Do Overwatch přibude spousta nových módů a několik map
zdroj: tisková zpráva

Do Overwatch přibude spousta nových módů a několik map

5. 11. 2016 17:30 | Preview | autor: Adam Homola |

Vedle oznámení očekávané Sombry se Overwatch na BlizzConu dočkal také řady menších oznámení týkajících se Arcade. To bude za nedlouho nový název nejen pro stávající Weekly Brawl, ale pro celou kategorii speciálních módů s různou životností. Některé mohou být permanentní, jiné dočasné a někdy se může do Arcade dostat vyloženě experimentální mód, který se může, ale také nemusí chytit.

Nově tak po otevření Arcade neuvidíte jen aktuální Brawl, ale celé nové menu s několika novými módy. Módy budou rotovat zpravidla jednou za měsíc či za dva, podle vývojářů i podle toho, jak je budou lidé hrát. Na základě přání a požadavků hráčů se také dočkáme odměn a to konkrétně tří Loot Boxů týdně.

Loot Boxy nebudou navíc vázané na jeden konkrétní mód, ale na celý Arcade, respektive výhry v něm. Tudíž výběr bude pestrý a hra vás nebude nutit do jednoho specifického stylu hry, který vám třeba nemusí vyhovovat.

Arcade a jeho nové módy

Ale už k samotným novinkám, které si za nedlouho zahrajeme. Tou první je Mystery Duel, kde proti sobě stojí jen dva hráči a jede se na nejlepší z devíti. První hráč, který vyhraje pět kol, vyhrál zápas.

Na začátku Mystery Duel vám hra automaticky vybere jednoho náhodného hrdinu, stejného pro oba hráče. Vzhledem k povaze módu a malému počtu hráčů v zápase nemohou vývojáři použít stávající mapy. Ty jsou navržené pro 6v6 a tudíž by byly pro 1v1 příliš velké.  Proto zde do hry vstupuje Eco Point Antartica, nová mapa a domovská základna Mei.

Overwatch zdroj: tisková zpráva

Toho vývojáři využili a na mapu nasázeli spoustu více či méně nápadných příběhových drobků, kterých si můžete během hraní všimnout. Mei dělala na základně výzkum, jen aby pak musela být z bezpečnostních důvodů zmražena do kryo spánku, ve kterém pobývala na základně téměř deset let.

Dalším novým módem v Arcade je Elimination. Ten je určený pro 3v3 a hraje se na nejlepší z pěti, tudíž zápas vyhrává tým, který jako první vyhraje tři kola. Do Elimination můžete vstoupit sami, nebo v týmu a můžete si vybrat libovolné hrdiny. Jenže pozor – v průběhu kola je už nebudete moc měnit. A jak už název módu napovídá, po smrti zde nenásleduje oživení, ale budete si muset počkat až na konec kola.

V takovém případě bude mít velkou hodnotu například Mercy, která ale zase bude ještě větším cílem než obvykle. Pro Elimination také platí limit jednoho hrdiny na tým, tudíž si nemůžete vybrat třeba tři Mei a postavit se proti třem Hanzům. Od každého pouze jeden.

Overwatch zdroj: tisková zpráva

Arcade bude také domovem pro oblíbený mód Mystery Heroes. Ten je už pro plnou partu 6v6 a ve své podstatě jde o klasický Quick Play s tradičními pravidly jen s tím rozdílem, že si nevybíráte hrdiny. Hra vám pokaždé přidělí náhodného hrdinu, kterého si sice můžete změnit, ale další hrdina bude opět automaticky vybrán náhodně, a nikoliv podle toho, co jste si zvolili vy.

Mód No Limits je vlastně stávající Quick Play, bez jakéhokoliv rozdílu. Důvodem pro No Limits je nadcházející zavedení limitu jeden druh hrdiny na tým do Quick Play. Již brzy tak nebudete moct v QP poskládat tým třeba ze tří Hanzů, dvou Reinhardtů a jednoho Lucia. Nebo z pěti Winstonů a jedné Mercy, či jakékoliv jiné kombinace, která jednoho hrdinu obsahuje vícekrát.

