Brothers in Arms - preview
zdroj: Archiv

Brothers in Arms - preview

30. 7. 2004 0:00 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Druhá světová válka je stále populárnějším tématem, čehož jsou si dobře vědomi v Gearboxu a UbiSoftu. Co všechno nabídne jejich týmová first-person střílečka, která prý bude nejautentičtější válečnou hrou v historii?

Autor: Kate
Publikováno: 30.července 2004


Zvětšit zdroj: Archiv Akční hry z druhé světové války jako Medal of Honor či Call of Duty se drží na vrcholu žebříčku oblíbenosti už hodně dlouho, a tak není divu, že se do vývoje té vlastní pouští dnes skoro každý velký distributor. Vývojáře z Gearboxu známe jako otce konzolové podoby Half-Life a PCčkové verze Halo či Tony Hawk's Pro Skatera 3, stvořitele FPS James Bond 007: Nightfire nebo jako tým, který se podílel na vývoji CS: Condition Zero, dokud jej trochu násilně nevystřídal Ritual. Nejnovější počin Gearboxu s názvem Brothers in Arms si klade poměrně vysoké ambice a na následujících řádcích vám o něm nabízíme souhrn toho nejdůležitějšího a nejzajímavějšího.

 Maximální věrohodnost
Když se šéfa Gearboxu Randyho Pitchforda zeptáte, co bude hlavním rozdílem mezi jejich hrou a desítkami podobných stříleček, které jsou dnes k mání, odpoví že dosud nevídaná autentičnost a unikátní hratelnost.

Brothers in Arms, které bychom žánrově označili nejspíš za mix Call of Duty a Ghost Recon, mají svým příběhem pokrývat osm dní v životě několika mužů zapojených do spojenecké invaze Normandie v roce 1944. Průběh hry, která začíná seskokem v noci před vyloděním, bude založen na skutečných událostech vojáků z 502. pluku 101. výsadkové divize americké armády. Hra tedy trochu připomíná seriál Bratrstvo neohrožených, který se ale zaměřil na 506. pluk.

Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv

Podle Pitchforda strávili v Gearboxu jen na přípravách ke hře několik let - výsledkem mají být mapy podle skutečného terénu a věrohodnost prostředí a situací i v těch nejmenších detailech. Samozřejmostí se staly návštěvy muzeí a odborné konzultace s veterány tohoto konfliktu i dalšími vojenskými poradci. Do jakých až podrobnosti v Gearboxu zašli, dokumentuje také tento obrázek. Není tedy divu, že Brothers in Arms mají šanci stát se nejvěrohodnější válečnou hrou v historii.

 Dva týmy pod kontrolou
Hlavním hrdinou Brothers in Arms bude seržant Matt Baker, postava vytvořená podle skutečné osoby Harrisona Summerse. Spolu s ním budete moci komandovat dva tříčlenné týmy, přičemž jeden bude sloužit primárně k útoku (Assault Team), zatímco ten druhý bude prvnímu krýt záda a dělat jakousi základnu (Fire Team). Členové útočné jednotky budou vybaveni hlavně samopaly a granáty, vojáci z druhého týmu zase ponesou těžké zbraně a samozřejmě zásoby munice.

Zvětšit zdroj: Archiv

Celkem si s nimi projdete 20 misí. Pokud se vám podaří o nějakého kamaráda v přestřelkách přijít, bude v dalším levelu automaticky nahrazen někým jiným. O tom, že by vojáci měli v průběhu hry získávat zkušenosti a lepšit se podobně jako třeba v Hidden & Dangerous 2, se nemluví a pravděpodobně zde nic podobného fungovat nebude. I tak by ale každý z nich měl mít unikátní vzhled a osobnost, jejíž projevy se odrazí ve hře. Cílem je, aby si hráč připadal, jako když je na bojišti obklopen skutečnými lidmi.

 Taktický pohled na bojiště
Primárně budete hrát ve first-person výhledu, k dispozici má být však i možnost přepnutí do taktického nadhledu (tzv. Situational Awareness View), kdy vše uvidíte z ptačí perspektivy podobně jako v real-time strategiích. V tomto módu nebude možné podnikat žádné akce (čas se jakoby zastaví) a poslouží tedy pouze k lepšímu zorientování v aktuální situaci. Co je podstatné, pokud nepřátele neodhalíte v normálním režimu, neobjeví se jejich postavy ani na taktické mapě, takže k podlému odkrývání zakempovaných protivníků ji rozhodně využít nepůjde.

Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv

 Bez lékárniček
Veškeré zbraně v Brothers in Arms mají být vytvořeny podle skutečně existujících modelů. Z klasických kousků, které jsou přítomny prakticky v každé podobné hře a rozhodně nebudou chybět ani zde. Můžeme zmínit poloautomatickou pušku M1 Garand, samopal Thompson nebo německý kulomet MG-42. Každý voják může nést v jeden okamžik pouze dvě zbraně, na druhou stranu může ale kterákoliv postava využít jakoukoliv zbraň, a to včetně těch z nepřátelského tábora.

