Dishonored v popisu další mise je akční, povídavé a proměnné
zdroj: tisková zpráva

Dishonored v popisu další mise je akční, povídavé a proměnné

9. 8. 2012 14:39 | Preview | autor: Aleš Smutný |

O Dishonored rádi sbíráme byť střípky informací o jednotlivých schopnostech, funkcích, herních prvcích.

Není divu, tvůrci toho slibují nemálo a člověk pořád tak trochu nechává lehkou nedůvěru hlodat a zároveň se oddává příjemně naivní víře, že vše slíbené splní. Protože to není nemožné, jen to bude obtížné.


Takže když se v novém čísle Game Informeru objevil popis jiné mise, než jakou jsme viděli, četli a slyšeli několikrát (jde o cíl zabití dvou potentátů, uvaření párou, nu už víte, ne?), nebyl důvod, proč řádky nehltat. Zvláště, když se objevilo opravdu duální řešení zadaného úkolu a vysvětlily se ony masky z nedávno předvedených screenshotů. Pokud ale chcete být před hraním jako tabula rasa, asi zbytek článku nečtěte, protože se logicky objeví i menší spoilery k misi.

Abychom spoilery omezili, řekněme, že Corvo, tedy vy, máte za cíl dostat se na večírek a zlikvidovat jistou slečnu B. Jakmile se sem dostanete (a to nebude zas tak jednoduché, protože vstup je jen pro zvané), zjistíte, že to bude ještě těžší. Večírek je totiž maškarním plesem s maskami a ona slečna tu má i dvě svá identická dvojčata. Nu a nyní je jen na vás, jak se tímhle rébusem vypořádáte.

Varianta jedna je klasickým přístupem „zabijte je všechny, on si Bůh přebere“, v němž nemůžete tu správnou slečnu B. minout... spolu s dalšími nevinnými lidmi včetně jejích dvou sester. Vrhnete se na hosty, házíte kolem sebe granáty a sekáte krátkým mečem. Civilisté ječí, dokud je neumlčí ostří či šrapnel, stráže se hroutí po Corvových útocích. Ten nakonec najde i všechny tři sestry, jak se choulí v ložnici a s jistotou, že když nepřežije žádná, dostal tu správnou, všechny tři popraví.

A nebo...

...se to zkusí „po dobrém“. Jste na bále, tak vzhůru do tance. Tři sestry, tři barvy masek, ale vy neznáte ani křestní jméno svého cíle, to je problém. Ale od čeho máte pusu, než abyste se začali vyptávat při tanci. Časem třeba zjistíte, že nějaké informace byste našli v určitých pokojích, kam vede cesta sice strážená, ale pro plíživého Corva, který třeba využije nějaké té krysky ne nepřekonatelná. Jakmile pokoje prohlédnete (pořádně), zjistíte pár detailů, kromě barvy masky a jména třeba i její zájmy. Takže řekněme, že cíl se jmenuje Lydia, má černé šaty a miluje hudbu. To vám pomůže ji najít v davu a odlákat ji z parketu, abyste nenadělali bordel. Nu a je na vás, zda splníte jednu vedlejší misi, která na vás vyskočí a jak naložíte s Lydií.

Nadáváte mi teď, že jsem vám prozradil koho zabít a už nemusíte detektivní práci absolvovat? Nebojte. Vývojáři nechtějí, aby si každý hned vygooglil odpověď a nebo při opakovaném hraní vše stereotypně opakoval. Barva masky, jméno cíle i jeho záliby se v každé hře mění, takže nikdy nemáte jistotu, koho sundat, pokud nepátráte (a nechcete krvavou lázeň). To je jednoduše vynikající prvek, který zvyšuje jak znovuhratelnost, tak jakousi výzvu a ukazuje, že tvůrci myslí na hodně detailů. Navíc, ukazuje se tak, že Corvova cesta nebude jen násilná, užijete si nějaké dialogy a trochu toho přemýšlení i mimo bojový rámec.

Co se týče informaci techničtějšího rázu, objevilo se pár detailů o Corvových schopnostech. Jednou z nich je Dark Vision, tedy takový wallhack, který na různých úrovních umožní (za manu) vidět protivníky skrze zdi, pak i jejich zorné pole a nakonec i cenné předměty a bezpečnostní systémy. Ono známé posednutí živého tvora na základní úrovni zvládne jen fyzické splynutí se zvířetem a až druhá úroveň umožní posednout lidi. Stejně tak má dvě úrovně i manipulace s časem, kdy ta první pouze zpomaluje, zatímco ta druhá čas zcela zastavuje. Je zjevné, že k tomu, abyste dělali psí kusy jako ve všech těch videích, budete muset mít investováno hodně bodíků do daných schopností.

Kromě nich bude Corvo disponovat i kostěnými amulety, které bude nalézat ve hře. Amulety mají pasivní vlastnosti a najednou na sobě můžete mít tři. Jejich efekt se velmi různí. Některé vám zvýší rychlost regenerace many, další sníží agresivitu krys kolem vás. Krysy totiž neslouží jen vám a klidně se do vás zahryznou, stejně jako lidé infikovaní morem, takzvaní weepeři. Připomínají zombie, nejsou nějak extrémně nebezpeční, ale umí prý překvapit a jsou poměrně děsiví. Amulety pak zvládnou i třeba zvýšit permanentní zdraví nebo zvýšit léčebný efekt jídla.

Jednoduše, Dishonored se na videích prezentuje jako myriáda schopností, s nimiž budete moci dělat psí kusy a lidské kusy. Jenže, podle všeho, se budete muset kvůli postupnému získávání zkušeností nějak profilovat. Budete se muset rozhodovat, co vylepšit, jak moc, co nově koupit a tedy jakým stylem budete hrát.

Nejnovější články