Tvůrci si jsou vědomi zdrojového materiálu a chtějí ho respektovat tak, jak to jenom půjde. Tady nebudeme mít co dočinění jen s využitím jména a vlastní vizí celého světa. Naopak. Témata jako technologický eskapismus, chirurgické augmentace, zneužívání látek a obří technologická i finanční mezera mezi různými vrstvami společnosti zůstává. Vývojáři jsou tak velcí fanoušci původní hry, že by měl Cyberpunk 2077 prý umožňovat dokonce vytištění profilu vaší postavy na papír. Přímo ze hry.
Spousta obyvatel Night City bude chtít utéct ze šedi města a trochu si povyrazit - prožít vzpomínky někoho cizího. Jenže to je návykové a může to být devastující. Závisláci pak neplatí nájmy a jsou kvůli tomu na ulici. Pořád si ale cizí vzpomínky užívají, i když neví co se kolem nich v reálném světě děje. Dalším výrazným prvkem hry jsou tzv. psycho. Ti zašli s implantáty tak daleko, že už jsou spíše roboty a nedokáží svůj stav zvládat. Jedním takovým psychem má být i ta žena v teaseru.
Úplně všechno ale z deskovky nejde převést jedna ku jedné, protože podle vývojářů některé schopnosti, které fungovaly na papíře, jednoduše v herním prostředí tak dobře fungovat nemohou. Z těch zásadních věcí se ale změní jen datum a ten pokrok, který se mezitím odehrál mezi originálem a herní novinkou.
Vývojáři budou vytvářet více jak padesátiletou historii, od roku 2020 do roku 2077. V Night City bude spousta známých míst, ale časem se město organicky rozrostlo - nebude působit uměle. Cílem je, aby byl Cyberpunk 2077 pouze evoluce původního materiálu, který byl zase evolucí reálného světa. Co už evolucí nebude, je příběh. Ten si od píky vytváří sami a stručně řečeno má být o někom, kdo vzejde ze špinavé spodiny a postaví se nepřátelskému světu.
Hra nebude postavena primárně na mechanikách, jako například Diablo, ale na příběhu. Silný příběh v otevřeném světě, který má být poháněn rozhodnutími hráče. “Bude to vícevrstvý příběh se spoustou zvratů a překvapení, z nichž o většině bude rozhodovat hráč. Nelineárnost je pro nás klíčová - díky ní jsme známí. Hodně pozornosti věnujeme také otevřenému světu, protože díky tomu to bude zajímavé tak, jak jen to bude možné,” řekl v rozhovoru s Polygonem Sebastian Stepien, hlavní scénárista hry.
Balanc hry a různých statistik je přitom prý docela oříšek, ale vývojáři jsou údajně na dobré cestě. I kdyby zatím nebyli, mají pořád ještě spoustu času. I přes jakousi samozřejmou hardcorovitost a specifické zaměření původní předlohy nemá být Cyberpunk 2077 nepřístupný hráčům, kteří deskovku neznají. V tomto případě to Stepien porovnal se Zaklínačem, ve kterém byl fantasy svět jen pozadím pro reálné a uvěřitelné problémy a motivy, které by se mohly stát kdykoliv. Podobně to má být i tady.
Do hlavy marketingovému šéfovi CD Projekt RED nevidím, ale zatím to vypadá, že tenhle rozhovor bude na dlouho jediné pořádné info, které z vývojářů dostaneme. Datum vydání je zatím opravdu v nedohlednu a asi by ani nebylo dobré, kdyby si vystříleli všechnu munici brzy a dlouho před vydáním hry bychom věděli první poslední. Teď jen hezky naznačit, pak na tom rok dva makat a potom roztočit informační kolotoč naplno. Už teď to ale vypadá víc než zajímavě, ještě když víme, kdo na tom pracuje...