Taktická akce Ready Or Not chce být duchovní nástupce SWAT 4
zdroj: tisková zpráva

Taktická akce Ready Or Not chce být duchovní nástupce SWAT 4

6. 5. 2017 17:50 | Novinky | autor: Adam Homola |

Z Rainbow Six se stala taktická střílečka a série SWAT je na zaslouženém odpočinku. Jak moc je tohle velká díra na trhu si na vlastní kůži okusí nově oznámená taktická akce Ready Or Not. Ta dělá všechno pro to, aby vypadala jako duchovní nástupce SWAT či původních Rainbow Six. A minimálně z prvních informací se jí to daří velice dobře, byť záběrů z hraní moc není.

Vývojáři ze studia Void Interactive prezentují Ready or Not jako akci z pohledu vlastních očí s důrazem na taktiku, plánování a opatrný postup. Nechybí dokonce ani úvodní fáze s plánováním a strategickou analýzou celé situace. Ve hře se vžijete do role člena elitní jednotky SWAT s úkolem řešit velmi intenzivní a nebezpečné situace v klaustrofobních prostředích.

Zahrát si budete moct jak v singleplayeru s umělou inteligencí, kterou můžete úkolovat, tak v multiplayeru až v osmi hráčích. Vedle kooperativního multiplayeru bude přítomen i ten kompetitivní, ale o něm to nejspíš zase tolik nebude.

Jedním z největších taháků hry, alespoň podle tvůrců, má být flexibilní systém vyklánění postavy kolem libovolného krytu či překážky. Postupným a pomalým nakláněním se do jakéhokoliv směru můžete vykouknout za roh či překážku tak, jak přesně potřebujete a opětovat nepříteli palbu, nebo se jen podívat co vás čeká.

zdroj: Vlastní

Vedle toho má být ve hře i klasické jednoduché naklánění se zpoza rohů tak, jak to známe z jiných akcí. Ready Or Not má být vůbec hodně o volnosti a kontrole pohybů, což platí jak pro rychlost pohybu postavy, kterou můžete regulovat kolečkem myši, tak pro otevírání dveří. Jakýkoliv typ dveří můžete ve hře otevírat pomalu, opatrně a jen tak, jak zrovna potřebujete, abyste nedostali kulku do hlavy.

Realisticky bude zpracovaný i inventář, kdy všechno uvidíte pro změnu z pohledu třetí osoby, namísto různých tabulek a menu. Všechny věcí mají na vašem těle své příslušné místo – něco patří do kapes, něco do opasku, něco na vestu apod. Veškerá manipulace s předměty má být prý navíc zpracovaná a animovaná tak detailně, aby vaši spoluhráči jasně viděli, co zrovna děláte.

Podobně realisticky mají být zpracované i různé typy brnění, kulky a jejich vliv na okolí. Kulky se mohou totiž odrážet, ovšem jen od některých materiálů, a ještě v závislosti na rychlosti, úhlu dopadu a materiálu. S tím pak souvisí také adekvátní systém poškození, kdy vás rána do nohy zpomalí, zatímco rána do ruky vám s přesností střílení zrovna nepomůže.

Na Ready Or Not se pracuje zhruba rok, hra se momentálně nachází v pre-alfa fázi a už teď má přes tři desítky různých předmětů. Vývojáři navíc plánují přidat spoustu dalších a zajistit tak pokud možno co nejvíce variabilní hratelnost. O tu se do jisté míry postará již zmíněná fáze plánování postupu, kdy před samotnou akcí koukáte na půdorys prostoru a řešíte co a jak.

V aktuální verzi hry lze v plánovací fázi odstřihnout nepřátele od elektrického proudu, zablokovat vchody či vytvořit vchody nové. Nechybí ani možnost použití různých unikátních předmětů od balistických štítů, přes beranidla, až po teleskopické žebříky. Ready Or Not zatím nemá datum vydání ani platformy, ale fanoušci SWAT 4 a původních Rainbow Six by měli zpozornět.

Pro ně se tu totiž rýsuje něco, co z prvních informací vypadá až podezřele dobře. Gameplay trailer zatím bohužel chybí, ale na oficiálním webu hry se můžete podívat alespoň na pár kratičkých gifů. A než se Ready Or Not dočkáme, nezapomeňte, že tu je pořád SWAT 4 na GOG.

Nejnovější články