totiž objevili nějací velmi zvláštní živočichové…

Samozřejmě není nutné se se vším takto patlat - vždy má existovat několik odlišných způsobů, jak úkol více či méně úspěšně dokončit, ovšem jen ten jeden je opravdu hodný tichého zabijáka. Počet misí se zastaví na poněkud nízkém čísle (13), ovšem vezmeme-li v potaz řadu odlišných způsobů pro dokončení úkolu a několik úrovní obtížnosti, herní doba se díky znovuhratelnosti rapidně navýší. Různé postupy dokonce mají mírně pozměnit samotný závěr hry. První dohrání by vám mělo zabrat asi dvacet hodin.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Rozhodnete-li se pro cestu dlážděnou mrtvolami, přivítáte možnost schovávání těl do různých odpadkových kontejnerů, temných uliček, podkroví, ledniček, koupacích van apod. Jenže když z někoho uděláte cedník, pár litrů krve unikne. Z toho důvodu se z nemilosrdného vraha musí na chvíli stát poctivá uklízečka a hezky zamést stopy. Nebo když budete stát v místnosti s několika lidmi a dovnitř najednou naběhne útočné komando, můžete čapnout nejbližšího civilistu pod krkem a použít jeho maličkost jako živý štít.

NOVÍ (NE)PŔÁTELÉ
Alexander LeLand Cayne – tento, již na první pohled ne zrovna sympaticky vypadající podnikatel, mající blízko ke géniovi, patří se svým majlantem do společenské smetánky. Jinak slastný život mu bohužel zkazila jedna „nehoda“, jejíž následkem je doživotní pobyt na invalidním vozíku. On je však přesvědčen, že šlo o útok nájemného vraha, a tak se i přes stálé budování politické kariéry ponořil do sféry nájemných zabijáků. V době, kdy se bude příběh Hitman: Blood Money odehrávat, je již expertem na tuto práci.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva The Albino – pravé jméno tohoto individua je Mark Parchezzi III. a jde o světově nejuznávanějšího zabijáka. Samozřejmě tomuto hodnocení předcházely roky tvrdé a krví prosáknuté dřiny. Jeho největším esem, a to esem srdcovým, je schopnost dokonalého splynutí s prostředím. Většího mistra převleků byste nenašli. Ani on nepůjde s Hitmanem ruku v ruce – na kolektivní práci se v tomto odvětví prostě nehraje.

Corky the Clown – zdání klame, život klauna není med. Ani Corky nechtěl nosit paruku a velký červený nos. Bavení dětí na ulici se mu jevilo jako dobrý způsob výdělku, tedy za předpokladu střízlivosti. Jeho hlavním trikem je tvorba zvířat z balónků, ale nikdo nemůže předem odhadnout, s jakým živočichem se zrovna vytasí, jelikož v tom není moc šikovný a k tomu je ještě většinou opilý.

The Witness – mohl vydělat majlant nelegálním kšeftováním s drogy, jenže policie jeho aktivity zaregistrovala a pěkně ho zmáčkla. To se samozřejmě nelíbí Vinnieho partnerům, kteří ho chtějí vidět mrtvého, jelikož se z něj stal nebezpečný svědek (tedy Witness) v rukou mužů zákona. Spolu s dalšími třemi svědky, kteří si též podepsali ortel smrti u svých ex-kolegů, má dobrý důvod k tomu být paranoidní.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva The Sheikh – nepřátelský výraz v obličeji, po boku parta oddaných bodyguardů, miliardy dolarů na kontě a „velké“ jméno Mohammed bin Faisal Al-Khalifa. Stane-li se zaměstnavatelem čísla 47, plešoun má do konce života vystaráno. Dostane-li se mu tento tlusťoch na listinu obětí… tak vlastně taky. Šejk, jenž provádí své obchody převážně v Las Vegas, sedí v křesle výkonného předsedy firmy Arpix. Ta se zabývá vývozem farmaceutického zboží. Své peníze si z velké části vydělal díky dohodám s nenasytnými vládami spojenými s vojenskými agenty přes chemii a biologii. Pochopitelně si užívá život plný přepychu. Je blázen do hazardních her, cestuje karavanem, kouří drahé cigarety, pije kvalitní vína, cpe se kaviárem a si nechává zvát exotické tanečnice.

The Widow – inteligentní a krásná dívka, celým jménem Margeaux Le Blanc, je dcerou jednoho z nejbohatších mužů v oblasti Mississippi. V brzké době se má provdat za jednoho z mnoha nápadníků, jenž má tímto svazkem zdědit celé rodinné bohatství, moc a vliv. Každá, i nadbytečná a extravagantní drobnost svatby byla naplánována k dokonalosti. Jenže události nabraly špatný směr...