Zajímavým rysem Brothers in Arms se stane naprostá absence health-packů, painkillerů a podobných berliček, které obvykle vrací postavám zdraví a sílu. Dokonce zde nebude přítomen ani žádný ukazatel zdraví, který vám ve většině případů odměřuje, kolik bodů či procent ještě zbývá do absolutního konce. Gearbox se rozhodli zpracovat tuto stránku po svém a mnohem více realisticky. Když vás náhodou někdo zasáhne, projeví se to na celkovém „otřesu“ a lehkém zakrvení obrazovky. Pokud včas nezmizíte, máte prostě smůlu. Žádné odpočítávání, žádné oživování. Jemné zranění má také ovlivňovat vaše schopnosti - pravděpodobně rychlost, s jakou se dokážete pohybovat nebo přesnost v míření.

 Herní náplň
O tom, co všechno na nás v misích Brothers in Arms čeká, zatím nevíme prakticky téměř nic, jisté jen je, že se jejich obtížnost bude postupně zvětšovat, takže kampaň dohrají údajně jen skuteční mazáci. V jedné z prvních map se dostanete poblíž Vierville, kde místo druhého týmu dostanete pod kontrolu zánovní tank M5 Stuart, se kterým se pustíte do menší tankové bitvy s protivníkem. Dokud se Němci nedostanou k panzerfaustu, je prý průběh mise poměrně pohodový. Navíc se zde projevuje též slušná interaktivita prostředí – s tankem můžete bořit zídky a ničit živé ploty.

Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv

Ve čtrnáctiminutové E3 prezentaci je zase k vidění přestřelka u farmy, ovšem ta zde slouží spíš jako základ pro demonstraci hratelnosti. Pomocí nastavování ikonek na mapu přemisťujete své muže, přičemž červené značky nad hlavami nepřátel ještě zvýrazní jejich přítomnost. Trailer vám dále předvede věrohodně znějící zvuky zbraní, poměrně plynulé pohyby postav a samozřejmě zmiňovaný taktický nadhled. Také přímo uvidíte, jaký vliv budou mít ohlušující výbuchy na vaše vnímání (rozmazaný výhled, zpomalení). Trailer s komentářem Randyho Pitchforda a vojenského experta si můžete stáhnout v naší download sekci (DivX, 45 MB).

 Přirozená samostatnost jednotky
Zvětšit zdroj: Archiv Umělá inteligence vašich kolegů by měla být poměrně vysoká, a to už z toho důvodu, že základní sada příkazů nevystačí na jejich kompletní ovládání. Jejich předností má být poměrně velká samostatnost. Pokud je tedy někam pošlete, prý sami poznají, jak správně využít terén, kdy pokleknout, kde se plazit, kde se pohybovat rychleji atd. Nemusíte jim ani připomínat, co mají udělat, když se ocitnou pod nečekanou palbou. Dovednosti jako schovávání, vzájemné krytí a překonávání překážek by jim rovněž neměly být cizí, a tak se vaše vůdcovství v praxi omezí jen na udávání základních příkazů (jdi sem, udělej tohle). K zadání každého z nich bude prý navíc stačit jen jediný stisk klávesy, takže by se hra neměla zbytečně zpomalovat a komplikovat.

 Technické zpracování a multiplayer
Co se týká zpracování, Brothers in Arms nabídnou zničitelný terén a efekty počasí. Slíbena je i realistická fyzika a rag-doll fyzika pro animace postav. Vojáci vypadají při pohybu poměrně přesvědčivě, každý z nich by měl mít i možnost vyjadřovat své emoce pomocí mimiky. Co se týče prostředí, to alespoň v traileru působí oproti Call of Duty trochu chudě, i když uvidíme, jak budou vypadat další mise za různé denní doby. Nicméně je jasné, že za pár dnů, kdy se hra odehrává, se nelze stihnout přemístit úplně na opačnou část válečné fronty.

Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv
další obrázky z této hry naleznete v sekci screenshotů

O hře pro více hráčů se zatím mluví hlavně v souvislosti s Xbox verzí hry, Brothers in Arms budou totiž jedním z prvních titulů (možná dokonce pilotním), které podpoří Xbox Live 3.0. Mluví se o módech 1 na 1, 2 na 1 a 2 na 2, přičemž síťové mapy by měly být obecně menší a každá by měla nabízet sérii jiných úkolů. Opět na nich budete hrát nejen za sebe, ale dostanete pod palec i jeden nebo dva týmy. Chybět nebude ani splitscreen pro ty, co Xbox Live nevyužívají, u PC verze se zase předpokládá podpora více hráčů na mapě.

 Do války již na podzim
Vydání Brothers in Arms je v současnosti naplánováno na říjen 2004, kdy by se hra měla objevit na PC a Xboxu, ale je možné, že ještě dojde k nějakému zdržení. Verze pro PS2 by pak měla následovat o něco později. Slíbeno je rovněž uvolnění editoru levelů.

Uvidíme, zda si Gearbox po odvolání z vývoje CS: Condition Zero a propadáku NightFire dokáže vylepšit pověst se svým dalším vlastním titulem. Pokud uspěje, rád by udělal pokračování ve stejném stylu, jen s tématikou jiných válečných operací.

Zdroje: GameSpot, C&VG, GameSpy, IGN, HomeLan, GamersHell, ActionTrip

Stáhněte si: Trailer, E3 2004 video...

Související články: Novinky

Kate
autorce je 19 let, kromě studia a psaní pro Tiscali Games občas příspívá i do časopisu LEVEL, dříve se také podílela na televizním pořadu GamePage. Nejspolehlivěji ji k počítači připoutá akce s promakaným příběhem nebo vojenské simulace, volný čas ale tráví i jinak


 
 
Kate

Nejnovější články