Tvůrci Resistance oznámili novou hru pro Facebook
zdroj: tisková zpráva

Tvůrci Resistance oznámili novou hru pro Facebook

11. 5. 2012 18:47 | Novinky | autor: Adam Homola |

Na Facebooku to žije. Kvůli tomu tam ale vývojáři nejsou. Čím dál tím víc tvůrců tradičních konzolových a PC her jde na Facebook. Hlavně kvůli tomu, že to tam sype. A náklady na vývoj jsou neporovnatelně nižší. Svůj záměr zaútočit na Facebook prozradili loni i Insomniac Games, tvůrci série Resistance a Ratchet & Clank. A dnes představili svoje střelivo. Jmenuje se Outernauts a jak už název napovídá, bude to mít něco společného s vesmírem.

zdroj: Archiv

“Doufáme, že s Outernauts zaujmeme cílovou skupinu jako jsem já - 23 letý hardcore hráč. Vidím, že ve chvíli volného času, kdy není čas na hardcore hru, hraje víc a víc mých známých Facebookové hry, řekl v rozhovoru pro IGN Rowan Belden-Clifford, hlavní designér hry. Má pravdu ten chlapec. Často než zapnete, nastartujete a rozjedete “normální” hru, uplyne několik dlouhých minut. Za tu dobu se můžete nechat jednoduše a hlavně instantně zabavit nějakou blbinkou na Facebooku.

Outernauts cílí na podobné publikum jako Pokémoni. Ve zkratce by se dalo říct, že to jsou vlastně sci-fi Pokémoni. Aneb sesbírejte je všechny. Na tomhle principu funguje Skylanders a něco podobného přibude v Mists of Pandaria i do WoWka. Lidi jsou prostě sběrači a čím víc, tím líp. Navíc se tenhle model pěkně hodí na Facebook, kdy může být hra zdarma a některé prémiové příšerky zpoplatněné.

V Outernauts si vytvoříte vlastního Avatara, se kterým budete prozkoumávat galaxii a lovit a trénovat zvířátka, dokud vám nebude za zadkem běhat celá zoo. Nemusíte ale obracet oči v sloup. Insomniac nedělají tak úplně casual titul - Outernauts bude mít RPG prvky a vývojáři se právě snaží, aby to bylo hlubší, než kdejaká na pohled složitější hra. Souboje pak budou probíhat tahově a to 3v3. Hra bude pochopitelně obsahovat PvP a také asynchronní multiplayer - každý hráč tak bude moci čistit instancovaný dungeon postupně, po kouskách, svým vlastním tempem. A společně se dílo podaří.

Bohužel, jako většina těchto “sociálních” her na Facebooku, budou i Outernauts využívat obdobu energie. Každý úkon hráče sežere jeden bod energie a na další si budete muset počkat. Nebo si je dokoupit, jak je ctěná libost. Osobně tenhle systém “energie” fakt nemusím. Když ze mě chtějí vývojáři tahat peníze, tak jim je rád dám třeba za předměty, ale nechci je dávat za nějakou energii, bez které to pořádně hrát nejde. Nechejte mě hrát a já vám třeba něco pošlu. S tímhle jsem ale očividně v menšině, protože "energie" je v podstatě standard, takže to asi funguje.

Kromě toho budete moct utrácet za craftovací materiály, za vyšší damage v soubojích nebo za předměty, které urychlí postup hrou. Takže docela standardní plejáda mikrotransakcí. Standardní je i vizuální zpracování. Typicky facebookovsky komiksové a přebarvičkované prostředí, které svým vznášením se ve vzduchu na pohled připomíná Bastion. Já bych teda od Insomniaců radši viděl něco nového z Overstrike. Od loňské E3 docela ticho po pěšině, ale to se už za měsíc asi změní...

Nejnovější články