The Captain – Skip Muldon je hrdým kapitánem parníku zvaného „Duke of Louisiana“, velké turistické atrakce na Mississippi. Mimo své lodi miluje vše, co je řádně usmažené a všechny rozkošné chlapy pracující na palubě. Když je zrovna nešmíruje, je k nalezení na palubě, kde naslepo střílí do aligátorů plavajících podél břehu. Skip taktéž provádí postranní obchody s gangem křupanů zvaným „Crab Island Boys“, jenž pochází z kapitánova rodného města v Tennessee.

 Nové schopnosti v boji
Tvůrci se oproti minulým dílům o dost více zaměřili i na boj z blízka. Oponenta bude možné přilákat zaťukáním na zeď a následně ho napadnout zezadu, zkroutit mu ruku, v níž svírá revolver a nebožákovi provrtat záda / hrudník kulkou z jeho vlastní zbraně. Je libo něco rychlejšího? Baseballová pálka nebo kladivo za vás problém taktéž vyřeší.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Jinou novinkou bude schování zbraně pod sako nebo jen za záda (dovedete si přeci představit, jaký povyk by způsobilo vaše náčiní na veřejnosti), z čehož jednoznačně vyplývá její rychlejší vytasení, než kdybyste museli někde lovit. V zájmu jednoduššího ovládání naučili autoři Agenta 47 automaticky schovávat zbraň ihned poté, co se dostane do zorného pole případných svědků. Pochopitelně nemám na mysli velké kvéry jako sniperka nebo kulomet, které by i pod sakem logicky vyvolaly podezření. Dále plešounovi přibyly do repertoáru schopnosti jako lezení po střechách či okapech, skákání z balkónu na balkón a jiné akrobatické kousky. Jak ale vývojáři zdůrazňují, nechtějí vytvořit technologického ninju typu Sam Fisher, nýbrž uvěřitelného zabijáka.

 Pracovní nádobíčko a jeho vylepšování
Ať již jako tichá myška nebo celebrita, na nějaké ty dollary si stejně přijdete... a pochopitelně je utratíte. Ono se to sice nezdá, ale ani samotná útrata nebude záležitostí bleskovou. Možností, jak chcechtáky rozfofrovat, bude více než kdy jindy. Vedle obligátního rozšiřování zbraňového arzenálu zní velmi zajímavě upgradování kvérů, uplácení korunních svědků či mužů zákona nebo rovnou zakoupení nové identity za účelem snížení hladiny hledanosti nebo získání informací pro snadnější postup úrovní.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Máme se těšit na zhruba 50 druhů unikátních střelných i zbraní, kdy ty prvně jmenované budou přenosné z jedné mise do další. Chybět nebude ani známá škrtící struna či jedem napuštěná injekce. Samozřejmostí jsou pak různé druhy samopalů (SMG, M16), pistolí (Dual Silverballers), brokovnic, výbušnin a nějaké ty lehce bizarní zbraně jako vzduchové kladivo. Vlastní kapitolou se pak stane odstřelovací puška Walther W2000. Pět kousků z vaší výbavy (Walther W2000, Dual Silverballers, Spas-12, MP5 a M4A1) má disponovat možností vylepšení deseti až dvaceti způsoby. Půjde např. o zrychlení přebíjení, zvýšení kapacity zásobníků či snížení zpětného rázu a rozptylu. Nejen u sniperky nebude problém navýšit maximální zoom a dostřel, utlumit vydávaný hluk při výstřelu, upravit přesnost či rovnou přidat termovizi a laserový zaměřovač.

Nebo je libo zařízení zaručující imunitu vůči detektorům kovu? Není problém. Zkrátka k zakoupení toho bude opravdu hodně a Horst Fuchs může jen blednout závistí. Nesmíte ale počítat s tím, že veškeré nádobíčko bude možné koupit ihned poté, co na něj nastřádáte. Zboží se totiž bude postupně doplňovat a odemykat, přičemž jedním z faktorů, který má na svědomí množství odemčeného materiálu, je vaše úspěšnost při plnění misí.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

 Přehlednost nadevše
Nemá vůbec cenu diskutovat o tom, jak moc se dnešní hry blíží filmům, nicméně faktem zůstává, že si jsou tato dvě odvětví zábavního průmyslu čím dál tím podobnější. A ani Blood Money z tohoto zavedeného trendu nebude vybočovat. Oproti King Kongovi sice dostanete k dispozici ukazatel zdraví a nábojů, ale podobně jako ve Fahrenheitovi se obraz při každé důležitější události rozdělí na několik menších. Tou událostí je např. příjezd vašeho cíle před budovu, v níž se nacházíte.

