Autor: Kate Publikováno: 30.července 2004 |
![]() ![]() ![]() Podle Pitchforda strávili v Gearboxu jen na přípravách ke hře několik let - výsledkem mají být mapy podle skutečného terénu a věrohodnost prostředí a situací i v těch nejmenších detailech. Samozřejmostí se staly návštěvy muzeí a odborné konzultace s veterány tohoto konfliktu i dalšími vojenskými poradci. Do jakých až podrobnosti v Gearboxu zašli, dokumentuje také tento obrázek. Není tedy divu, že Brothers in Arms mají šanci stát se nejvěrohodnější válečnou hrou v historii. Dva týmy pod kontrolou Hlavním hrdinou Brothers in Arms bude seržant Matt Baker, postava vytvořená podle skutečné osoby Harrisona Summerse. Spolu s ním budete moci komandovat dva tříčlenné týmy, přičemž jeden bude sloužit primárně k útoku (Assault Team), zatímco ten druhý bude prvnímu krýt záda a dělat jakousi základnu (Fire Team). Členové útočné jednotky budou vybaveni hlavně samopaly a granáty, vojáci z druhého týmu zase ponesou těžké zbraně a samozřejmě zásoby munice. ![]() Celkem si s nimi projdete 20 misí. Pokud se vám podaří o nějakého kamaráda v přestřelkách přijít, bude v dalším levelu automaticky nahrazen někým jiným. O tom, že by vojáci měli v průběhu hry získávat zkušenosti a lepšit se podobně jako třeba v Hidden & Dangerous 2, se nemluví a pravděpodobně zde nic podobného fungovat nebude. I tak by ale každý z nich měl mít unikátní vzhled a osobnost, jejíž projevy se odrazí ve hře. Cílem je, aby si hráč připadal, jako když je na bojišti obklopen skutečnými lidmi. Taktický pohled na bojiště Primárně budete hrát ve first-person výhledu, k dispozici má být však i možnost přepnutí do taktického nadhledu (tzv. Situational Awareness View), kdy vše uvidíte z ptačí perspektivy podobně jako v real-time strategiích. V tomto módu nebude možné podnikat žádné akce (čas se jakoby zastaví) a poslouží tedy pouze k lepšímu zorientování v aktuální situaci. Co je podstatné, pokud nepřátele neodhalíte v normálním režimu, neobjeví se jejich postavy ani na taktické mapě, takže k podlému odkrývání zakempovaných protivníků ji rozhodně využít nepůjde.
Bez lékárniček ![]() ![]() ![]() Ve čtrnáctiminutové E3 prezentaci je zase k vidění přestřelka u farmy, ovšem ta zde slouží spíš jako základ pro demonstraci hratelnosti. Pomocí nastavování ikonek na mapu přemisťujete své muže, přičemž červené značky nad hlavami nepřátel ještě zvýrazní jejich přítomnost. Trailer vám dále předvede věrohodně znějící zvuky zbraní, poměrně plynulé pohyby postav a samozřejmě zmiňovaný taktický nadhled. Také přímo uvidíte, jaký vliv budou mít ohlušující výbuchy na vaše vnímání (rozmazaný výhled, zpomalení). Trailer s komentářem Randyho Pitchforda a vojenského experta si můžete stáhnout v naší download sekci (DivX, 45 MB). Přirozená samostatnost jednotky ![]() Technické zpracování a multiplayer Co se týká zpracování, Brothers in Arms nabídnou zničitelný terén a efekty počasí. Slíbena je i realistická fyzika a rag-doll fyzika pro animace postav. Vojáci vypadají při pohybu poměrně přesvědčivě, každý z nich by měl mít i možnost vyjadřovat své emoce pomocí mimiky. Co se týče prostředí, to alespoň v traileru působí oproti Call of Duty trochu chudě, i když uvidíme, jak budou vypadat další mise za různé denní doby. Nicméně je jasné, že za pár dnů, kdy se hra odehrává, se nelze stihnout přemístit úplně na opačnou část válečné fronty. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry naleznete v sekci screenshotů O hře pro více hráčů se zatím mluví hlavně v souvislosti s Xbox verzí hry, Brothers in Arms budou totiž jedním z prvních titulů (možná dokonce pilotním), které podpoří Xbox Live 3.0. Mluví se o módech 1 na 1, 2 na 1 a 2 na 2, přičemž síťové mapy by měly být obecně menší a každá by měla nabízet sérii jiných úkolů. Opět na nich budete hrát nejen za sebe, ale dostanete pod palec i jeden nebo dva týmy. Chybět nebude ani splitscreen pro ty, co Xbox Live nevyužívají, u PC verze se zase předpokládá podpora více hráčů na mapě. Do války již na podzim Vydání Brothers in Arms je v současnosti naplánováno na říjen 2004, kdy by se hra měla objevit na PC a Xboxu, ale je možné, že ještě dojde k nějakému zdržení. Verze pro PS2 by pak měla následovat o něco později. Slíbeno je rovněž uvolnění editoru levelů. Uvidíme, zda si Gearbox po odvolání z vývoje CS: Condition Zero a propadáku NightFire dokáže vylepšit pověst se svým dalším vlastním titulem. Pokud uspěje, rád by udělal pokračování ve stejném stylu, jen s tématikou jiných válečných operací. Zdroje: GameSpot, C&VG, GameSpy, IGN, HomeLan, GamersHell, ActionTrip Stáhněte si: Trailer, E3 2004 video... Související články: Novinky |
Kate | |
autorce je 19 let, kromě studia a psaní pro Tiscali Games občas příspívá i do časopisu LEVEL, dříve se také podílela na televizním pořadu GamePage. Nejspolehlivěji ji k počítači připoutá akce s promakaným příběhem nebo vojenské simulace, volný čas ale tráví i jinak |