Heretic Kingdoms: Reluctant Hero - nástupce Kultu
zdroj: tisková zpráva

Heretic Kingdoms: Reluctant Hero - nástupce Kultu

4. 10. 2006 18:18 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Obdoba Fable, off-line MMORPG, dohratelná bez boje. Taková bude hra od slovenských 3DPeople, kterou zde odhalujeme.

Pamatujete si ještě na dva roky starý Kult: Heretic Kingdoms? Vzhledem k relativně malým nákladům i mini-týmu autorů se po vydání v zahraničí stal komerčně úspěšným, takže se přibližně patnáctičlenné osazenstvo slovenského studia 3DPeople mohlo pustit do nepřímého pokračování Heretic Kingdoms: Reluctant Hero. Někoho to může zmást, když je název nové hry totožný jako podtitul předchůdce, zvlášť když se od sebe mají hratelnostně výrazně lišit. Obě sice spadají do žánru RPG a odehrávají se ve stejném světě (rasy, města, postavy...), ale zatímco Kult patřil mezi akční hack&slash rubačku, chystané Reluctant Hero bude čistokrevnějším RPG, které lze dohrát i bez boje a celkově nebude na bitvy tolik zaměřené.

Vyberete si muže nebo ženu, začnete jako osmnáctiroční a čas bude plynout v poměru 60:1 až po stáří a smrt (nebo po dokončení hlavního questu, který váš otec nebyl schopen dokončit), včetně nalezení manželky a zplození potomků. Podobnost s Fable je evidentní (autoři argumentují, že k tomuto nápadu dospěli sami), avšak v něm byly skoky v čase trhanější a spíš jen na oko, obvykle po splnění nějakého úkolu. Základním stavebním kamenem Reluctant Hero je tedy fakt, že nepoužije tradiční zkušenostní systém v bodech, nýbrž v čase. Zpočátku třeba budete mít 3-měsíční skill pro obchodování a po určité době hraní se sám rozvine na 10-letou úroveň. Vydáte-li se na jinou profesní dráhu (mj. zloděj / alchymista / mudrc / prostitut: každý se specifickou větví dovedností), přibude vám kupříkladu u bojovníka minuta zkušeností za každý provedený útok, ale už nikoli bonus za samotné zabití nepřítele jako v jiných RPG (pouze za ubránění se).

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Heretic Kingdoms: Reluctant Hero, s jehož ambiciózním konceptem pomáhá košickým 3D People oceňovaný designér Chris Bateman (Discworld Noir, Ghost Master, Play with Fire), působí trochu jako offline-MMORPG. Budete moci kupovat nemovitosti (krčmy, veřejné domy atd.), které vám budou na pravidelné bázi vydělávat, případně provozovat jiné druhy obchodu, někoho si najmout, cestovat či studovat. Jak nám řekl tvůrce Ján Turan, věnují hodně prostoru rozhovorům, sociálním vztahům a také oblékání nebo jiným nebojovým skillům. Pokud se chcete stát dobrým obchodníkem, musíte se k tomu i patřičně obléct - paralela s předměty typu štít/brnění, které jsou v ostatních RPG užitečné v boji, je tady navýsost zřejmá.

Ve hře, pravděpodobně snímané opět z isometrického pohledu kamery (zatím není rozhodnuto), se budou střídat roční období, což názorně předvádí exkluzivní screenshoty v galerii. Jak sami vidíte, grafický engine od Kulta zaznamenal zjevný pokrok a umí si pěkně pohrát s různými zdroji světla či stínu na scéně. Za vaše hodnotné názory na vizuální stránku hry budou tvůrci velmi vděční, mějte však na paměti, že se zatím jedná pouze o rané technologické demo - i s ohledem na odhadovaný termín vydání někdy začátkem roku 2008. Heretic Kingdoms: Reluctant Hero vznikne ve verzích pro PC a Xbox 360.
zdroj: vlastní

jd

Nejnovější články