Alan Wake vsadí na světlo
zdroj: tisková zpráva

Alan Wake vsadí na světlo

29. 3. 2009 14:14 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Světlo a tma budou mít ve hře stejnou důležitost jako bullet-time v Maxi Payneovi, říkají Remedy a uvádí na pravou míru také to, co se změnilo od představení hry před třemi lety.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Na konferenci GDC '09 sice dle očekávání chyběl, přesto je Alan Wake díky jednomu rozhovoru a dalším střípkům z oficiálních fór zase o poznání jasnější. Vzhledem k tomu, nakolik se hra od původního konceptu změnila, možná není od věci si připomenout, o co půjde. Remedy ji sami charakterizují jako "psychologickou akční hru" s méně akcí než v Maxi Payneovi, ale větším důrazem na příběh než třeba v Silent Hillu.

Když jsme se hře poprvé věnovali během X06, mířil Alan Wake do horského městečka Bright Falls proto, že jeho žena Alice je nezvěstná a Wake se jí nemůže dopátrat. V dnešní verzi hry je ale situace jiná: kdysi úspěšnému spisovateli Wakeovi se nedaří psaní a proto jej Alice zaveze na venkov, aby zde načerpal sílu a inspiraci. A hrdina skutečně začne psát (tj. kniha se nepíše sama, jak tomu kdysi mělo být), jenže brzy nato se začnou ztrácet drahocenné stránky jeho rukopisu.

Právě z tohoto výchozího bodu se budou odvíjet jednotlivé herní epizody (tj. kapitoly), protože Alan Wake vždy zjistí, kde může najít další stránku rukopisu, a na to místo zamíří - a mezitím zmizí jeho žena. Remedy ale upozorňují, že každá taková epizoda bude zcela odlišná od té předchozí, což se prý snaží zvládnout lépe než např. nedávné konkurenční Alone in the Dark.

Stejně tak to vypadá, že Remedy během vývoje upustili od konceptu strašidelných/temných postav, které měly Wakea honit v jeho nočních můrách. Hlavní vývojář, Oskari Hakkinen, totiž na rovinu řekl, že ve hře neuvidíte žádná monstra nebo zombíky, protože autoři se soustředí na věrohodný a realistický příběh (něco na způsob filmu Jákobův žebřík?).

To samozřejmě neznamená, že by ve hře chyběla akce nebo střelba, jen ji zřejmě bude ještě méně, než se původně myslelo. Tomu napovídá i výrok dalšího z autorů, podlě něhož bylo velkou výzvou udělat takové akční scény, které by trvaly jen pár vteřin, ale hráč je bude rozdýchávat ještě dlouho poté.

A podobně, jako měl Max Payne svůj bullet-time, vsadí Alan Wake všechno na novátorskou práci se světlem a tmou, což má mít také přímý vliv dokonce na bojové scény. Druhou takovou věcí má být systém dynamicky proměnlivého počasí: to se prý na hře podepíše třeba tak, když vsednete do auta a na horském srázu vás najednou obklopí šílená plískanice a mlha. A na závěr ještě jedno ujištění: v celém městečku se budete moci volně pohybovat, prozkoumávat budovy i mluvit s NPC.

Alan Wake pro PC a Xbox 360 pochopitelně stále nemá jasné datum vydání - více v starším preview, na české fansite (právě aktualizované o FAQ) a posledních článcích:

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Alan Wake dýchá, ale nemluví  [5.1.2009 19:19 - levis]
Alan Wake - nový trailer a obrázky  [21.10.2008 17:17 - jd]
Obrázek a stav Alan Wake po dvou letech  [3.10.2008 23:23 - jd]

zdroj: Gamer.no, IGN &česká fansite

levis

Nejnovější články