Na podobné divoké a netradiční sestavy budete mít prostor právě v módu No Limits, zatímco v Quick Play bude potřeba svůj výběr zvážit v kontextu spoluhráčů ještě víc. Vývojáři toto rozhodnutí na BlizzConu obhájili jednoduše: podle reakcí hráčů i podle jejich vlastních dat je zřejmé, že spousta lidí je už ve hře dobrá natolik, aby na podobnou změnu prostě přišel čas. Hráči už prý umí mapy, chápou alespoň základy hrdinů, módů a pravidel hry, a proto není podle vývojářů nutné zachovávat v QP možnost neomezeného vybírání hrdinů.

Overwatch zdroj: tisková zpráva

Další novinkou je také speciální kategorie All Brawls, kterou najdete v Arcade a kde uvidíte spoustu bývalých a oblíbených Brawlů, včetně několika nových kousků. All Brawl je jakýmsi playlistem pro Brawly všeho druhu, kterého budou vývojáři pravidelně vybírat, upravovat jejich složení, vyřazovat staré a přidávat nové.

V All Brawl si nevybíráte jeden konkrétní Brawl, ale jednoduše začnete hrát a na konci daného zápasu se stávající Brawl ukončí a spustí se nový, jiný. Těšit se můžete například na Super Shimada Bros, We Are All Soldiers Now, Death From Above, It’s High Noon a další. Do All Brawl přibude hned ze začátku také jeden nový, kterému zatím vývojáři přezdívají Charge. V něm budete mít na výběr jen Lúcio a Reinhardta, tudíž je jasné, odkud vítr v názvu vane.

Další chystaný a zatím nepojmenovaný Brawl vás zavede na Ilios, konkrétně na část mapy se studnou a na výběr budou jen Lúcio a Roadhog. U všech módů v Arcade uvidíte nejen jejich popis, ale také popularitu a to z prostého důvodu: u méně populárních módů tak budete vědět, že si při hledání zápasu a matchmakingu budete muset trochu počkat.

Overwatch zdroj: tisková zpráva

Popularita je navíc dobrým ukazatelem i pro vývojáře, kteří na BlizzConu oznámili pravidelnou rotaci módů. V rámci Arcade tak nemá žádný mód zaručenou neomezenou životnost a pokud se něco přestane hrát, půjde to z kola ven. Tvůrci pak odpadlíka nahradí novým módem, který může ve hře zůstat pár týdnů, nebo i několik měsíců. Nový Arcade bychom měli vidět na veřejném testovacím serveru už příští týden.

Oáza

Již zmíněná Eco Point Antartica sice novou mapou bude, ale uvidíme ji pouze v módu Mystery Duel. Řady standardních map v Quick Play rozšíří již brzy nová mapa Oasis, stavěná na klasické zápasy 6v6. Oasis bude zasazená do pouště na Blízkém Východě a kromě samotné pouště někde v dáli v ní uvidíte technologicky vyspělé město.

V něm se bude odehrávat veškerá akce a kromě nové lokace a prostředí dojde i na novou mechaniku, známou z klasických stříleček z devadesátých let: skákací plošiny. Půjde o první skákací plošinu v Overwatch a kromě samotného skákání a možnosti se přesunout na jiné místo na mapě bude sloužit také v soubojích.

oasis-overwatch-03 zdroj: tisková zpráva

Vývojáři na BlizzConu uvedli jen několik případů: například ultimátky McCreeho, nebo Soldiera: 76. Představte si, že jste s jejich ultimátkami najednou vysoko nad bojištěm, navíc ještě v letu, tudíž nejste tak snadný cíl jako na zemi… Pokud půjde všechno podle plánu, měla by se objevit Oasis na veřejném testovacím serveru někdy v průběhu prosince a v plné verzi hry pak na začátku příštího roku.

Nejnovější články