Devastation - preview
zdroj: Archiv

Devastation - preview

3. 1. 2003 0:00 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Post-apokalyptická FPS na Unreal enginu s vysokým stupněm interaktivity, strhujícím cyberpunkovým příběhem, možností ovládat inteligentní NPC členy týmu a MP módem Territories. Nezní to zajímavě?

Autor: Korgull
Publikováno: 3.ledna 2003


Zvětšit zdroj: Archiv Devastation. Post-apokalyptická FPS s vysokým stupněm interaktivity, strhujícím cyberpunkovým příběhem, možností ovládat inteligentní NPC členy týmu, realistickými modely skutečných zbraní a zcela novým multiplayerovým herním stylem zvaným Territories. No řekněte, nezní to zajímavě? Na tento titul poháněný Unreal enginem se můžete těšit již v únoru 2003, kdy se ho Digitalo Studios chystají vydat a všechny dostupné informace shrnuje toto preview.

Děj Devastation je zasazen do temného prostředí trosek ohromných měst, jimž v tomto světě vládne jistá mocná organizace jménem Grathius Corporation. Ta proslula především svými nekalými praktikami. Její poslední experiment se týkal pokrokového a poněkud tajuplného biotechnologického výzkumu. Hráč zde zastane roli vůdce ne příliš vyspělého (po technologické stránce) odporového hnutí, s jehož pomocí se pokusí Grathius se vším všudy a jednou pro vždy zničit.

 Vylepšený Unreal engine
Užívaje ten stejný základ jako mají např. hry Unreal Tournament 2003, Unreal II, Splinter Cell nebo Deus Ex 2 v něm Digitalo provedli změny, jež se projeví nejen na grafice nového titulu, ale také na logice hry. Pro všechny objekty, se kterými půjde manipulovat, a také tzv. efekt hadrové panenky při pádu mrtvých těl protivníků, se využívá předností fyzikálního engine Karma. Aby pohyby postav na obrazovce vypadaly přirozeně a mohli být ve hře představeny i motion-capture animace, napsali si Digitalo vlastní "skeletal blending system".

Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv

Tvůrci hry také udělali pár změn v renderování a osvětlení, tudíž prostředí hry vypadá mnohem realističtěji, objekty prý vrhají stíny téměř "jako živé" a k vidění jsou i lecjaké světelné i další efekty (voda, kouř). Vzhledem k použité technologii tedy počítejte minimálně s GeForce 2, ale spíš s GeForce 4Ti. Po grafické stránce je nyní hra ve fázi dolaďování. Finální hra bude vybavena několika typy filmečků a všechny přitom budou renderované v reálném čase.

 Umělá inteligence a výzbroj
Co se týče umělé inteligence, snaží se Digitalo o maximum. Devastation prý bude obsahovat důmyslný systém rozkazů, který vám umožní svým umělým společníkům nařídit, aby se pohybovali samostatně, nebo ve skupině, zůstali na místě, následovali vás za zády či je poslat na útočné nebo naopak obranné pozice na mapě. Rovněž je budete moci nechat vás chránit a asi nejzajímavější věcí bude možnost vyslání dvou svých kolegů dokončit vaše poslání. Přitom je budete moci jednoduše ovládat pouhým pohybem myši.
Zvětšit zdroj: Archiv
Neméně zajímavá je i otázka zbraní. Devastation se může pochlubit více než čtyřiceti zbraněmi. Např. P*Laser Rifle, která prý tak trochu připomíná Railgun z Quake3. Tento kousek vychází z prototypu pulzní laserové zbraně, která by se měla podle vojenských specialistů během 20 let dostat do běžné praxe. Laserový pulzní paprsek bude tak silný, že při kontaktu s lidským tělem ho začne zahřívat tak silně, až se vaše oběť prostě rozprskne. Jistě si umíte představit, jak to bude asi vypadat.

Jako zbraň půjde použít i řada předmětů, které naleznete pohozené na ulici - kus dřeva, láhev, prostě cokoliv. Jít proti nepříteli s rozbitou lahví je ale trochu netypické pro rok 2075, do kterého je děj zasazen, že? ;) Nicméně to může být účinné. Pochopitelně nebude chybět ani klasická výzbroj - nože, uziny, snajprovky, automaty, atd.

 Arkáda nebo důraz na realističnost?
Některé střílečky se ke zklamání všech fanoušků dají dohrát za nějakých deset hodin. Devastation by měla na svých 20 lokacích při středním stupni obtížnosti v arkádovém módu zabrat průměrnému hráči asi tak 18 - 25 hodin. Když se ovšem pustíte do módu zvaného "simulace", můžete tento čas v pohodě zdvojnásobit. Hra navíc skrývá mnohá tajná místa, a dokonce i pár tzv. easter-eggs, skrytých bonusů.

Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv

Arkádový mód bude tedy výrazně jednodušší a leccos se během něj hráčům odpustí. V podstatě se dá říci, že půjde o něco ve stylu Unreal Tournamentu, zatímco simulační mód se bude blížit více taktickým hrám, jako např. Counter Strike. Prostě bude realističtější, a to například v tom, že musíte počítat také se zpětným rázem své zbraně, pohybem hledáčku při běhu nebo zpomalením, když budete příliš obtěžkáni svým vybavením, apod. Velice povzbudivý je i fakt, že pro každý z těchto dvou módů budou připraveny ještě čtyři obtížnostní stupně.

 Nelineární postup a reinkarnace
Zajímavé je i pojetí (ne)linearity hry. Prvních deset levelů single-playeru Devastation bude lineárních, zatímco průchod dalšími deseti už bude volnější. Ohromný vliv na hraní bude mít i interaktivní prostředí. Tvůrci navíc to, jak se se vším vypořádáte, nechávají na hráčích samotných. Budete se smět vrátit na kteroukoliv dřívější mapu a zkusit ji projít znovu už se zkušenostmi, které jste nabrali během dalších misí. Např. jak se vyhnout přepadení házením barelů, jak přemoci určité nepřátele házením předmětů, které je možné najít všude kolem, anebo takovou mapu projít prostě úplně znova zcela jinou taktikou, např. bez pomoci svých společníků, apod.

Zvětšit zdroj: Archiv Společnost Grathius, o jejíž zničení se ve hře pokusíte, se tedy zabývala výzkumem jakési biotechnologické záležitosti. Konkrétně jde o klonování, nebo ještě lépe o znovuzrození. Grathius přišla na způsob, jak pomocí malých strojů "spawnerů" vytvořit nový klon člověka, který byl právě v daný moment zabit. Taková věc sehraje v Devastation velkou roli jak v single-playeru, tak multiplayeru. V single-player hře zpočátku nebudete mít k této technologii přístup, takže uděláte lépe, když využijete možnosti jejího ukládání. Teprve až "spawner" objevíte, budete moci těžit jeho výhody. Ovšem také vaši nepřátelé mohou být vybaveni stejným nebo i dokonalejším přístrojem, který bude ze svých útrob chrlit neutuchající dávky dalších a dalších protivníků.

 Multiplayer
Hra Devastation rozhodně nebude ošizena ani o multiplayer. Hráči se mohou těšit na řadu různých módů. Chybět nebude Deathmatch, Team Deathmatch, Capture the Flag a unikátní mód s názvem Territories. Poslední jmenovaný prý bude mixem Counter Strike, Last Man Standing a Team Fortress. Každý tým bude mít svou základnu, úkol zničit tu soupeřovu a především pak ta místa, na kterých se vždy objeví zabitá postava. Tím nepřátelům zabráníte v návratu do hry a kdo přežije, vyhrává.

Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv
další obrázky z této hry najdete v sekci screenshotů

Vedle 12 multiplayerových map bude k dispozici také 35 moderních a improvizovaných zbraní. Na výběr bude z 50 různých postav, od rebelů odporového hnutí, přes vojáky, strážce a mnoho dalších. Při multiplayerovém klání by vás měla upoutat především fyzika. Ve vaší moci bude dělat stejné vylomeniny jako v single-playeru. Tedy alespoň většinu věcí, jako výkopy, údery, válení, zvedání, pokládání, nošení, házení, atd. Ruce vašeho vybraného hrdiny, které uvidíte z vlastního pohledu, budou skutečně odpovídat vámi vybrané postavě. Když si pak jako svého zástupce zvolíte sexy rebelku Taru, můžete se pokochat barvou jejích nalakovaných nehtíčků.

 Demo už brzy
Zvětšit zdroj: Archiv Jak možná víte, hra byla odložena na první čtvrtletí roku 2003. Tvůrci mají pro tento svůj krok celkem zřejmé vysvětlení - nemají prý zájem vypustit svůj projekt do světa dříve, než bude hotov a to by se jim v původně daném termínu nepodařilo. Nyní je hra téměř hotova. Probíhá náročné vyvažování, dolaďování a testování. Asi tři týdny před tím, než se Devastation objeví na pultech obchodů, se můžete těšit na hratelné demo. Digitalo se mají v úmyslu pustit také do verze pro Xbox, už prý podnikli i nějaké kroky v tomto směru, avšak žádné bližší informace zatím nesdělili.

Stáhněte si: Videa
Související články: Novinky

 
Korgull
připravil: jd


 
 

Nejnovější články