Jelikož takovýto pohled logicky nezůstane napořád a oběť se bude neustále po lokaci pohybovat, jistě oceníte přítomnost stručné, ale přehledné mapky, na níž budou zobrazena veškerá NPC, která se v úrovni nachází, přičemž důležité postavy a předměty mají být zvýrazněny. Menší změnou za účelem zvýšení intuitivnosti projde taktéž ovládání a systém snímání hlavní postavy, jelikož ta se nyní bude pohybovat nezávisle na kameře. Kromě klasického third-person pohledu se budete moci přepnout i do first-person.

HITMAN ONLINE RANKING SYSTEM
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Rádi byste při hraní nového Hitmana věděli, jak dobří jste? A jste toho názoru, že klasické ohodnocení ve hře za plnění mise vám nebude stačit? Pak oceníte zakomponování funkce tzv. Hitman Online Ranking System, díky které si budete moci porovnat s hráči z celého světa vaše výkony. Ohled bude brán na celou řadu aspektů, přičemž všechny budou řazeny do příslušných žebříčků. Dozvíte se tedy, kdo je nejpečlivější, nejrychlejší, nejhledanější, nejlépe placený, nejméně ohleduplný (alarmy vyvolávající). Pochopitelně nebude chybět ani obecné „nejlepší z nejlepších“.

H.O.R.S. ale neslouží jen pro to, abyste se pokochali svými a cizími výkony. Speciálně pro majitele PS2 a X-BOX autoři přichystali velkou soutěž zaleženou právě na hodnocení v H.O.R.S., jejíž vítěz bude prohlášen za nejlepšího virtuálního zabijáka pod sluncem a obdrží cenu značné hodnoty. Tento projekt má být spuštěn současně s vydáním hry.

 Více plešatých polygonů
Hra poběží na nové verzi interně vyvinutého Glacier enginu, jednoduše nazvaného Glacier 2. Ten by měl poskytnout ve všech ohledech detailnější a živější svět. Houpající se žárovky vrhající skutečně vypadající stíny, díky rag-doll efektu realistická fyzika objektů či věrohodně vypadající voda ale dnes úplně každého do euforie už nedostanou. A tak v IO zapracovali na různorodosti prostředí a obecně pestrosti – zářící neony v ulicích, vodotrysky, ohňostroje, oslnění při pohledu proti silnému zdroji světla, vsakující se krev a v neposlední řadě charakteristicky vlající rudá kravata agenta 47...

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
další obrázky z této hry najdete v sekci screenshotů

Autoři si taktéž dali záležet na animaci postav, jejíž preciznost budete moci pozorovat zejména při soubojích na tělo, kdy bude Hitman předvádět některá z jeho komb. Vývojáři se na výstavě Games Convention nechali slyšet, že jejich technologie bude schopna zobrazit ve hře 3000 až 4000 unikátních postav najednou, což využijí například na vánoční besídce nebo na diskotéce (viz poslední screenshoty v galerii).

Po totálním vyždímání všeho, co nový Hitman nabídne po stránce singleplayerové, si sice proti živým hráčům nezahrajete, avšak budete se moci pustit do nyní vyvíjené dvoudílné Java hry pro mobilní telefony z produkce studia Morpheme nebo si o pár měsíců později, resp. někdy v roce 2007, zajít do kina na film s Vin Dieslem v hlavní roli.

 Msta se blíží
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Jestli se oběťmi Agenta 47 stanou i Sam Fisher a Solid Snake si netroufám tipovat, avšak máme tu hromadu nových, velmi zajímavě vypadajících vychytávek a v neposlední řadě předpoklad pro famózní hudební doprovod, takže proč ne? S klidným svědomím si tudíž troufám tvrdit, že majitelé PC, Xboxu a PS2 se mohou těšit minimálně na stejně výbornou a černým humorem prošpikovanou zábavu jako před lety.

Zdroje: GameSpot, IGN, GameSpy, CVG, HitmanForum, Worthplaying, Gaming Age, GameDaily, Homepage, Shacknews a další

Stáhněte si: Trailery, Videa...

Související články: Novinky, Recenze předchozích dílů Hitmana


 
Moolker
autorovi je 15 let, bydlí na Mělníku a studuje všeobecné gymnázium; přispívá i do HotGames, Playmobilu a SCORE; nejdéle vydrží u kvalitní strategie, akce a fantasy her; život by si nedokázal představit bez závodního lyžování a horského kola

 
 
Moolker

Nejnovější články