Z dosti chaotického výpisu různých detailů z Edge na Gaming Everything jsou zajímavé zejména zmínky o plánech designérů s konceptem otevřeného světa, který chtějí čas od času narušovat skriptovanými scénami intenzivního charakteru. Zatímco v misi, kde má Brody za úkol zneškodnit radiokomunikační věž, aby narušil komunikační kanál Vaase a jeho pohunků, lze volit hned několik odlišných cest a postupů, tak přestřelka na lodi má zcela záměrně připomínat zážitkově intenzivní a skriptované segmenty à la Call of Duty.
A to ani nemluvím o popisu úrovně, kdy se Brody pod vlivem halucinogenů snaží v podzemních jeskyních najít houbičky, pro které jej vyslal (ne zcela psychicky zdravý) Dr. Earnhardt. Je to mise, kde se nestřílí a hráč je v kůži Brodyho konfrontován s náznaky vlastní šílenosti či působení nějaké drogy. Lokace a objekty v ní se mu mění před očima, což doplňují různé grafické efekty vyvolávající pocit bezmoci a uvědomění si vlastního šílenství.
Že však Far Cry 3 nemá být hipísácka hra, ale v prvé řadě střílečka, zase dokládá zmíněný Brodyho útok na radiokomunikační věž, který může provést frontálním útokem, postupným odděláváním nepřátel, nebo se zcela vyhne všem strážím a s použitím provazové lanovky sjede do věže zcela nepozorován. A pak už jenom bum a bác a stráže se nestačí divit.
Právě o tohle tvůrcům jde, proto umisťují ručně do jednotlivých oblastí objekty, které upoutají pozornost hráče a vzbudí v něm touhu je prozkoumat a případně je i využít. Prozkoumání okolí ještě před tím, než se hráč pustí do konfrontace zadaného úkolu, je ostatně požadovanou cestou k úspěchu. Ne, že by vás hra nenechala všechno a všechny vystřílet, ale jak se tak zdá, bude to ze všech variant obvykle ta obtížnější. Tedy až na segmenty, kdy vás hra nenechá situaci řešit jinak.
Sedí to třeba na zmíněnou misi, kdy Brody hledá kámoše a musí kvůli tomu přepadnout loď. Jakmile se však pokusí otevřít dveře, spustím tím past a loď se začne potápět. Jde o lineární segment, ve kterém tvůrci zatáhnou hráče do uširvoucí přestřelky a neustále vás bičují pocitem, že úkol nestihnete splnit, než se loď zcela potopí. Zatímco třeba CoD hry jsou takto lineární od začátku do konce, ve Far Cry 3 je to pouze jeden z mnoha odlišných zážitků, které chtějí tvůrci nabídnout.
Pokud umíte anglicky a z kontextu vytržené informace na Gaming Everything si přelouskáte, tak zjistíte, že součástí akce ve virtuálním prostředí bude i (často nebezpečná) fauna a flóra, že zbraně nebudou podléhat opotřebení a postava Vaase, hlavního záporáka, není tak dvourozměrná, jak by se mohlo zdát. Je to sociopat a možná i psychopat, ale ne bezdůvodně. A podobné je to s dalšími lidmi na tomto bohem zapomenutém místě. Zjistit, proč jsou všichni tak trošku pošahaní bude zřejmě jeden z hlavních cílů Brodyho putovaní. Tedy vedle toho, že musí zachránit sebe i své blízké, se kterými sem původně přicestoval na dovolenku, která se trošku zvrtla. Toť vše, těšme se na nový trailer.