Tzv. Living Story má do hry přidat unikátní dynamické a postupně se vyvíjející příběhy, které mají udržovat svět Tyrie při životě. Nemusíte se bát, že by snad byl tento nový obsah nezbytně nutný pro obyčejné hraní nebo pro levelování postavy. Namaxovat si svého hrdinu či hrdinku budete moct i bez jakékoliv účasti v Living Story. Pokud se ale novým obsahem necháte zlákat, mělo by vás čekat něco nového a v tradičních MMORPG hrách ne zas tak obvyklého.
“Do hry budeme pravidelně přidávat příběhy, které vás představí novým hrdinům, tajemným zápletkám a dramatickým momentům, které ovlivní celý svět. Objevíte také nové dynamické události a některé z nich Tyrii změní - vy budete mít možnost stát se součástí těchto historických událostí,” napsal na oficiálním blogu hry Angel McCoy, který na Guild Wars 2 pracuje jako příběhový designér.
McCoy zdůraznil, že příběhy v Living Story budou dočasné, ale zároveň také permanentní. To znamená, že jednotlivé části Living Story budou dostupné jen po určitou dobu, protože se budou jejich příběhové nitky vyvíjet. I přes jejich omezenou živostnost budou mít ale některé z nich dopad na celý svět a jeho obyvatele, takže i když vy se nebudete chtít některého příběhu účastnit, jeho průběh a výsledek budete moct sledovat. Ať už budou výsledky příběhů negativní či pozitivní, budou permanentní.
Když nějaký příběh započne, nebudete mít ponětí o jeho délce - může trvat dny, týdne, ale klidně i měsíce, než do sebe všechno zapadne a doberete se ke kýženému konci. Jednotlivé příběhy navíc nemusí být nutně samostatné, vývojáři chtějí jejich vlákna různě proplétat. Stejně tak nebudou izolované ani nové postavy, ať už to budou hrdinové, záporáci nebo obyčejní civilisté. Někteří z nich mají mít hluboké vazby na postavy, které brouzdají Tyrií už teď, a které dobře znáte.
Tvůrci Living Story odlišují od klasických eventů a jednorázových akcí právě kontinuitou příběhu. Nebude to nic jednorázového a nejprve dostanete třeba jen malou ochutnávku, zápletka se lehce naťukne, s dalšími updaty se bude vyvíjet v něco většího a hlubšího a za nějakou dobu se daná příběhová větev teprve uzavře. Cílem tvůrců je přistupovat k těmto příběhům z dlouhodobého hlediska, a tak nečekejte nějakou sérii menších questíků, kterou dokončíte za dvě hodinky.
Jako první by už měl být ve hře příběh Flame and Frost: Prelude, ale jak už název napovídá, dostaneme jen nějaký menší předkrm. Ten by měl být ve hře několik měsíců - nebude tam navěky, takže třeba za rok za dva už Flame and Frost: Prelude nebudete moct hrát. Pokud vám tenhle úvod uteče tak máte smůlu, protože příběhy v Living Story se budou vyvíjet nezávisle na tom, jestli se jich budete chtít zrovna vy účastnit, nebo ne. Několik měsíců je ale dostatečně dlouhá doba na start questu.
Flame and Frost navíc není jen o příběhu, ale přidal do hry také několik nových prvků. Především by to měl být nový systém achievementů, které mají každý den rotovat a obměňovat se. S achievementy souvisí také jejich nový “sledovač” (tracker) v menu a nové vizuální ztvárnění odměn za plnění denních a měsíčních achievementů. Navíc můžete hrát s kamarády z jiného světa, pokud jste ve stejném regionu bez nutnosti měnit svět. Přibyly také nové předměty, úpravy hry, bugů a další klasické patchovací záležitosti. Kompletní seznam všech změn a úprav najdete pod tímto odkazem.
Kolem a kolem působí Living Story jako příjemná inciativa tvůrců a hezký pokus o to, jak dát hráčům pocit, že se skutečně nějakým činem zapsali do herního světa. S trochou nadsázky by se dalo říct, že něco podobného dělá i World of WraCraft, byť to není kontinuální quest dávkovaný postupně na měsíce, ale jistý vliv na fungování a vzhled světa tam v určitých chvílích máte. Bohužel to není zase tak permanentní, protože pomocí Blizzardího fázování měníte jen “svůj svět” a ostatní hráči mají zase jejich verzi. V Guild Wars 2 nezměníte svět jen pro sebe, změníte ho pro všechny. A to už by mohla být dostatečná motivace pro účast v Living Story.