Čím přesně bude Mirrors Edge tak revoluční?
zdroj: tisková zpráva

Čím přesně bude Mirrors Edge tak revoluční?

1. 8. 2007 23:23 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

POHYBY! Bývají ve FPS opomíjeny a kolem jejich realistického vnímání se točí hra, která bude takovým Assassins Creed z vlastních očí.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Měsíc po úvodních střípcích a článku v britském časopisu EDGE bylo na internet přetištěno kompletní odhalení Mirrors Edge - převratné PC/X360/PS3 hry od tvůrců série Battlefield z Digital Illusions.

  • Soustředí se na realisticky pojaté skákání, šplhání, potápění a pohyby jako takové, neboť v dosavadních FPS byly implementovány mizerně nebo ztvárněny abstraktně. Bude to prý něco jako Prince of Persia, ale v pohledu z očí ženské (sexuálně nepříliš přitažlivé) postavy jménem Faith.
  • Ani takový běh nemá být pouhým zdvojnásobením rychlosti pohybu kamery. Tady to pocítíte houpáním výhledu s pohybujícími se viditelnými pažemi - vše díky opravdovému vnímání fyziky hráčova těla v prostředí (např. při pohledu dolů spatříte své nohy).
  • Ve většině FPS nejsou vidět ruce držící zbraň, a pokud někde ano, sestává jen z okolo 30 animací, ale zde jich bude až 300. Nicméně výzbroj nebude hrát prvořadou úlohu, tou má být samotná postava a i proto půjde spíš o akční adventuru.
  • Zohledněno bude také zrychlení a zpomalení: pokud třeba běžíte a náhle stisknete tlačítko pro skrčení, postava uklouzne a natáhne se nohama kupředu, což se bude hodit např. pro vyhnutí se pomalu se zatahujícím vratům garáže.


  • Zvětšit zdroj: tisková zpráva Zvětšit zdroj: tisková zpráva

  • Dějištěm fiktivní město pod nadvládou zkorumpovaných politiků a tvrdě monitorované policií, hlídající ulice a buzerující občany, čemuž se hrdinka odmítá podřídit. Zato však prostředí skýtá mnoho příležitostí pro atletické až kaskadérské kousky (styl Jasona Bourneho), jejichž provádění má být relativně snadné.
  • Centrálním bodem hratelnosti se stane snaha o udržení souvislého pohybu, protože při narušení plynulosti můžete zavrávorat nebo někam spadnout. Potenciální trasy prostředím (i předměty) budou barevně indikovány, včetně těch znamenajících jistou smrt.
  • Při přiběhnutí k metr vysoké zdi, v jiných hrách nepřekonatelné překážce, bude záviset na vaší rychlosti. Od té se odvíjí, jestli zeď překonáte nebo nikoli, a rovněž se z ní určuje, kolik máte tzv. reakčního času. Aneb zpomaleného módu, který usnadní složité pohyby vykonávané v řetězcích. Mimoto vás tahle funkce může zachránit, když se ocitnete např. na okraji střechy.

    Zvětšit zdroj: tisková zpráva

  • Ovládání je pro vývojáře oříškem. Využívá jen dvě tlačítka na gamepadu pro provedení akce v závislosti na místě, kde se zrovna nacházíte. Dále tu je tlačítko pro skok, které slouží pro jakýkoli manévr kupředu, přičemž vylezení někam probíhá automaticky díky komplexnímu systému detekce okrajů. A nakonec "agresivní" tlačítko poslouží ke střílení nebo rozkopnutí dveří.
  • Nepřátel bude méně, ale o to schopnějších a obyčejná pistole jim příliš neublíží. Musíte proto hbitě uskakovat a manévrovat (jako v third-person rubačkách), abyste se nestali snadným terčem. Při držení nějaké těžší zbraně budou vaše pohybové možnosti omezeny, takže máte na výběr: chcete být silnější se zbraní nebo mobilnější bez ní?
zdroj: NextGen

jd

Nejnovější články